Jump to content

Datasprut til 24V?


Guest Nakkeru

Recommended Posts

Guest Nakkeru

Hei. kom over denne annonsen, og lurte på om dette er noe og ha? :P

Fungerer den til 24V BOA motor? eventuelt hvor mye er det verdt?

 

 

MegaSquirt

It's fully built and working (but would need mapping to your engine)

It's set up for EDIS and Ford sensors, its will also control VIS and the Ford ISCV and I can supply an EECIV to MS adaptor so it's plug 'n' play into a Ford EDIS setup, BUT if you don't have EDIS then its only a few wires to sort out and I can supply an EDIS4 module too.

Theres a laptop too C/W cables etc

Link to comment
Share on other sites

Hei, har kommet i kontakt med en kar som bygger megasquirt på det orginale boa motornettet.

 

så da er det enklere. tenkte å prøve dette på isbilen.om jeg rekker det.

 

man får skreddesydd løsning fra han hvertfall., han bygger og ms til Braskreidfoss økotrimming eller hva det heter. :)

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Guest Nakkeru
Hei, har kommet i kontakt med en kar som bygger megasquirt på det orginale boa motornettet.

 

så da er det enklere. tenkte å prøve dette på isbilen.om jeg rekker det.

 

man får skreddesydd løsning fra han hvertfall., han bygger og ms til Braskreidfoss økotrimming eller hva det heter. :)

 

 

hmm er det enklere altså? er ikke mange ledningene som må legges opp uten da BOA nettet da? Og da får man jo fjernet en god del ledninger så blir mer ryddig

Link to comment
Share on other sites

hiver meg med på denne..skal til med det samma på bob motor..der er jo edis 6 tenning orginalt på den.og ms2 sprutet jeg har er bygd for og brukes sammen med edis4. noen som vet om det er noe kunst å bruke det på bob motoren?

02mod ford mondeo stv type konebil

86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Søkte lenge rundt etter datasprut til 24V, og fant til slutt bare en som leverte sprut med ferdig map.

Skal gi 230-240hk på original motor, 240 var på en med grenrør. Er akkurat ferdig med å tegne kobl. skjema med fargekoder på ledninger, hvor di ender originalt og hvor di skal kobles på spruten. Programvaren som fulgte med er veldig oversiktlig og lett å jobbe med. Kan kjøres på original lambda eller kobles sammen med bredbånd i en "closed loop" der du setter en verdi på forholdet bensin/luft og saken programmerer seg selv. Kjekt når du skal begynne og overlade litt. Masse muligheter med den her, "flat out gear shift", kutte tenning på hvert 3-4-5-6 ved giring på turbomotor for å holde omdreininger oppe på turbo, trekker tilbake tenning ved ladetrykk og temp. ved overlading. Boost control, individuell justering av åpning på dyser, støtte for VVT, kalibrering av temp sensorer og så videre.

Du kan kjøre tre forskjellige map og enkelt bytte mellom di med en bryter. +++

Saken koster 580 pund og det ryker på noen lapper i frakt og moms.

Firmaet heter Emeraldm3d, holder til i Norfolk England og gubben bak det er Dave Walker. Skrev Haynes boka om motorprogrammering så burde kunne faget.

Trenger noen kobl. skjema til 24V så send en e-post til (mitt brukernavn) @live.no. H

Link to comment
Share on other sites

Søkte lenge rundt etter datasprut til 24V, og fant til slutt bare en som leverte sprut med ferdig map.

Skal gi 230-240hk på original motor, 240 var på en med grenrør. Er akkurat ferdig med å tegne kobl. skjema med fargekoder på ledninger, hvor di ender originalt og hvor di skal kobles på spruten. Programvaren som fulgte med er veldig oversiktlig og lett å jobbe med. Kan kjøres på original lambda eller kobles sammen med bredbånd i en "closed loop" der du setter en verdi på forholdet bensin/luft og saken programmerer seg selv. Kjekt når du skal begynne og overlade litt. Masse muligheter med den her, "flat out gear shift", kutte tenning på hvert 3-4-5-6 ved giring på turbomotor for å holde omdreininger oppe på turbo, trekker tilbake tenning ved ladetrykk og temp. ved overlading. Boost control, individuell justering av åpning på dyser, støtte for VVT, kalibrering av temp sensorer og så videre.

Du kan kjøre tre forskjellige map og enkelt bytte mellom di med en bryter. +++

Saken koster 580 pund og det ryker på noen lapper i frakt og moms.

Firmaet heter Emeraldm3d, holder til i Norfolk England og gubben bak det er Dave Walker. Skrev Haynes boka om motorprogrammering så burde kunne faget.

