Jump to content

Citröen og Peugeot ut av WRC?!


Guest Compom

Recommended Posts

Hmm, synes det hele er litt rart.

Jeg tror personlig ikke de kommer til å trekke seg.

 

Kanskje de er redd for å få litt motstand, nå som alle nesten begynner fra "scratch"! Ikke vet jeg...

[12' Ford Focus 1.0 EcoBoost 125hk]
[06' Mitsubishi Outlander 2.0i 4WD, 136hk --> solgt mai 2016]
[05' Subaru Forester 2.0X AWD, 125hk --> solgt januar 2016]
[06' Suzuki Liana 1.6 Sport SUV 4x4, 107hk --> solgt april 2015]
[13' Ford Mondeo 1.6 SCTI EcoBoost 160hk Stasjonsvogn  --> solgt mai 2015]
[03' Ford Mondeo 2.0 Ghia 145hk Stasjonsvogn m/ny facelift --> solgt mai 2013]
[03' Ford Mondeo 2.0 TDCI 130hk Stasjonsvogn --> solgt mars 2009]
[98' Ford Mondeo 2.0 Ghia Zetec 130hk Coupe --> solgt oktober 2007]
[92' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> solgt januar 2006]
[93' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> kondemnert i 2002 - savner denne bilen]

Link to comment
Share on other sites

Guest Boondocks

Mulig det, men Renault og Suzuki kommer jo inn når dem gir seg (hvis dem gjør det).. Da er det Ford, Skoda, Subaru, Mittibusjen, Suzuki og Renault .. like mange som før.. Hadde jo vært mye kulere om dem ikke ga seg.. fler biler = mer moro å se på ;)

Link to comment
Share on other sites

de protestere på de nye reglene, så det kan godt hende de gir seg i protest. husk franskmenn er franske, å hvis du har skrudd en fransk bil noen gang så skjønner du fort hvor sært franskt er.så de er nok truende til å holde opp noen år.

husk hva de gjorde for noen år siden, med tanke på prøvesprengningen av atombomber. vi har sagt vi skal sprenge 8 så 8 blir det, vi driter vel i om dere (resten av verden) boikotter oss.

mvh

Mr.President

Jeg vet stemmene inni hodet mitt ikke er riktige, men de har noen fantastiske ideer.

Link to comment
Share on other sites

Er ingen nyhet at PSAgudfaren Corrado Provera har murret over FIAbeslutningene i lengre tid.

Er jo ikke så dumt å trekke seg ut på når man er på toppen. Kjent triks dette. Ettermæle er viktig.

Peugeot och Citroën drar sig ur rally-VM efter 2005

Under de fem år som de deltagit har fem märkestitlar och tre förartitlar hamnat i Frankrike.

Link to comment
Share on other sites

Jaja.. De gir seg nok ikke.. Bare pr.jippo og en trussel mot FIA, men, Citroën kommer jo med C4 om ikke så sinnsykt lenge da.. Så kan jo hende at de tar en liten pause før den kommer? Hvem vet..

Link to comment
Share on other sites

men, Citroën kommer jo med C4 om ikke så sinnsykt lenge da.. Så kan jo hende at de tar en liten pause før den kommer? Hvem vet..

Markko Martin's Peugeot Switch May Still Happen

Written by: RACER staff

London, UK – 11/4/2004

 

Markko Martin’s switch to Peugeot may still go ahead despite the French manufacturer’s decision to quit the sport at the end of next season (see separate story), according to sources close to the Ford driver. Martin, who has won the last two WRC events in Corsica and Spain, has a two-year contract to join Peugeot alongside Marcus Gronholm from next season.

 

Martin signed for the French squad in mid-September while speculation over Ford’s future in the WRC was still rife. But earlier this week Ford committed to four more years in the sport, buoyed by Martin’s back-to-back asphalt wins in the Focus, and the Estonian could be left without a drive for 2006.

 

“There was no prior warning other than some bits and pieces I had picked up in unrelated discussions yesterday,” Martin’s manager Paul Turner told Autosport. “I must admit I was beginning to wonder what was going on. Right now I need to sit down and talk to Markko and our lawyers. But it’s a huge blow for the championship.”

 

With at least four factory seats no longer in play from the start of 2006, the WRC finds itself with far more available drivers than competitive cars. Drives with normally less fancied teams such as Skoda and Mitsubishi will therefore rapidly become hot property. This could put former World Champion Colin McRae in a strong position after the Scot secretly tested a Fabia WRC last week.

 

“It was quite a surprise to see,” McRae said of PSA’s withdrawal. “I never thought that Citroen would pull out of the championship, especially with the new C4 coming next year. Everything in the WRC seems to be a wee bit up in the air at the moment. It was very, very surprising, but then again when you’re having good times, perhaps it’s the best time to pull out.”

 

McRae’s point about Citroen’s C4 is a pertinent one. Citroen Sport boss Guy Frequelin has targeted a debut for the new machine in the last two rounds of next year’s championship – a decision which now appears to clash with the company’s long-term plans.

 

www.speedtv.com

 

Citroen har jo vunnet merkesmesterskapet for 2 år på rad nå i 2004, og et mulig hatrick er jo gull i Pr/legendehistorier. Da slipper man å lage en helt ny bil til 2006, og billigere blir det ikke sett fra økonomiavdelingen.

 

Se bare på han hva var det han het igjen som var definisjonen på 90tallet i Mitsu, og som tok et siste år i Subaru. Der gikk det dårlig med avslutningen... Var litt bittert det tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Guest Boondocks
Se bare på han hva var det han het igjen som var definisjonen på 90tallet i Mitsu, og som tok et siste år i Subaru. Der gikk det dårlig med avslutningen... Var litt bittert det tror jeg.

Tommi Mäkinen du tenker på? .. rally interessert du eller? hehe.. mobb mobb.. :P

Link to comment
Share on other sites

Det var det han het ja. Bladde intenst i en finsk telfonkatalog med navn på skihoppere og racerførere i hodet når jeg skrev det over. Men det beviser jo litt da eller..

Rallyinteressert Ja.

Japanbilinteressert Nhmntjaa?

Link to comment
Share on other sites

Guest Boondocks
Det var det han het ja. Bladde intenst i en finsk telfonkatalog med navn på skihoppere og racerførere i hodet når jeg skrev det over. Men det beviser jo litt da eller..

Rallyinteressert Ja.

Japanbilinteressert Nhmntjaa?

Må innrømme at det svirra et par Hakkinen og Ahonnen i hue mitt før det pluselig datt inn også .. :) hehe

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...