Jump to content

Bensinforbruk. Hva bruker din Sierra?


Knutte

Recommended Posts

Guest FOSENFORD

Min Xr4i brukte 0,8 l på vanlig kjøring, men det var ikke noe problem å få igjenom over 2 l på vinterføre.

Link to comment
Share on other sites

dohc'n min er heelt syyyk der, da jeg kjøpte min i nord å skulle kjøre den nedover til drammen ble det en del "grise" kjøring, å regna litt på dette ved neste tanking, hadde brukt 36 l på 53 mil, ergo ca 0.67 l på mila ;)

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

91' doch ca 0,75 på langkjøring og ca 0,95 liter på blandet kjøring. vinter føre å sladding går det over 1,2.

86' ist over 3 liter på mila... ved konstant rompekjøring er vi oppe i 5 liter! hehe (denne bilen har bare 3 gasspedal stillinger, tomgang, mellomgass og fullgass ;)

Edited by Sierra RS

-coupè ist
-bmw 525i
-cbr 600
x-sedan dohc

Link to comment
Share on other sites

Min bruker mye.

 

fylte på 50L .

 

Dette gjorde jeg 2 ganger. ....

 

første gang med blandet kjøring endte jeg på 23 mil.. andre gangen på 25 mil.

 

tragisk.

 

2.o Is.

Failure is only the opportunity to more intelligently begin again.

Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Min 2 liter gassermotor er nå nede i 0,94 pr. mil etter justering av tenning...den lå med en god del fortenning, og brukte 1,08-1,1 pr. mil. Blandet kjøring dette.

 

Skal bli intressant å se hvor mye det utgjør å bytte til girkasse med 5 gir...har ikke turtallsmåler, men tror jeg ligger på 3200-3300rpm på motorveien i ca 100km/t, mener å huske at 100km/t med 5 trinns er ca 2500-2600rpm...utgjør sikkert litt?

 

Peder

Edited by Peder`n
Link to comment
Share on other sites

Etter motorbyttet så har jeg ikke målt ennå - men jeg vet jeg bruker 'litt' mer enn før.

Regner med å ha en måling på pendlingen i morgen eller fredagen og blandet kjøring har jeg vel klart til helga, hehe..

I'm off..

Link to comment
Share on other sites

Guest shampo

92 doch

 

0.8 langkjøring

1.3 surrekjøring

 

sladding da kan jeg se nåla forsvinne nedover, helt sinnsykt mye bensin den bruker da, svei av full tank på en liten kveld med litt sladding og vanlig kjøring.

Link to comment
Share on other sites

Guest Dagfinn

har ikke målt eller noe men garantert ganske mye ettersom jeg kjører på E-85. funker fiskefint det...

Link to comment
Share on other sites

IS med FR30 kam greenfilter og simonsanleeg.

Bruker ca 0.95-1 L på blandet kjøring til og fra jobb. Vært nede i ca. 0.8 på langkjøring. 2.5-3 L på banekjøring.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...