Jump to content

Da har jeg endelig fått bremsa cosworthen:D


Furre

Recommended Posts

Guest gshock
hva er grunnen til at folk renser tenner på 2og3 girf.eks? i t5 og mt75 kassene? jo drevene vil fra hverandre og vips ras. ,for tannhjulene er svake ytterst.

 

hørte det var fordi huset på kassa var litt for "bløtt" jeg. At hovedakselen i kasse flekser litt derfor raper den på tennane.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

hørte det var fordi huset på kassa var litt for "bløtt" jeg. At hovedakselen i kasse flekser litt derfor raper den på tennane.

 

greit nok. men det skjer jo ikke med standar effekt.... så.......det skjer jo når en tarut mer effekt.

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Link to comment
Share on other sites

Når du tidligerer har postet gullkorn som dette :lol: :rolleyes: :

 

Altså ca. 482 hk ved 6600 + o/min i denne motoren som lader moderate 1,6 BAR med GT3071R turbo og original eksoskam. :blink:

og

 

Så fortjener oppsettet i følgende quote jaggu å beskrives mer nøyaktig enn tilfellet er nå.

 

 

 

 

Kan ikke du gå inn på sprutet (Lem eller Link+?) å lese av åpningstid, evt. duty ved 6600 o/min og ved 1,65 BAR.

 

 

Jeg har 2wd så blir vell litt mindre, samme hvordan du regner:)

 

Jeg har vanlig link.. Har ikke programmer til og gå inn på sprutet selv, men ben stian sa at vi maksa ut dysene, afr var på 12.5 noe han syns er litt for høyt da han liker og safe nede på 12...

88 Sierra cosworth 2-wd

Link to comment
Share on other sites

1. Jeg har 2wd så blir vell litt mindre, samme hvordan du regner:)

2. Har ikke programmer til og gå inn på sprutet selv. Jeg har vanlig link..

3. men ben stian sa at vi maksa ut dysene,

4. afr var på 12.5 noe han syns er litt for høyt da han liker og safe nede på 12...

 

1. Enig med du der.

2. Såpass ja. Det skulle du vel hatt?.

3. Ut fra hva du sier her så er det nok LEM som "sløser" med tiden nå turtallet er så høyt som 6600 o/min.

4. Akkurat. Mager blanding er herlig herlig, men farlig farlig. Gir høy kortvarig effekt og ofte høye utgifter pga at det raser. Virker "skummelt" å kjøre høyere ladetrykk enn MAP sensoren kan registrere, spesielt når det går magert.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

1. Enig med du der.

2. Såpass ja. Det skulle du vel hatt?.

3. Ut fra hva du sier her så er det nok LEM som "sløser" med tiden nå turtallet er så høyt som 6600 o/min.

4. Akkurat. Mager blanding er herlig herlig, men farlig farlig. Gir høy kortvarig effekt og ofte høye utgifter pga at det raser. Virker "skummelt" å kjøre høyere ladetrykk enn MAP sensoren kan registrere, spesielt når det går magert.

 

2.Er nokk ikke noe problem og få programmet, men ser ikke helt vitsen da jeg heller lar proffene ta seg av mappinga:P

3.Ok, har ikke peiling på slikt jeg:P

4.Har hørt at noen "østlendinger" kjører enda magrere en 12.5? Satser på det går bra, men får holde meg unna lange max hastighets run:P Va mener du med å kjøre høyere ladetrykk en MAP sensoren kan registere? Den er vel 3bars..

88 Sierra cosworth 2-wd

Link to comment
Share on other sites

2.Er nokk ikke noe problem og få programmet, men ser ikke helt vitsen da jeg heller lar proffene ta seg av mappinga:P

3.Ok, har ikke peiling på slikt jeg:P

4.Har hørt at noen "østlendinger" kjører enda magrere en 12.5?

5. Satser på det går bra, men får holde meg unna lange max hastighets run:P

6. Va mener du med å kjøre høyere ladetrykk en MAP sensoren kan registere? Den er vel 3bars..

2. OK.

4. Det stemmer nok, men de har oppsett tilpasset dette også. Det har IKKE du.

5. Det er én mulighet. Dette er ett annet utfall: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=41337

6. Det avhenger av hvilket LINK g3 du har. LEM eller LINK+?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

2. OK.

4. Det stemmer nok, men de har oppsett tilpasset dette også. Det har IKKE du.

5. Det er én mulighet. Dette er ett annet utfall: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=41337

6. Det avhenger av hvilket LINK g3 du har. LEM eller LINK+?

 

 

4. Hvordan er mitt oppsett ikke tilpasset dette og hvordan er oppsett som er laga for slikt? ble nysjerring nå:)

5.Får ikke håpe at blokka sprekker, men har uansett sirka meg en ny blokk så jeg skal ha liggende..

6.Jeg har vanlig g3, ikke link+, har disse forskjellig map sensor?

88 Sierra cosworth 2-wd

Link to comment
Share on other sites

4. Hvordan er mitt oppsett ikke tilpasset dette og hvordan er oppsett som er laga for slikt? ble nysjerring nå:)

5.Får ikke håpe at blokka sprekker, men har uansett sirka meg en ny blokk så jeg skal ha liggende..

6.Jeg har vanlig g3, ikke link+, har disse forskjellig map sensor?

 

6... det spørs jo ka du har bestilt hos gullet ;)

Eg har linkG3 med innebygd 5bars.....

Link to comment
Share on other sites

Ka du mene med punkt 5 egentlig ?

At selv om man gjør tingene tilsynelatende skikkelig, så kan man likevel være uheldig og ting kan gå galt.

