Jump to content

Ford Flexifuel cup


Recommended Posts

Posted
Mitt firma er bare ett foretaksnr jeg har for enkelhets skyld, jeg er ikke en bilforhandler, men er behjelpelig med formidling om det trengs.

Det er flere biler for salg i Sverige, disse må da evt momses inn i landet.

Var vel heller denne linken som det ble spurt om http://www.fiestasportingtrophy.no

Men nå som cupen har fått nytt navn burde det finnes en ny, og oppdatert side for 2008? Siden Fiesta Cupunderforumet på http://www.rally.no er fjernet.

 

Og det svenske nettstedet http://www.fordteamrs.se Denne siden er anbefalt å kikke innom. Bra med bilder og informasjon. Svensker kan sakene sine.

FCN og VCCN Sessongåpner Gardermoen søndag 4 mai 2025 Sessongåpner-gardermoen-4-mai-2025

FCN Vålerbanen 6-7 juni 2025 (Del1)

FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 (Del2)

FCN på GMS 5-7 september 2025 Grenland Motorsportsenter helgen 5-7 september 2025

FCN Sessongavslutter Gardermoen søndag 28 september 2025 Sessongavslutter-gardermoen-28-september-2025

Posted (edited)
Var vel heller denne linken som det ble spurt om http://www.fiestasportingtrophy.no

Men nå som cupen har fått nytt navn burde det finnes en ny, og oppdatert side for 2008? Siden Fiesta Cupunderforumet på http://www.rally.no er fjernet.

 

Og det svenske nettstedet http://www.fordteamrs.se Denne siden er anbefalt å kikke innom. Bra med bilder og informasjon. Svensker kan sakene sine.

 

fiestasportingtrophy og rally.no er mine nettsider. Ford Team RS Sweden er de som står som offisielle arrangører av årets cup, og siden som frontes er http://www.flexifuelcup.com . Som du ser er det en underside av Ford Team RS. Info styres fra Sverige, jeg bare oversetter og sender ut til mine pressekontakter. Er rett og slett blitt "kuli" i år :D

 

 

Det er forøvrig hele 24 Fiesta ST påmeldt til årets Numedalsrally.

Edited by Jr.
Posted

Ja der kom linken til årets cup.

Er jo ganske synd at den norskecupen er "gjemt bort" på en svensk side.

Hvordan skal de som ikke er godt inne i rally finne informasjon om Fiestaen?

Synes cupen og deltagerene fortjener bedre enn en side fra 2007sessongen. ;)

Burde hatt litt tekst her på norske Ford.no http://www.ford.no/ie/fordmotorsport/-/-/-/-/-/-

 

Er ille at man må henvise til www.norodd.com.

FCN og VCCN Sessongåpner Gardermoen søndag 4 mai 2025 Sessongåpner-gardermoen-4-mai-2025

FCN Vålerbanen 6-7 juni 2025 (Del1)

FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 (Del2)

FCN på GMS 5-7 september 2025 Grenland Motorsportsenter helgen 5-7 september 2025

FCN Sessongavslutter Gardermoen søndag 28 september 2025 Sessongavslutter-gardermoen-28-september-2025

Posted
Ja der kom linken til årets cup.

Er jo ganske synd at den norskecupen er "gjemt bort" på en svensk side.

Hvordan skal de som ikke er godt inne i rally finne informasjon om Fiestaen?

Synes cupen og deltagerene fortjener bedre enn en side fra 2007sessongen. ;)

Burde hatt litt tekst her på norske Ford.no http://www.ford.no/ie/fordmotorsport/-/-/-/-/-/-

 

Er ille at man må henvise til www.norodd.com.

 

Well, det er nå en historie bak det også... Skal dra den en gang, men egner seg ikke på trykk akkurat nå.

Ford Motor Norge er med og støtter cupen, og de mottar mine pressemeldinger, så hvorfor de ikke kommer ut på sidene kan jeg ikke svare på.

 

Forøvrig er Norodd den eneste jeg kjenner som eier 3 rallyriggede Fiesta ST, så så ille er det nå ikke. Henvisningen var forøvrig bare til bilen som var til salgs, ikke til cupen.

Posted

Økseter umulig i Numedalsrally

 

Ford Flexifuelcups og Topdrivers første norske løp var Numedalsrally på lørdag 1. Mars. Våre svenske og finske venner kom over grensene i stort monn, av de 24 Fiestaene som startet løpet var hele 15 fra Sverige og Finland. Numedalsrally viste seg igjen fra sin flotteste side, noe som gav kommentarer som "perfekte veier" og "kjempeflott arrangement" fra godt vante utlendinger. De superproffe arrangørene i Numedal hadde lagt alt til rette for Fiestaene og fortjener all skryt.

 

Etter gjennomkjøringen var det en del svært seierssugne førere som krøp tidlig til sengs. Svenskene hadde store planer om å ta skalpen på Økseter og Bakken, som hadde vært frekke nok til å legge beslag på 1. og 3. plass under det første løpet i Sverige tidligere i år. Bakken og Økseter skulle i hvert fall ikke gi noe ved dørene, så her var det duket for en superfight fra første meter. Etter SS1 var det nordmennene som hadde mest å juble for, Økseter kjørte oppskriftsmessig 3,5 sekunder raskere enn nærmeste svenske, med Bakken og gledelig nok også Petter Rolfsen halsende bak. Rolfsen har virkelig blomstret opp etter å ha bygget om sin Fiesta til E85 Bioetanol, det virker som om den ekstra effekten dette gir passer ham som hånd i hanske.

