Jump to content

450 hk cossi motor


tomnsr

Recommended Posts

åssen kan du si det? du vet ikke åssen kammer det er, du vet heller ikke åssen clutch det er, du vet åssen råder og stempler det er, dette er er et bra kjøp for de som handler seg den

 

 

Tja, det er vel lov med egne meninger! Jeg syns denne motoren er overpriset!

Link to comment
Share on other sites

Er egentlig uvanlig at folk får pengene de har lagt inn i en motor tilbake ved salg.. Men med tanke på alt ventinga du må regne med ved bygging av slik motor var det ikke et dårlig kjøp.. regner med stempel og råder er orginalt siden det ikke står noe?

88 Sierra cosworth 2-wd

Link to comment
Share on other sites

Hadde det vært med motorstyring til den prisen hadde dette verdt er bra kjøp, Men det er jo igrunn ikke en 470hk motor, mangler jo litt deler får å få til det enda! (F. eks intercooler og ikke minst datasprut/ombygd cosworth motorstyring+++)

 

 

Årsmodell: 1900

Merke: Ford Sierra cosworth motor

Km.stand: Ikke angitt

 

Farge:

Drivstoff: Bensin

Gir:

Ref.nr.: 1763083

 

Beskrivelse:

nybygt cosworth motor vurderes solgt .

 

200 blokk

4wd topp

nyslebet veiv

alle nye lager

alle nye pakninger

wrc topp pakning

stålforinger i blokk

6 lange toppbolte + 4 arp i ender

porta topp

nye kammer til hydr. løfter vs motor

nye justerbar kamhjul

rs 500 vannpumpe

ny sinterclucth

ny t4/3 turbo med keramiske lager (470 hk)vs motor

2 wd grenrør

 

ifølge vs motor skal denne gi 450-470 hk

å runt 560 nm på 1,9 bar

å ha veldig bra respons

 

motor er bygget av tv autotecnic i dk

Edited by tomnsr
Link to comment
Share on other sites

Hadde det vært med motorstyring til den prisen hadde dette verdt er bra kjøp, Men det er jo igrunn ikke en 470hk motor, mangler jo litt deler får å få til det enda!

 

Virker som du har hengt deg litt op i et HK tall, og kalkulerer det opp mot prisen på motor, det riktige ville være å beregne hvor mye motoren er bygd for å tåle, og hvilke deler som er brukt.

Link to comment
Share on other sites

Tror nok du glemmer en ting når det gjelder motorer spm er bygd hos "proffer" og det er at dem tar betalt for jobben.

Hvis alt innvendig er blansert, vektjustert og polert. Maskinering for foringer. Sliping av veiv, linjeboring etc. Du har vel skrudd så mye at du må tenke på alle disse timene og gange dem med, tja 500 til 800,- kr timen (JEG kjenner ikke prisene til VS motor eller hvem det nå er som har bygd denne motoren) og da blir det fort penger + deler! Åsså momsen da! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest cossy88

Skeptisk med tanke på hvem som har bygget denne motoren! noe som er rimelig vesentlig etter min mening! er disse store i dk på cosworth eller hva?? ikke hørt noe særlig om de..

Link to comment
Share on other sites

Tror nok du glemmer en ting når det gjelder motorer spm er bygd hos "proffer" og det er at dem tar betalt for jobben.

Hvis alt innvendig er blansert, vektjustert og polert. Maskinering for foringer. Sliping av veiv, linjeboring etc. Du har vel skrudd så mye at du må tenke på alle disse timene og gange dem med, tja 500 til 800,- kr timen (JEG kjenner ikke prisene til VS motor eller hvem det nå er som har bygd denne motoren) og da blir det fort penger + deler! Åsså momsen da! :lol:

 

 

du har helt klart et poeng der, men det blir litt feil å legge til slike utgifter ved et salg!

Link to comment
Share on other sites

du har helt klart et poeng der, men det blir litt feil å legge til slike utgifter ved et salg!

 

jeg foreslår at du gjør ett forsøk på å bygge en sånn motor selv.

motor 20 000

overhaling 10 000

turbo 10 000

porting +wrc toppakning +bolter 10 000kr

så har du 15000 igjen til resten...

 

For ikke snakke om all jobben det er, og reising hit og dit for å skaffe deler, alle timene du bruker med å lese på nett og spørre andre om hvordan dette skal settes sammen..

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Link to comment
Share on other sites

jeg foreslår at du gjør ett forsøk på å bygge en sånn motor selv.

motor 20 000

overhaling 10 000

turbo 10 000

porting +wrc toppakning +bolter 10 000kr

så har du 15000 igjen til resten...

 

For ikke snakke om all jobben det er, og reising hit og dit for å skaffe deler, alle timene du bruker med å lese på nett og spørre andre om hvordan dette skal settes sammen..

[/quote

 

 

Det var ikke måte på store tall du brukte da, du får turboer mye billigere en 10 000,-

Det er helt sikkert mulig å bygge en slik motor selv til en rimligere penge, du får gjort mye med 45 000,- i deler/maskinering.

Kan jo bruke Husnes f.eks til selve jobben! tok ikke han 5000,- for arbeid på motor? da har du 40 igjen til deler og litt maskinering.

 

Tom.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns ikke det var usannsynlige tall.. En grei turbo koster ca10k og da er det ikke dyrt, du får jo kina turboer eller brukte turboer for mindre..

 

Hvilke "500hk" turbo vil du anbefale som er mye billigere en 10k?

 

Er klart du kan bygge billigere men da må du kansje gå ned på kvalitet, er bedre å bruke litt ekstra og få det skikkelig når du først har motoren oppe..

 

viss 5000kr stemmer var det en grei pris:)

Edited by Furre

88 Sierra cosworth 2-wd

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns ikke det var usannsynlige tall.. En grei turbo koster ca10k og da er det ikke dyrt, du får jo kina turboer eller brukte turboer for mindre..

 

Hvilke "500hk" turbo vil du anbefale som er mye billigere en 10k?

 

Er klart du kan bygge billigere men da må du kansje gå ned på kvalitet, er bedre å bruke litt ekstra og få det skikkelig når du først har motoren oppe..

 

viss 5000kr stemmer var det en grei pris:)

 

Prisen på motoren er 65 lapper...

 

Jag har ikke lyst å anbefale noen turbo

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...