Det er derfor ikke rom for å satse på at ting som man er i tvil om er gode nok, likevel skal holde. Det er sjelden at tilfeldighente slår positivt ut her.

 

 

 

 

1. Hvordan er mitt oppsett ikke tilpasset dette?

2. Hvordan er oppsett som er laga for slikt? ble nysjerring nå:)

3. Jeg har vanlig g3, ikke link+, har disse forskjellig map sensor?

1. Hadde ditt oppsett vært tilpasset så høye AFR, så hadde ikke BSH sagt det han gjorde. ;)

2. I forholde til ditt, så er alt forandret. Turbo, kammer, grenrør, komp, kjøling, mapping.

3. Link LEM altså. Så vidt meg bekjent er LEM ett "laveffekt" usekvensielt sprut med innebygget 2,5 BAR MAP sensor.

LINK+ er ok, men også mye dyrere enn LEM. (Cosworth vs IST).

 

 

6... det spørs jo ka du har bestilt hos gullet ;)

Eg har linkG3 med innebygd 5bars.....

G3 er vel bare en betegnelsen på hvilken generesjon sprut man har? Både LEM og LNIK+ er G3 for øyeblikket.

Sapphy har LINK+ som er en Cosworth verdig.

LEM er en nedbygging av det originale motorstyresystemet som både er sekvensielt og som styrer lavohmdysene "peak and hold".

Glem G3, har du LEM eller LINK+?

 

jeg hadde værtfall 55 hk i tap på 2wd driverket mitt fra svinghjul og til hjulene

 

og med mt75 noen og 80 om jeg ikke husker feil

 

Det ligger ett stort effekttap mellom hjulene og rullen(e). Hvor stort dette er avhenger i stor grad har dekkene og dekktrykket man kjørte ved den aktuelle effektmålingen. Hva hadde f.eks du?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

At selv om man gjør tingene tilsynelatende skikkelig, så kan man likevel være uheldig og ting kan gå galt.

Det er derfor ikke rom for å satse på at ting som man er i tvil om er gode nok, likevel skal holde. Det er sjelden at tilfeldighente slår positivt ut her.

 

 

 

 

 

1. Hadde ditt oppsett vært tilpasset så høye AFR, så hadde ikke BSH sagt det han gjorde. ;)

2. I forholde til ditt, så er alt forandret. Turbo, kammer, grenrør, komp, kjøling, mapping.

3. Link LEM altså. Så vidt meg bekjent er LEM ett "laveffekt" usekvensielt sprut med innebygget 2,5 BAR MAP sensor.

LINK+ er ok, men også mye dyrere enn LEM. (Cosworth vs IST).

 

 

 

G3 er vel bare en betegnelsen på hvilken generesjon sprut man har? Både LEM og LNIK+ er G3 for øyeblikket.

Sapphy har LINK+ som er en Cosworth verdig.

LEM er en nedbygging av det originale motorstyresystemet som både er sekvensielt og som styrer lavohmdysene "peak and hold".

Glem G3, har du LEM eller LINK+?

 

 

 

Det ligger ett stort effekttap mellom hjulene og rullen(e). Hvor stort dette er avhenger i stor grad har dekkene og dekktrykket man kjørte ved den aktuelle effektmålingen. Hva hadde f.eks du?

 

 

Eg har den simple - LEM... den kan du velge om du vil ha levert med 2,5 eller 5 Bar innebygget :)

LEM er nok usekvensielt.... men å kalle det laveffekt syns eg ikkje blir riktig - det burde holde ganske så greit for de fleste dødelige *he-he*

Nedbygging fra originalt syns eg og kan diskuteres.... har lite kjennskap til sprut - så det originale er sikker bra det - men det eg har kjennskap til er loddinger som begynner å bli 10-15 år gamle som de fleste originale sprut begynner å bli... de kan vel ikkje sees på som annet enn ein "snarlig feil".. (men dette e nå bare min mening...)

Link to comment
Share on other sites

Guest Dre Racing@

jeg kjører også usekvensielt med dobble dyser på volvon min, kan ikke se noe problem med det egentli.

kjøpte sprutet i fjor, MBE, skal være bra greier, stabilt! det som er viktig

Link to comment
Share on other sites

1. Hadde ditt oppsett vært tilpasset så høye AFR, så hadde ikke BSH sagt det han gjorde. ;)

2. I forholde til ditt, så er alt forandret. Turbo, kammer, grenrør, komp, kjøling, mapping.

 

1.Spørsmålet mitt var jo "hva på mitt oppsett som ikke var tilpassa høy AFR" dette lurte jeg på fordi jeg vil lære mer om dette...

2.Dette spøremålet var også for lære forskjeld på motorer som var bygga til lav/høy AFR, når du bare ramser opp hva som er forskjellig og ikke hvordan det er forskjellig så har jeg ikke det helt store utbytte...

 

Kan du ver så snill og komme med en generell forklaring på forskjellene mellom motorer som er bygga til høy/lav AFR?

88 Sierra cosworth 2-wd

Link to comment
Share on other sites

Kan du ver så snill og komme med en generell forklaring på forskjellene mellom motorer som er bygga til høy/lav AFR?

Å forklare dette har vært forsøkt før, til andre enn deg, gjentatte ganger, og med like nedslående resultat hver gang. Du må nok høre med noen andre.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Å forklare dette har vært forsøkt før, til andre enn deg, gjentatte ganger, og med like nedslående resultat hver gang. Du må nok høre med noen andre.

 

Dette skjønner ikke helt jeg heller. Etter hva jeg har forstått har man en "ideal-AFR" som alle stort sett ligger rundt, pluss minus, safe og mindre safe..

91 Sierra Cosworth 4x4

Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing

Prosjekt

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...