Jump to content

BOB motor med BOA nett


Fresh|

Recommended Posts

Skulle hatt liv i XR4'n min nå egentlig. Prøvde på oppstart her om dagen og er 100% sikker på at alt er koblet riktig. Sitter BOA nett på en BOB motor. Men får ikke gnist. Så da lurer jeg på: Er veivaksel sensoren på BOA og BOB like? Kan jeg bruke BOA nett på en BOB veivsensor?

Er vel 36/1 reimhjul på de begge?

Noen her som vet dette? Frofix, du vet sikkert dette :)

Link to comment
Share on other sites

Skulle hatt liv i XR4'n min nå egentlig. Prøvde på oppstart her om dagen og er 100% sikker på at alt er koblet riktig. Sitter BOA nett på en BOB motor. Men får ikke gnist. Så da lurer jeg på: Er veivaksel sensoren på BOA og BOB like? Kan jeg bruke BOA nett på en BOB veivsensor?

Er vel 36/1 reimhjul på de begge?

Noen her som vet dette? Frofix, du vet sikkert dette :)

 

 

på 24v BOB eg hadde med BOa elnett var det trigger på veivhjulet. ikke den org på toppen som det er på bao nettet...men du kan jo høre med slåstad rs..var han som laga til nettet som var på den eg hadde,.... lykke til :)

02mod ford mondeo stv type konebil

86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest

Link to comment
Share on other sites

Ja, kan bli spennende å se om noen får en BOB motor til å starte å gå som den skal i en annen bil. Kom gjerne med tilbakemeldinger her..

 

 

min starta og gjekk som bare tusan den:) går enda åsså:)

02mod ford mondeo stv type konebil

86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest

Link to comment
Share on other sites

Tror nok at de er like.. Men det kan jo hende at den er defekt.. demonter sensoren og se om det er mye møkk på den.. Slet med det gnist problemet på en bil jeg hadde en gang...

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

Har fått tak i en fra BOA nå så får vi de om de er like, hadde ikke ork til å begynne å mekke idag, har vært mye i det siste. Men godt mulig det er mye møkk på den også.... skal se hva jeg får til ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nei nå gir jeg snart opp. Jeg skjønner ikke hva jeg gjør galt. Fremdeles ingen gnist på denne BOB motoren min, selv om alt ser ut til å ha de signalene de skal ha. Prøvde med scop her om dagen og fant ut at hjærnen jorder hele tiden når jeg drar på startern. etter hva jeg skjønner så skal den ikke gjøre det. Alle de 3 coilene skal gjordes hver sin gang av ECU og slippe opp igjen slik at coilen kan lades opp på nytt.

Er det noen her som har noen tips? Dette skulle liksom være enkelt så jeg må ha oversett noe vesentlig. Det kan jo hende at jeg kunne prøvd med en annen ECU.

Tips mottas iallfall med stoooooooooor takk!

Link to comment
Share on other sites

Alle de 3 coilene :o

 

Men Boa har vel bare 1 coil.. så hvordan har du mekket det boa nettet på de 3 coilene?

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

ahh.. der lærte jeg noe nytt i dag og :D

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg fant ut av det da, en ordentlig fillefeil egentlig. Det som skjedde var at når jeg vrei på startern så forsvant all spenning til hovedstrøms releèt. DOH!

Fikk kobla om og motorn starta med en gang. Nice :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...