 

På SS2, den magiske Smådøla, gjalt det som alltid å tørre. Økseters erfaring hjalp godt til og han vant også denne etappen, 6 sekunder foran Nyman, og med nok en gang NM-leder Bakken og Rolfsen like bak, denne gang sekundlikt. Bak disse haglet det med Svenske og Norske Fiesta ST, samtidig som vi fikk våre første ofre for den norske naturen da finske Dahlstrøm samt svenskene Jirvelius, Bellborg og Adielsson falt fra.

 

Så var det slutt på norsk dominans, på SS3 og SS4 var det som om svenskene hadde våknet, og nå våknet de i flokk. Gullstrand, Sjølander, Nyman, Johansson og Henriksson er navn vi like gjerne kan lære oss med en gang, for på de tekniske veiene syd i Numedal var det disse 5 som viste seg fram, med Økseter, Bakken og Rolfsen blandet innimellom. Det dro seg til en meget spennende siste etappe, siden SS5 og 6 ble strøket pga manglende isdekke.

 

Økseter hadde likevel en stor ledelse, noe han visste å ivareta. Klok av skade fra forrige års rally der han rullet ut fra ledelse på siste SS, kunne han sikre litt på vei til mål og likevel vinne årets 2. løp i Ford Flexifuel Cup. Nyman, Sjølander og Gullstrand luktet blod og dro på det de turde nedover siste SS, noe som ble belønnet med 2, 3 og 4. plass i løpet, før Bakken og Rolfsen la beslag på de neste 2 plassene. 3 norske og 3 svenske førere på topp 6, mer broderlig enn dette kan det vel neppe bli!

 

Ford Flexifuel Cup og Topdriver-programmet tar nå en pause til 23-24. Mai, da vi drar til Sverige for å kjøre dobbeltløp under årets South Swedish rally i Ljungby.

Posted

Var jo greit innslag på NRK søndag kveld da, ikke akkurat i beste sendetid men...

Skulle gjerne vært der, en kamerat av meg tok 1. plass i klasse 11 :)

Posted
Hvorfor ikke legge ut pressemeldingene fra cupen på forsida her?

 

Jeg har lagt til webansvarlig på distribusjonslista til neste gang.

 

Her har vi forøvrig en bildeserie som viser at det er fort gjort å rulle, og fort gjort å lande på beina igjen...

 

_dsc8534.jpg

_dsc8535.jpg

_dsc8536.jpg

_dsc8537.jpg

_dsc8539.jpg

_dsc8541.jpg

_dsc8542.jpg

_dsc8544.jpg

_dsc8545.jpg

_dsc8546.jpg

_dsc8548.jpg

Posted
Her har vi forøvrig en bildeserie som viser at det er fort gjort å rulle, og fort gjort å lande på beina igjen...

Sånn var det en Fiesta som gjorde på rally Hadeland også, hehe.

Posted

ikke for å være frekk på noe vis eller noe sånt noe. men hvorfor svinger han ikke til høyre når han ligger sånn? hjula stopper jo mot underlaget når di står rett frem

Posted
ikke for å være frekk på noe vis eller noe sånt noe. men hvorfor svinger han ikke til høyre når han ligger sånn? hjula stopper jo mot underlaget når di står rett frem
Fordi han er svensk :lol: :lol:

 

Seriøst så er det vel en firehjulssladd som gikk feil

Over til fienden...

Posted
Fordi han er svensk :lol: :lol:

 

Seriøst så er det vel en firehjulssladd som gikk feil

er vel ikke firehjulstrekk på disse ser ikke sånn ut men

Posted
er vel ikke firehjulstrekk på disse ser ikke sånn ut men

Trenger ikke 4wd for at det skal slippe på alle 4 da... ;)

Posted

Fint mot bilen om han kjørte videre etter og ha ligget på taket med tanke på hvor alle væsker tar veien...he he

Rally er vel rally...eneste som teller er vel og komme til mål...;)

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Posted

Det er en meget kurrant kjøreteknikk, man overstyrer igjennom svingen på full gass ved å venstrebremse ut bakenden i inngangen til svingen. Dette berger man seg ved selv når det egentlig går for fort, men som her så har det nok gått litt for fort, hekken har sluppet helt og bilen tverrer, og med full gass da så klatrer innerhjulet inn og opp i brøyta, vips, rulling.

 

Og ja, i rally er det viktigste å komme til mål, ikke om det går med en fanger eller to, eller om det blir litt ekstra slitasje på motor.

Posted
så akkurat samme på bilcross en gang. bilen rulla like herlig der og.

 

Har selv vært med å rulla disse fiestaene en gang, på Elverum. Veldig billige karosserideler til dem, ett tak koster ikke all verden og skjermer/speil likeså....

Posted
Har selv vært med å rulla disse fiestaene en gang, på Elverum. Veldig billige karosserideler til dem, ett tak koster ikke all verden og skjermer/speil likeså....

men åssen er det og bruke komposit matrialer i skjermer etc i denne klassen? er jo med på og få prisen ned?

aktiv dyslektiker

 

 

for oss som liker escort før 1980

Posted
men åssen er det og bruke komposit matrialer i skjermer etc i denne klassen? er jo med på og få prisen ned?

Det er ikke lov. Kun std deler

Over til fienden...

  • 2 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...