Jump to content

veiv til rst


escort rs turbo

Recommended Posts

har sitti å sett litt på burton power sine sider. ska snart bynne å bygge motor til rst`en men så lurte jeg på hva dn orginla rst veiva tåler av hk? er d da vits i å kjøpe en smidd stål vei til 14000.- norske? har til å bynne me et mål å nå 230-240hk. men etter hvert å nå nermere 300hk me et sjikelig datasprut

Edited by escort rs turbo

-86 escort rs turbo
-89 sierra cosworth
-96 mondeo 4x4
-10 fiesta 1.4tdci
 

Link to comment
Share on other sites

ok.. er d noen som har noen formening om å kjøre med letta svinghjul da? og hvor mye kan man borre opp blokka til rst ? tenkte på å kjøpe disse på burton power: ACCRALITE FORGED PISTON RS TURBO +1.5mm

 

Other Info: CVH. 38mm COMP HEIGHT WITH VALVE CUT-OUTS, GIVING APPROX 8.0:1 CR ON UNSKIMMED ENGINE. 3.5-4 THOU CLEARANCE

-86 escort rs turbo
-89 sierra cosworth
-96 mondeo 4x4
-10 fiesta 1.4tdci
 

Link to comment
Share on other sites

har sitti å sett litt på burton power sine sider. ska snart bynne å bygge motor til rst`en men så lurte jeg på hva dn orginla rst veiva tåler av hk? er d da vits i å kjøpe en smidd stål vei til 14000.- norske? har til å bynne me et mål å nå 230-240hk. men etter hvert å nå nermere 300hk me et sjikelig datasprut

 

Du vet, det er en grunn til man mange bygger ZVH motorer. Å bygge på en CVH motor blir dyrt og ikke spesielt bra. Så sant man kjører datasprut er det KUN fordeler med å velge seg en 2,0 L Zetecmotor som utgangspunkt. Absolutt ALT er bedre.

 

2,0 16V turbomotor sammenlignet med 1,6 8V turbomotor er rått parti.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Du vet, det er en grunn til man mange bygger ZVH motorer. Å bygge på en CVH motor blir dyrt og ikke spesielt bra. Så sant man kjører datasprut er det KUN fordeler med å velge seg en 2,0 L Zetecmotor som utgangspunkt. Absolutt ALT er bedre.

 

2,0 16V turbomotor sammenlignet med 1,6 8V turbomotor er rått parti.

 

tenkt på dette selv.. men er vist MYE jobb har jeg hørt... rs-racing her inne bygger en slik en.. værsting.. han har vel til tider bodd i garasjen. hehe

 

jeg kommer til og gjøre det beste av min rs.. og etter vært selge den da..

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

jupp sant nok :D håper d er mulighet for å komme nermere 300 i hvertfall da. han dær jano oddkid i england har jo klart å dra ut 351hk på hjula på en 1,6cvh me datasprut.

 

her et klipp av dn bil på youtube forresten mot en evo6 :D

 

 

http://youtube.com/watch?v=spDIREX6nOY

-86 escort rs turbo
-89 sierra cosworth
-96 mondeo 4x4
-10 fiesta 1.4tdci
 

Link to comment
Share on other sites

jupp sant nok :D håper d er mulighet for å komme nermere 300 i hvertfall da. han dær jano oddkid i england har jo klart å dra ut 351hk på hjula på en 1,6cvh me datasprut.

 

her et klipp av dn bil på youtube forresten mot en evo6 :D

http://youtube.com/watch?v=spDIREX6nOY

 

jano har ikke rørt en skrue på den bilen.. er chris og becky sin bil det der( prosjekt tråd på passionford.com..

og det ligger over 100 000 i den motoren, til tross for at han kaller det et budget bygg, og han har jobba mye, prøvd og feila, sveisa, styra og hærja, i flere år, han er jo en motor guru som jobber på tuning sjappe, kommer ikke på navne i farta..

men jano er flink han og, til tross for at cosworth innsprøytning er det eneste som står i hue på han, og han kan og ta seg betalt, men flink er han,og han har et par respektable bygg på samvittigheten sin han og...

 

skall man bygge cvh motor, så bygg no for gudskyld en sint NA motor..

skall du ha turbo og effekt oppunder 300 + hk, og atpå til bruke bilen til vanlig, kjøper du deg en 2 liter..

en kjørbar 300 hester cvh har jeg ikke sett mange av, men derimot, en snill zvh/zetec turbo er ikke noe problem, og delene til zetec koster ikke halve av hva det koster til en cvh..

 

alt er bedre ved en zetec, under spyling, sensor til trigger sensor, coilpakke redy to go,alt er klart for data sprut, bare plug and play( nesten )

skall du ha data sprut må du enten ha trigger hjul på reimhjule i framkant på veiva(trangt + at det er et makk værk og bygge)

eventuellt bygge på ei 1,6 cvh efi blokk, og det koster jo ekstra det og.. kjøper du deg en zetec er alt klart, og du har muligheter til og hente 500+ hk, for samme prisen som en 300 hesters cvh motor koster, minst!

Link to comment
Share on other sites

alt er bedre ved en zetec, under spyling, sensor til trigger sensor, coilpakke redy to go,alt er klart for data sprut, bare plug and play( nesten )

skall du ha data sprut må du enten ha trigger hjul på reimhjule i framkant på veiva(trangt + at det er et makk værk og bygge)

eventuellt bygge på ei 1,6 cvh efi blokk, og det koster jo ekstra det og.. kjøper du deg en zetec er alt klart, og du har muligheter til og hente 500+ hk, for samme prisen som en 300 hesters cvh motor koster, minst!

 

Du trenger ikke kjøpe en efi blokk, eneste du trenger er svinghjulet fra en efi og en god bor maskin for å borre opp hullet i blokka til sensoren. Men skulle jeg ha bygd nå hadde jeg nok gått på hoggeren og kjøpt en hel motor, med bånn og topp, innsug og edis stæsjet. Så hadde jeg hatt en reserve blokk.

 

Edit: og selvfølgelig ment det var for mye jobb å ta av girkassa så jeg hadde fått med den også, som reserve. :D

Edited by TJ_RS_Turbo

86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Its hard to understand exactly what is being talked about maybe someone can explain in english? But even the fastest ERST in the world use my components. I read above that i havent touched a screw on a certain car that is well known, however it does run many of my parts supplied to other tuners all over the world to get the most from the system.

Link to comment
Share on other sites

Its hard to understand exactly what is being talked about maybe someone can explain in english? But even the fastest ERST in the world use my components. I read above that i havent touched a screw on a certain car that is well known, however it does run many of my parts supplied to other tuners all over the world to get the most from the system.

 

http://translate.google.com/?hl=no#

 

:)

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...