Jump to content

Mondeo Clx 4x4 2.0 '96


Guest Surf

Recommended Posts

Heisann,

 

Vurderer å kjøpe følgende Ford Mondeo:

http://finn.no/finn/car/object?finnkode=11...ll&tot=null

 

Er dette ett bra kjøp til 25k ? Noen som har noen bilder av denne typen som er styla litt?

 

Har planer om å senke den, sette inn morette lys, større tåkelys(?, gjerne noe som ligner på rally), diverse bilstereo.

Går det an å hente noe mer ut av motoren ?

 

SETTER STOR PRIS PÅ SVAR!

 

Må bestemme meg i løpet av de første dagene!

 

Mvh Surf

Edited by Surf
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

det var jo svindyrt!

Er jo bedre å prøve å eu-godkjenne den da?

 

Noen flere innspill på bilkjøpet ?

Noen tøffe bilder av denne modellen styla?

Link to comment
Share on other sites

Vel, min har RS styling. Mangler spoylern bak da! :( men resten er der.

Du kan jo se! :)

Håper dette hjalp deg lit. Erke akurat den peneste biln i byn men er grei nok! hehe

Lykke til videre! :)

-=Mondeo 2.0 SI 16V=- Solgt

-=Volvo 240 GL=-

-=Hiace arb bil=-

-=Mondeo 07 stw Titanium=-

Link to comment
Share on other sites

Pen ford det der, Konsmo!

 

Det som er greia at jeg som student egentlig ikke har råd til å bruke nesten 2lapper på den kontrollen! Satser heller på å ta med meg en kompis å sjekke etter stor mangler selv.

 

Er det 136HK i den motoren tro ? Noen muligheter for å få litt mere pulver i den ?

Link to comment
Share on other sites

Pen ford det der, Konsmo!

 

Det som er greia at jeg som student egentlig ikke har råd til å bruke nesten 2lapper på den kontrollen! Satser heller på å ta med meg en kompis å sjekke etter stor mangler selv.

 

Er det 136HK i den motoren tro ? Noen muligheter for å få litt mere pulver i den ?

 

Det jeg kan ambefale er og kike lit her

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=29597

og ellers bakover i dete forumet. står mye om akurat dette. Er bare og lete. Eneste jeg har er effekt anleg! ;) holder for meg!

Så samt du har 2l så har du 136hk! :)

 

Jeg hadde to rust hul under bak sete i min. :S og den er bra bulka hele undersiden! :S så var lit og ta fat i her i fjord! Elers vile jeg prøvd den og set om bremser og det var i orden, håndbreket pleier som regel og være dårlig! ;) div foringer og styrekuler osv. mye merkes med ein kjøre tur! Lykke til. Mondeo er i alle fal ein go bil og kjøre! :)

-=Mondeo 2.0 SI 16V=- Solgt

-=Volvo 240 GL=-

-=Hiace arb bil=-

-=Mondeo 07 stw Titanium=-

Link to comment
Share on other sites

Pen ford det der, Konsmo!

 

Det som er greia at jeg som student egentlig ikke har råd til å bruke nesten 2lapper på den kontrollen! Satser heller på å ta med meg en kompis å sjekke etter stor mangler selv.

 

Er det 136HK i den motoren tro ? Noen muligheter for å få litt mere pulver i den ?

 

 

Hater å være den gretne gamle gubben som kritiserer...

Du har ikke råd til 2 lapper til naf test, men du har råd til trimming og styling?

Gjør en deal med selger da. Om naf-testen er god så kjøper du bilen og dere deler på de 2 lappene testen koster.

 

Når det er sagt, så har disse motorene spreke 136 hester!! Disse bilene har også gjennom utallige tester opp gjennom årene bevist at de har meget gode kjøreegenskaper i forhold til konkurrentene. Om jeg skulle kjøpt en bil i den prisklassen, hadde en Mondeo definitivt vært blandt mine favoritter. Forholdsvis ny og moderne bil til en billig penge!

