Jump to content

Rs 500


kh turbo

Recommended Posts

Jeg har lenge sett etter en RS 500, og ha endelig funnet en som jeg tror jeg vil gå for.

 

Bilen er hvit og gått 17 000 km

 

Regga første gang i Luxenburg 03.1990. og regga som RS 500 i vognkortet.

 

I følge selger er dette en av de bilene som ble bygget på ford som VENSTRE styrt(for motorsport), har jo hørt noen rykter om at det fantes noen få slike biler. bilen er 100% orginal og bygget av ford. disse ble bygget for motorsport av ford, men denne ble av en eller annen grunn aldri brukt i racing. har bur, 4.pkt. seler, tensionstruts orginalt i bærebroene(har alle RS 500 dette?), 3 delte bbs felger og ap racing bremser.

 

Har ch.nr på bilen som er WF0EXXGBBEGG23278, som ikke sier meg noe, men kanskje noen her har peiling på dette?

 

Hva mener dere en slik bile kan være verdt?

 

Mvh. Kjetil Hauge

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 72
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Er jo ikke en ekte gate RS500 da, men en løpsbil gategodkjent høres det ut som... Kontakt Paul Linfoot som er RS500 ansvarlig i RS Ownersclub, England og hør hva han har og si er mitt råd.

 

Edit:

Og RS500 gatebiler har vel identisk forstilling med en vanlig vingebil orginalt.

Edited by JHS
Link to comment
Share on other sites

Jeg har lenge sett etter en RS 500, og ha endelig funnet en som jeg tror jeg vil gå for.

 

Bilen er hvit og gått 17 000 km

 

Regga første gang i Luxenburg 03.1990. og regga som RS 500 i vognkortet.

 

I følge selger er dette en av de bilene som ble bygget på ford som VENSTRE styrt(for motorsport), har jo hørt noen rykter om at det fantes noen få slike biler. bilen er 100% orginal og bygget av ford. disse ble bygget for motorsport av ford, men denne ble av en eller annen grunn aldri brukt i racing. har bur, 4.pkt. seler, tensionstruts orginalt i bærebroene(har alle RS 500 dette?), 3 delte bbs felger og ap racing bremser.

 

Har ch.nr på bilen som er WF0EXXGBBEGG23278, som ikke sier meg noe, men kanskje noen her har peiling på dette?

 

Hva mener dere en slik bile kan være verdt?

 

Mvh. Kjetil Hauge

 

RS 500 for motorsport?? Alle RS 500 som ble bygget er konverterte vanlige Cosworther og de er alle sammen høyrestyrte (ergo standard understell). Veldig mange av de venstrestyrte "RS500´ene" er gruppe A biler som er konvertert til RS500 spec..

Edited by cbp

If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???

Link to comment
Share on other sites

Ja har titta på de på passion ford.

Man de er ikke urørte fra fabrikk(nydelige biler ikke det) men mister noe av sjarmen og samle verdien i mine øyne, med så mye "uorginalt" dill dall.

Den jeg har funnet nå er urørt fra fabrikk og lav km. Og det er det som blir verdt litt etter noen år(veteran).

 

Etter de ryktene jeg har hørt, var det masse ekstra deler til RS 500 som var til overs, og det ble bygget noen venstre styrte 15-20 stk. og i mine øyne er disse mer verdt når de er lagert kun 15-20 stk en underkant av 500 stk. Om dette ryktet stemmer, har vist blitt hysjet ned av ford, og alle ble vist ikke solgt men lagret av ford, denne er jo ikke regga før i 1990.

Men kan oxo være en som er bygd opp, da blir det ikke handel for å si det sånn.

 

Kan sende noen bilder til deg JHS, om du vil legge ut for meg?

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Ja har titta på de på passion ford.

Man de er ikke urørte fra fabrikk(nydelige biler ikke det) men mister noe av sjarmen og samle verdien i mine øyne, med så mye "uorginalt" dill dall.

Den jeg har funnet nå er urørt fra fabrikk og lav km. Og det er det som blir verdt litt etter noen år(veteran).

