bart Posted February 28, 2008 Posted February 28, 2008 hvilke ladetrykk anbefales til et steg 3 opsett, er klar over at det må måles med lambda eller på rulla osv, har bayoo chip og t-34 rs500ic og 3" osv, hva er et greit utgangspunkt å begynne på?
kh turbo Posted February 28, 2008 Posted February 28, 2008 (edited) 1.6-1-7 er typisk steg 3 ladetrykk...men som du sier breibånds lambda er et must, ikke noe prøve seg litt lavt først greier;) Edited February 28, 2008 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
Helge Posted February 28, 2008 Posted February 28, 2008 1.6-1-7 er typisk steg 3 ladetrykk...men som du sier breibånds lambda er et must, ikke noe prøve seg litt lavt først greier;) Kan ofte være greit med en catch tank med de trykkene der Eg lade kun ca 1.3 på mitt steg 3 oppsett... De e derimot himmelforskjell ved kun 0.1 bar endring. Eg kjøre jo så ein gammale mann så for meg holde de med 1.3, inntil videre... WOLF!!!
Bjørn_H Posted February 28, 2008 Posted February 28, 2008 (edited) Må jo gå helt vanvittig mye bedre på 1.7 bar. Har kun steg 1 på min, og syns det skjedde mye bare ved å skru opp til 1 bar! Edited February 28, 2008 by Bjørn_H 88 Sierra Cosworth 2wd
grcossie Posted February 28, 2008 Posted February 28, 2008 Lader 1.8 med 360 lager og cutback blade på t34, har og breibåndslambda
Cossiman Posted March 3, 2008 Posted March 3, 2008 Jeg har t34, grå dyser, rs500 ic, 3bar map, og bayoo chip Jeg lader 2.2 bar Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod
kh turbo Posted March 3, 2008 Posted March 3, 2008 T34 har veldig liten økt virkningsgrad over 1,7-1,8 bar. bare stresser motoren mye unødvendig. 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
Cossiman Posted March 3, 2008 Posted March 3, 2008 T34 har veldig liten økt virkningsgrad over 1,7-1,8 bar. bare stresser motoren mye unødvendig. Mulig jeg er dum og ikke skjønner hva virkningsgrad betyr men på bilen min er det ganske så forskjell på 1.8 og 2.2 Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod
Ruudsengen Posted March 3, 2008 Posted March 3, 2008 Prøvd bilen din på rulle Cossieman? Skulle vært artig å visst effekt tall på det oppsettet.
Cossiman Posted March 3, 2008 Posted March 3, 2008 Har ikke det ennå, men skulle vært morro å prøvd, for det skyver greit, de lærde sier jeg har tett oppunder 400 noe jeg tror ikke er så langt fra sannheten . Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod
Escort RST WRC Posted March 3, 2008 Posted March 3, 2008 Cossiman: Hva mer har du gjort da? Har lignende oppsett som deg.T35 stg.3 på 2,1 BAR, rs500 ic, grådyser, pukkelrygg chip, mek. løftere, omslipte kammer, portet topp, lav komp, 3" eksos, etc etc etc.Skal bremse nå til våren Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Cossiman Posted March 3, 2008 Posted March 3, 2008 Cossiman: Hva mer har du gjort da? Har lignende oppsett som deg.T35 stg.3 på 2,1 BAR, rs500 ic, grådyser, pukkelrygg chip, mek. løftere, omslipte kammer, portet topp, lav komp, 3" eksos, etc etc etc.Skal bremse nå til våren Ingenting resten er org Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod
Torp Racing Posted March 3, 2008 Posted March 3, 2008 Jeg har t34, grå dyser, rs500 ic, 3bar map, og bayoo chip Jeg lader 2.2 bardu har forsatt org eksos el??er det standar t34??
Cossiman Posted March 3, 2008 Posted March 3, 2008 Ja det stemmer Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod
Escort RST WRC Posted March 3, 2008 Posted March 3, 2008 (edited) 2.2 BAR på standard T34 esc cos turbo? Og alt resten også orginalt?Kjører vel ikke med org. eksos også?? Edited March 3, 2008 by Escort RST WRC Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Cosworth Racing1 Posted March 3, 2008 Posted March 3, 2008 Vet om en som kjørte 2,7 bar på t-35 turbo mener jeg det var. Holdt en god stund, helt til toppen vridde seg.. hehe.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
Escort RST WRC Posted March 3, 2008 Posted March 3, 2008 Hm, får ikke mer enn 2,1 BAR på min jeg.. Men har ikke testa så mye etter jeg fikk mappet å skrudd opp trykket da.. Hvordan var turbo'en etter det da?Og resten av oppsettet var vel litt mer kompatibelt for så mye trykk? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Mulder Posted March 3, 2008 Posted March 3, 2008 Jeg hadde oppi 2,3 på min gamle bil, men bilen gikk ikke noe bedre fordi syntes jeg... Den gikk normalt på 1.8. Var vel ikke plass til mer luft og da gikk den vel ikke bedre...ikke vet jeg -2007 Porsche 997 GT3 Clubsport -Alt går, bare ta nok fart-
Escort RST WRC Posted March 3, 2008 Posted March 3, 2008 (edited) Jeg merket stor forskjell fra 1,8 BAR og oppover til 2,1 BAR.Ved 0,1 BAR økning hver gang, og afr etc justert samtidig for hver gang vi økte trykket.. Men min gir ikke mer enn 2,1 BAR tror jeg.Kan være litt mer å hente på å blø mer, men har ikke prøvd.Er ikke vits heller, 2,1 BAR er egentlig litt for mye på en T35 stg.3 (a/r 0,63) uansett.. Edited March 3, 2008 by Escort RST WRC Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Cossiman Posted March 4, 2008 Posted March 4, 2008 2.2 BAR på standard T34 esc cos turbo? Og alt resten også orginalt?Kjører vel ikke med org. eksos også?? t34, grå dyser, rs500 ic, 3bar map, og bayoo chip Resten er org også exsos Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod
Escort RST WRC Posted March 4, 2008 Posted March 4, 2008 Må vel bli ekstremt mye varme i turboen da?For med org. eksos blir det jo mye baktrykk.Og på så høyt trykk er i tillegg virkningsgraden på turboen lavere allerede...Tror ikke du hadde merka forskjell viss du hadde skrudd ner trykket litt.. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Cossiman Posted March 4, 2008 Posted March 4, 2008 Har ikke merka så mye til det, men nytt anlegg er bestillt er uansett ikke bra og mye grommere lyd med 3" Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod
Torp Racing Posted March 6, 2008 Posted March 6, 2008 Har ikke merka så mye til det, men nytt anlegg er bestillt er uansett ikke bra og mye grommere lyd med 3"her du ikke oppgradet turboen din?? åssen går det da?? snakka med jens og han annbefalte ikke mer en 1,5? hmmm
Guest T-KING65 Posted March 6, 2008 Posted March 6, 2008 " Jeg har t34, grå dyser, rs500 ic, 3bar map, og bayoo chip Jeg lader 2.2 bar " Tør ikke tenke på hva slagt trykk det er ut kompressoren på den stakkars turboen .
Furre Posted March 7, 2008 Posted March 7, 2008 høres ganske ekstremt ut ja.. hvor lenge har du kjørt slik? 88 Sierra cosworth 2-wd
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now