For øvrig også en j*vlig god vinterbil!

Link to comment
Share on other sites

Var en veldig spesiell fanger på den modellen der iallefall.. :P

Men Mondeo er en veldig bra bil, så lenge du bytter diverse foringer her og der, så er den god som gull igjen ;) Ser også på bildene at den må bytte linsene inni lykta, da disse er ganske gule.. standard mondeo feil..

 

Ellers har jeg nå hatt min Mondeo i 2 år ca, og den går som gull enda, aldri hatt et eneste motorproblem, bare masse faenskap i forstillinga som hjullager, diverse foringer, drivaksel, osv.. Dette kommer nok av seg selv, og du burde ikke kjøpe en Mondeo om du ikke har peil på bil :)

 

Så forresten at den står i Lier, det er her ved meg det, men kan ikke si jeg har sett den rulle rundt her.. =P

Edited by Mk1-Sindre

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

Hjullager, foringer, håndbrekk, og spes calipere bak, Bremseslangene ruster på oversiden av tanken.(den røyk 2 dager etter eu ok på min bil)'

(har også senere hørt at flere med 96modeller har opplevd dette i den senere tid)

Vannpumpa er svakhet, rust under baksetet, se om bensinfilter ved tanken er byttet++++

aw...det er en lang liste.... (uansett modell og merke :))

og vit... disse vokser ikke på trær, så deletilgangen er ikke allverden god......

 

Men mondeo 4x4 tar seg så bra frem, at den er kjedelig å kjøre..........

1996 Ford Mondeo 2.0 4x4 Kombi Og noe anna fordmorro,

2000 Audi A4 TQ Avant

2000 Audi A3 1.8T

2004 Audi A3 Latskap (samboerens)

2008 Renault Traffic arbeisbil

Link to comment
Share on other sites

Skal ikke være veldig påståelig her, men trur ikke front fangeren er en orginal ford fanger.. Sideskjørt og bakfanger er orginal RS, men front fangeren tror jeg stammer fra ikke europeisk mondeo eller noe!

 

Har sett flere biler med den...

 

Personlig ville jeg kastet den og fått på en mondeo RS front. Som bilen til Konsmo vist ovenfor har... Den styling fronten som sitte på bilen nå passer dårlig med orginal linjene

 

Også en ting til.. Utifra bildene ser jeg at bilen i hvertfall på ha nye linser i hovedlysene... Er usikker på hvor mye dette koster, men det bør du absolutt fikse, med mindre du synes det er kult å ha mer eller mindre parklys som hovedlys! VELDIG kjent mondeo problem

Edited by kimsa
Link to comment
Share on other sites

Ja, lys må man ha, det skal fikses så snart jeg har bilen.

Eieren sier at det er orginalt, ha kjøpte bilen av naboen sin etter han hadde hatt den i to år.

Han er en voksen mann, så tror liksom ikke at han snakker tull.

Link to comment
Share on other sites

Som sagt. Mulig det er en orginal front, men ikke på europeisk mondeo... Har prøvd å lese meg frem til svaret på nett. ser ut som det er fronten på engelsk mondeo!

England er også i Europa da... :P Fangeren er orginal tilbehør fra Ford, går da en del sånne rundt om, om den er pen eller ikke er en smakssak.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg solgt min gamle bil :( Faktisk litt trist...

 

Håper at mondeokjøpet ikke blir en tabbe da!

Koster du på deg den NAF testen så er det en viss sikkerhet da hvertfall. Virker som du ikke har så mye erfaring med bil selv, så det kan være ganske lønnsomt.

Link to comment
Share on other sites

Fronten er definitvit ikkje original.

Tipper den kommer fra en ramlikansk slektning i Fordfamilien.:)

 

Ellers virker det som om det meste av ting du bør være obs på, er lista opp tidligere i tråden.

Viktigste, som jeg vil nevne, er rust. Alle eldre Forder vil ruste, i større eller mindre grad.....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...