Jump to content

Vibratec Motorfester...


Loffen

Recommended Posts

Neida, blir mye stivere. Lokket monteres med spenn i gummien, slik at det er veldig lite beveglighet

 

Ok, da er jeg med... Er vel mulig å bruke polyurethan også inni de du lager der, men eneste trøbbel blir vel at den på eksos-siden kan smelte... Har sett det på motorfester laget kun i det, men spørs åssen det blir med denne typen "hus" i aluminium...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hei!

Jeg har lagd endel motorfester til 2wd cossie,blant annet som jens har solgt for meg.De koster 1300kr,sånn ca halv pris.

 

mvh

 

Prisen er pr par eller? Bilder???

 

 

Jeg har kjøpt Collins fester, er nesten like som vibratechnic.

 

Sleng ut bilder om du har, og gjerne pris...

 

Vibratec er utrolig enkelt laget egentlig, så vil gjerne se åssen disse andre er i forhold...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Har aldri solgt noen slike fester her på forumet,rekker jo ikke å lage de ferdig før de er borte.Kan jo hende det er noen her på forumet som har slike fester....

 

Hehe, kunne jo nesten startet for deg selv med produskjon av disse Oddbjørn ;) finnes jo knapt noe fullgodt alternativ til de du lager.

Har hatt disse selv på min gamle sedan, og monterte dem på bilen til triggerhappy, som nå eies av Zakspeed her på forumet.

Trodde kanskje jeg hadde noen bilder av festene, men kan ikke finne dem.

Link to comment
Share on other sites

Guest cossy88
Har aldri solgt noen slike fester her på forumet,rekker jo ikke å lage de ferdig før de er borte.Kan jo hende det er noen her på forumet som har slike fester....

Kan trygt anbefale disse festene, har selv kjørt med de... Oddbjørn er flink som fa**... Så løp og kjøp

Link to comment
Share on other sites

Nå driver vel du og skriver om 4wd fester mens alle andre snakker om 2wd fester da... ;)

 

 

stusset over denne linken han la ut ja, for fant ikkeno til 2wd der...

 

Om Racing skal lage flere sett med fester, kjøper jeg muligens 2 sett...

For 1300kr, så er det knapt vits å mekke noe sjøl, om han allerede har en bra patent på disse:-)

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

For meg som er HELT dummie på motorfester. Hva har det for betydning med stivere fester? Skjønner jo at det bli mindre bevegelse, men hva er gevinsten med mindre bevegelse?

 

 

 

- H. Humberset

Håvard Humberset

 

1985 Ford Granada 2,8 Ghia

1977 Ford Capri 2,0 S

Link to comment
Share on other sites

For meg som er HELT dummie på motorfester. Hva har det for betydning med stivere fester? Skjønner jo at det bli mindre bevegelse, men hva er gevinsten med mindre bevegelse?

 

 

 

- H. Humberset

 

Grunnen til at du bytter til stivere fester er i utgangspunktet at de originale festene er for myke, dermed river du de lett i stykker, og sannsynligheten for at drivakslingen hopper ut og trasper noe også, er stor..

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at du bytter til stivere fester er i utgangspunktet at de originale festene er for myke, dermed river du de lett i stykker, og sannsynligheten for at drivakslingen hopper ut og trasper noe også, er stor..

 

Du snakker om 4x4, bildene viser 2wd motorfester.

Link to comment
Share on other sites

Fortsatt ikke fått svar på hvordan disse er laget... Hvordan holdes da polyurethanèn sammen med aluklumpen, om bolten ikke går tvers igjennom... ser ikkeno utfra bildet...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Jeg bestiller gummi som er beregnet for dette bruket,og lager fester ut fra det.Men hvorfor er du så intressert i hvordan de er laget?Jeg og en 20 andre som jeg har laget slike fester til har brukt disse i flere år uten noe som helst problem,alle har vært fornøyd.Disse festene sitter montert i cossier helt opp til ca 750hk.Ingen har gått istykker enda...Motor festene er en god del stivere enn orginal,men mykere enn vibratech,som jeg mener er helt for j*vlig å kjøre med.

Jeg laget i utgangspunktet disse festene for få til et bedre alternativ enn vibratech til meg selv,både prismessig og bruksmessig.

 

Fortsatt noen fester igjen...

 

mvh.

 

Har du erfaring med Vibratech fester som er gått i stykker?

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...