Trenger noen kobl. skjema til 24V så send en e-post til (mitt brukernavn) @live.no. H

emerald er eit meget fint sprut til den prisen men du må huske på at ledningsnett er sikkert ikke inkludert i prisen.

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

Ledn. nett burde du uansett rydde opp i da det er følere mm. du ikke trenger. Edis 6, EPT, MAF, Evap ventil, ISC -tomgangsventil, kobl. til diagnostestikk, den ene lambdasonden og selfølgelig original hjerne. Så uansett hvilen vei du går kommer du ikke utenom litt klipping og lodding av ledn. nettet. Om det er andre som går for Emeraldm3d på 24V er det bare å sende ei mld. så har jeg gjort ett word dokument som viser hvilke ledninger som skal hvorhen på emerald, farger på disse og hvor di ender i originalt nett. Dette er også generelt beskrevet i di papirer som følger med datasprut fra leverandør.

Link to comment
Share on other sites

Hei. kom over denne annonsen, og lurte på om dette er noe og ha?

Fungerer den til 24V BOA motor? eventuelt hvor mye er det verdt?

 

Burde funke fint som snus, MS bruker så og si alle de org. sensorene du har + den funker sammen med Fords Edis tenninga.

Dog så vil dette funke dårlig på en Scorpio Cossi med automat siden den er semi styrt av motorstyringa, men det er vel ikke no problem for deg som skal ha manuell... :rolleyes:

Sjekk ut her også.

Edited by Motorcraft
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hei, har kommet i kontakt med en kar som bygger megasquirt på det orginale boa motornettet.

 

så da er det enklere. tenkte å prøve dette på isbilen.om jeg rekker det.

 

man får skreddesydd løsning fra han hvertfall., han bygger og ms til Braskreidfoss økotrimming eller hva det heter. :)

 

BR Racing, hvor får jeg gjort dette, og bygger denne karen dette for meg på forespørsel? Er Granada treff på Braskereidfoss i juni, så da passer det å ta turen innom å forhøre seg litt..

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
BR Racing, hvor får jeg gjort dette, og bygger denne karen dette for meg på forespørsel? Er Granada treff på Braskereidfoss i juni, så da passer det å ta turen innom å forhøre seg litt..

 

 

Hei, etter mye om og men. har jeg bestemt meg for å satse på Emerald3d

 

blir så mye dill og styr å måtte være avhengig av en kar et langt stykke unna som bygger sine ms så hi teck. at folka på MS sier de har prob med å lage tilsvarende for salg.

 

 

emerald ser ut til at man skal kunne få til ganske så bra uten for mye dill. og det er med en map ferdig i sprutet.så motoren starter hvertfall.:)

 

så kan man byne å utforske litt. dessuten var det mye exstra utstyr på denne. som jeg ser som bra. mye likt som autronic,

 

frofix

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Hei, etter mye om og men. har jeg bestemt meg for å satse på Emerald3d

 

blir så mye dill og styr å måtte være avhengig av en kar et langt stykke unna som bygger sine ms så hi teck. at folka på MS sier de har prob med å lage tilsvarende for salg.

 

 

emerald ser ut til at man skal kunne få til ganske så bra uten for mye dill. og det er med en map ferdig i sprutet.så motoren starter hvertfall.:)

 

så kan man byne å utforske litt. dessuten var det mye exstra utstyr på denne. som jeg ser som bra. mye likt som autronic,

 

frofix

 

Så denne karen holder til i England og ikke på Braskreidfoss, hehe.. Ja,ja.. Ellers har jeg enda ikke blitt noe klokere, så fint om noen kan forklare hva som følger med når man kjøper ett slikt datasprut, f.eks fra Emerald. Hva av original motorstyring må byttes ut, og hvordan skjer programmering og oppkobling? Og ikke minst, har så mye styr noe for seg uten overlading?

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Guest pelsen

har bestilt Emerald denne uken, lett å bestemme seg når pundkursen er så lav som nå.

 

En slik enhet er hele motorstyringen, og virker omtrent slik som den originale. Den store forskjellen er at man kan koble til lap-toppen og endre samtlige parametre.

 

Jeg har et problem med tomgangen, så fort motoren blir varm begynner den å jage til den stopper. Et eller annet feil med tomgangsventil og motorstyring som jeg nå ikke trenger å finne ut av. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Startet 20m`n med emerald igår kveld, gikk greit men med 310cc ford motorsport dyser på original 196cc dyse map gikk den alt for feit.

Har skrevet nye parametre for injectorer og skal kjøre den i closed loop seinere idag.