 

Etter de ryktene jeg har hørt, var det masse ekstra deler til RS 500 som var til overs, og det ble bygget noen venstre styrte 15-20 stk. og i mine øyne er disse mer verdt når de er lagert kun 15-20 stk en underkant av 500 stk. Om dette ryktet stemmer, har vist blitt hysjet ned av ford, og alle ble vist ikke solgt men lagret av ford, denne er jo ikke regga før i 1990.

Men kan oxo være en som er bygd opp, da blir det ikke handel for å si det sånn.

 

Kan sende noen bilder til deg JHS, om du vil legge ut for meg?

 

Alle de 500 bilene ble talt av de som skulle sjekke at det faktisk var lavet 500 biler. At det var mange deler til "overs" er heller ikke noe nytt, det ble laget opp endel ekstra deler som reservedeler. Mange av disse delene ble brukt til og konvertere Gruppe A Sierra´er til RS 500 spec, mange av disse bilene var venstrestyrt.

Det er kun disse 500 bilene som er originale RS500´er alt annet er konvertert fra vanlig Cosworth.

Edited by cbp

If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???

Link to comment
Share on other sites

De 500 er også konvertert fra orginale cosworther hos tickford? eller tar jeg feil???

Og disse gr.A bilene du refererer til ble ikke bygget av ford, men av racing team.

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Ja har titta på de på passion ford.

Man de er ikke urørte fra fabrikk(nydelige biler ikke det) men mister noe av sjarmen og samle verdien i mine øyne, med så mye "uorginalt" dill dall.

Den jeg har funnet nå er urørt fra fabrikk og lav km. Og det er det som blir verdt litt etter noen år(veteran).

 

Etter de ryktene jeg har hørt, var det masse ekstra deler til RS 500 som var til overs, og det ble bygget noen venstre styrte 15-20 stk. og i mine øyne er disse mer verdt når de er lagert kun 15-20 stk en underkant av 500 stk. Om dette ryktet stemmer, har vist blitt hysjet ned av ford, og alle ble vist ikke solgt men lagret av ford, denne er jo ikke regga før i 1990.

Men kan oxo være en som er bygd opp, da blir det ikke handel for å si det sånn.

 

Kan sende noen bilder til deg JHS, om du vil legge ut for meg?

Fyr avgårde noen bilder du...

 

De 500 er også konvertert fra orginale cosworther hos tickford? eller tar jeg feil???

De 500 er konvertert fra vanlige vingebiler hos Tickford ja...

 

RS500d.jpg

RS500e.jpg

P4100027.jpg

P4100026.jpg

P4100025.jpg

Link to comment
Share on other sites

De 500 er også konvertert fra orginale cosworther hos tickford? eller tar jeg feil???

Og disse gr.A bilene du refererer til ble ikke bygget av ford, men av racing team.

 

Da RS500 ble homologert så ble også delene frigitt, dette gjorde at de fleste privat team kjøpte inn deler og konverterte sine vanlige

cosworther til RS500 spec for å være nogenlunde konkurranse dyktige. Andy Rouse Engineering bygget godt over 100 motorer i RS500 spec til

kunder og konkurrenter disse motorene ble ikke plukket fra gatebiler.

 

Fyr avgårde noen bilder du...

De 500 er konvertert fra vanlige vingebiler hos Tickford ja...

 

RS500d.jpg

RS500e.jpg

P4100027.jpg

P4100026.jpg

P4100025.jpg

 

Dette er ikke Gruppe A understell. Bærearmene ligner veldig på de fra SUHE motorsport i Tyskland.

 

Denne bilen er forresten produsert i desember 1986.

If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???

Link to comment
Share on other sites

Nei "orginale"RS 500 har aldri hatt noe gr.a understell.

Jeg skal prøve å "grave" litt mer i historien på bilen.

Bilen står som en RS 500 i vognkort, ikke ombygd, men fra ny. Med 167kw= 227 hk i vogn kort.

Må vel være mulig å finne noe info om bilen på ch. nr på ford??

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Nei "orginale"RS 500 har aldri hatt noe gr.a understell.

Jeg skal prøve å "grave" litt mer i historien på bilen.

