Jump to content

Recommended Posts

Posted

hvilke ladetrykk anbefales til et steg 3 opsett, er klar over at det må måles med lambda eller på rulla osv, har bayoo chip og t-34 rs500ic og 3" osv, hva er et greit utgangspunkt å begynne på?

Posted (edited)

1.6-1-7 er typisk steg 3 ladetrykk...men som du sier breibånds lambda er et must, ikke noe prøve seg litt lavt først greier;)

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Posted
1.6-1-7 er typisk steg 3 ladetrykk...men som du sier breibånds lambda er et must, ikke noe prøve seg litt lavt først greier;)

 

Kan ofte være greit med en catch tank med de trykkene der ;) Eg lade kun ca 1.3 på mitt steg 3 oppsett... De e derimot himmelforskjell ved kun 0.1 bar endring. Eg kjøre jo så ein gammale mann så for meg holde de med 1.3, inntil videre...

Posted (edited)

Må jo gå helt vanvittig mye bedre på 1.7 bar. Har kun steg 1 på min, og syns det skjedde mye bare ved å skru opp til 1 bar!

Edited by Bjørn_H

88 Sierra Cosworth 2wd

Posted

Jeg har t34, grå dyser, rs500 ic, 3bar map, og bayoo chip Jeg lader 2.2 bar

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Posted

T34 har veldig liten økt virkningsgrad over 1,7-1,8 bar. bare stresser motoren mye unødvendig.

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Posted
T34 har veldig liten økt virkningsgrad over 1,7-1,8 bar. bare stresser motoren mye unødvendig.

 

 

Mulig jeg er dum og ikke skjønner hva virkningsgrad betyr men på bilen min er det ganske så forskjell på 1.8 og 2.2

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Posted

Har ikke det ennå, men skulle vært morro å prøvd, for det skyver greit, de lærde sier jeg har tett oppunder 400 noe jeg tror ikke er så langt fra sannheten .

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Posted

Cossiman: Hva mer har du gjort da? :)

 

Har lignende oppsett som deg.

T35 stg.3 på 2,1 BAR, rs500 ic, grådyser, pukkelrygg chip, mek. løftere, omslipte kammer, portet topp, lav komp, 3" eksos, etc etc etc.

Skal bremse nå til våren :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted
Cossiman: Hva mer har du gjort da? :)

 

Har lignende oppsett som deg.

T35 stg.3 på 2,1 BAR, rs500 ic, grådyser, pukkelrygg chip, mek. løftere, omslipte kammer, portet topp, lav komp, 3" eksos, etc etc etc.

Skal bremse nå til våren :)

 

 

Ingenting resten er org :)

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Posted (edited)

2.2 BAR på standard T34 esc cos turbo?

 

Og alt resten også orginalt?

Kjører vel ikke med org. eksos også??

Edited by Escort RST WRC

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted

Hm, får ikke mer enn 2,1 BAR på min jeg..

Men har ikke testa så mye etter jeg fikk mappet å skrudd opp trykket da..

 

Hvordan var turbo'en etter det da?

Og resten av oppsettet var vel litt mer kompatibelt for så mye trykk?

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted

Jeg hadde oppi 2,3 på min gamle bil, men bilen gikk ikke noe bedre fordi syntes jeg... Den gikk normalt på 1.8. Var vel ikke plass til mer luft og da gikk den vel ikke bedre...ikke vet jeg ;)

-2007 Porsche 997 GT3 Clubsport
-Alt går, bare ta nok fart-

Posted (edited)

Jeg merket stor forskjell fra 1,8 BAR og oppover til 2,1 BAR.

Ved 0,1 BAR økning hver gang, og afr etc justert samtidig for hver gang vi økte trykket..

 

Men min gir ikke mer enn 2,1 BAR tror jeg.

Kan være litt mer å hente på å blø mer, men har ikke prøvd.

Er ikke vits heller, 2,1 BAR er egentlig litt for mye på en T35 stg.3 (a/r 0,63) uansett..

Edited by Escort RST WRC

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted
2.2 BAR på standard T34 esc cos turbo?

 

Og alt resten også orginalt?

Kjører vel ikke med org. eksos også??

 

t34, grå dyser, rs500 ic, 3bar map, og bayoo chip

 

Resten er org også exsos

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Posted

Må vel bli ekstremt mye varme i turboen da?

For med org. eksos blir det jo mye baktrykk.

Og på så høyt trykk er i tillegg virkningsgraden på turboen lavere allerede...

Tror ikke du hadde merka forskjell viss du hadde skrudd ner trykket litt..

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted

Har ikke merka så mye til det, men nytt anlegg er bestillt er uansett ikke bra og mye grommere lyd med 3"

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Posted
Har ikke merka så mye til det, men nytt anlegg er bestillt er uansett ikke bra og mye grommere lyd med 3"

her du ikke oppgradet turboen din??

 

åssen går det da??

 

snakka med jens og han annbefalte ikke mer en 1,5?

 

hmmm

Guest T-KING65
Posted

" Jeg har t34, grå dyser, rs500 ic, 3bar map, og bayoo chip Jeg lader 2.2 bar "

 

Tør ikke tenke på hva slagt trykk det er ut kompressoren på den stakkars turboen . :blink:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...