 

Hvor mye kom denne emerald spruten totalt på da? Hva mener du med "310cc ford motorsport dyser på original 196cc dyse map gikk den alt for feit"? Har forstått det slik tidligere at man må bytte de originale dysene med større. Og hva menes med å kjøre den i "closed loop"? tenker på å kjøpe med tanke på kompressor seinere, så nyfiken på mest mulig informasjon.. men hvor mye mer gir bare denne emerald spruten da?

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Hvor mye kom denne emerald spruten totalt på da? Hva mener du med "310cc ford motorsport dyser på original 196cc dyse map gikk den alt for feit"? Har forstått det slik tidligere at man må bytte de originale dysene med større. Og hva menes med å kjøre den i "closed loop"? tenker på å kjøpe med tanke på kompressor seinere, så nyfiken på mest mulig informasjon.. men hvor mye mer gir bare denne emerald spruten da?

 

 

580£ =5900kr + moms og frakt. Du trenger ikke å bytte dyser på en "original" motor, men ettersom jeg har tenkt å kjøre to små turboer har jeg økt størrelsen på dyser fra 200 til 310cc for å kunne gi nok bensin. Du kan lade inntil 9 psi (0.6bar) på original motor men da med intercooler. Du vil da havne på 300-360 hk avhengig av oppsett og map. "Closed loop" betyr å sette en "target" på AFR (blandingsforhold) på en gitt belastning/turtall over hele registeret eks. 10% gasspådrag/1500 rpm = 14.6:1 - 90% gasspådrag/6000rpm =12.7:1 dvs. 12.7 luft - 1 del bensin. I "closed loop" vil datasprut+bredbåndslamba forandre dyseåpning for å treffe target AFR for optimal mapping. Kun emerald sprut på original motor vil som tidligere nevn gi mellom 230 og 240hk.

Link to comment
Share on other sites

580£ =5900kr + moms og frakt. Du trenger ikke å bytte dyser på en "original" motor, men ettersom jeg har tenkt å kjøre to små turboer har jeg økt størrelsen på dyser fra 200 til 310cc for å kunne gi nok bensin. Du kan lade inntil 9 psi (0.6bar) på original motor men da med intercooler. Du vil da havne på 300-360 hk avhengig av oppsett og map. "Closed loop" betyr å sette en "target" på AFR (blandingsforhold) på en gitt belastning/turtall over hele registeret eks. 10% gasspådrag/1500 rpm = 14.6:1 - 90% gasspådrag/6000rpm =12.7:1 dvs. 12.7 luft - 1 del bensin. I "closed loop" vil datasprut+bredbåndslamba forandre dyseåpning for å treffe target AFR for optimal mapping. Kun emerald sprut på original motor vil som tidligere nevn gi mellom 230 og 240hk.

 

 

Takker for mere god info. Begynner å se helheta i dette.. Eksakt navn på spruten, gjerne med art.nummer og kontakt info til de som selger dette nå, så blir det nok en bestilling snart.

Forresten interessant om du kommer med mer info etterhvert som motoren blir kjøreklar..

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Takker for mere god info. Begynner å se helheta i dette.. Eksakt navn på spruten, gjerne med art.nummer og kontakt info til de som selger dette nå, så blir det nok en bestilling snart.

Forresten interessant om du kommer med mer info etterhvert som motoren blir kjøreklar..

 

http://www.emeraldm3d.com/

 

-skrev tidligere att det er anti-lag på denne spruten.. det er det ikke.. min feil, beklager.

 

H

Link to comment
Share on other sites

http://www.emeraldm3d.com/

 

-skrev tidligere att det er anti-lag på denne spruten.. det er det ikke.. min feil, beklager.

 

H

 

 

Er det bare å kjøpe spruten benevnt som Emerald K3 ECU til 580 pund? Hva med ledningsnett?

 

Er interessert i det word dokumentet du har laget, som viser hvordan spruten skal kobles. Greit å vite mest mulig om hva man begir seg ut på før man handler.. Var ofte redd for å mislykkes før, men nå nøyer jeg meg med å være en god amatør.. Har sendt deg mail..

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Er det bare å kjøpe spruten benevnt som Emerald K3 ECU til 580 pund? Hva med ledningsnett?

 

Er interessert i det word dokumentet du har laget, som viser hvordan spruten skal kobles. Greit å vite mest mulig om hva man begir seg ut på før man handler.. Var ofte redd for å mislykkes før, men nå nøyer jeg meg med å være en god amatør.. Har sendt deg mail..

 

Skjema er sendt.

Du bruker deler av det originale nettet som beskrevet der.

Link to comment
Share on other sites

Skjema er sendt.

Du bruker deler av det originale nettet som beskrevet der.

 

 

Takker for et fint og tydelig utarbeidet word dokument. Ser jo ut som grei skuring dette. Blir Emerald sprut på meg også, da det ser ut til å være det beste alternativet.

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...