Bilen står som en RS 500 i vognkort, ikke ombygd, men fra ny. Med 167kw= 227 hk i vogn kort.

Må vel være mulig å finne noe info om bilen på ch. nr på ford??

Har du lest her?

http://www.rs500cosworth.com/buyers_guide.html

 

Prøvde chassi nummeret på en nettside, men fant ingenting... Prøve på Ford kansje ja, se hva den dukker opp som der.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser ikke bort fra at det kan være en oppbygd bil, finnes et par av de i landet her fra før også...

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

jeg ville være veldig skepsis til en slik bil . Det jeg har funnet ut gjennom årene er att innsugs manifolden IKKE passer på LHD med abs . der må det nyttes til vanlig brems , Eller som noen gjør til delt abs (escort) . Det er jo ikke noe unormalt og bygge en RS500 caross . Mye vanskligere og finne en mottor . Så har du bilder av motoren legg det ut . :blush: :blush:

og chassi nr tar det 1 min og sjekke på nermeste ford

Link to comment
Share on other sites

Slik forstilling har eg sett tidligere, meiner det er et ombyggingskit fra SUHE motorsport. Vi har en ombygd vingebil i garasjen som har lenkarmer fra det kittet der..

Bilen paa bilde var NYDELIG, men tror du sliter litt med aa overbevise folk om at den er "orginal" noe som igjen paavirker verdien.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lenge sett etter en RS 500, og ha endelig funnet en som jeg tror jeg vil gå for.

 

Bilen er hvit og gått 17 000 km

 

Regga første gang i Luxenburg 03.1990. og regga som RS 500 i vognkortet.

 

I følge selger er dette en av de bilene som ble bygget på ford som VENSTRE styrt(for motorsport), har jo hørt noen rykter om at det fantes noen få slike biler. bilen er 100% orginal og bygget av ford. disse ble bygget for motorsport av ford, men denne ble av en eller annen grunn aldri brukt i racing. har bur, 4.pkt. seler, tensionstruts orginalt i bærebroene(har alle RS 500 dette?), 3 delte bbs felger og ap racing bremser.

 

Har ch.nr på bilen som er WF0EXXGBBEGG23278, som ikke sier meg noe, men kanskje noen her har peiling på dette?

 

Hva mener dere en slik bile kan være verdt?

 

Mvh. Kjetil Hauge

 

Chassinummeret skal være BEFGBBEGG 38600 til BEFGBBEGG 39099

Motornummeret på en ekte 500 skal være YBD0015 til YBD0537

 

http://www.rs4x4.co.uk/index.htm

Edited by cosworth540
Link to comment
Share on other sites

Har gravd litt, bilen er ikke noe orginal RS 500.

Men er bygd av ford på denne måten, av ukjente årsaker...

Promo bil kanskje, ikke vet jeg.

Prisen som er satt på bilen synes jeg blir i "stiveste" laget da den ikke er noe "orginal"(tickford) bil.

Får prøve å deale litt på den så får vi se.

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Ja pen den, men gjort litt mye med mtp samle verdi+at den ikke har orginal lakk:(

Blir som med gamle escort RS 2000, prisen på en orginal en er høyere, en som er dilla og dalla for mye med.

 

Men meget pen bil, har vært inne på tanke på å kjøpe den, men den er nesten for fin til at jeg har hjerte til å bruke den.

+ prien er litt stiv... kommer vel på nærmere 400 000,-

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

For meg er det mer viktig at bilen er bra en genuin, den skal brukes og ikke samles.

Ser det også som et stort pluss at rattet er på venstre side når jeg tross alt bor i Norge.

 

Men har det ikke travelt... kan hende det dukker opp noe bedre.

 

Synes dessuten "lapskaus" er et veldig negativt ladet ord. Har selv en "lapskaus" bil til, men som jeg med hånda på hjertet kan si er mye bedre en de fleste orginal biler jeg har sett her i Norge.

 

Uorginal kan jeg gå med på, men "lapskaus" vil jeg ha meg fra bedt at noen kaller bilen min... om de ikke ønsker å tråkke på tærene mine!

 

Mvh. Kjetil Hauge

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...