Jump to content

12,9 bolter vs ARP studs


Guest clapton

Recommended Posts

Guest clapton

Noen som har erfaring med 12,9 bolter på cosworth? skal sette sammen en motor nå, ca 400~ hester.. bør man bruke ARP studs eller funker det like bra med 12,9 bolter.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg ikke husker feil så dro jeg samme som med std bolter.. Mange år siden nå, men kjørte med såkalt "330 " sett( som sikkert ikke gir så mye) men det fungerte fin fint... Ikke noe tull i det hele tatt...

 

-Hvordan blir det til sammenligning med std bolter, ettersom at de er strekkbolter?. :unsure:

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjører med 12.9 bolter, har kjørt med dette i ett par år uten problemer av noe slag.......selv om det helt sikkert hadde funka like bra med org. strekkbolter også.....En av grunnene til at jeg bytta var pris- 12.9 boltene kostet vel ett par hundre............ang. skivene, så tok jeg disse fra de org stekkeboltene.......

Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...