Jump to content

Da har jeg endelig fått bremsa cosworthen:D


Furre

Recommended Posts

Da har jeg endelig bremsa cosworthen:) var innom ben stian håland i dag og etter litt justering havna jeg på 469nm på ca 4100rpm og 405.1hk på ca 6600rpm. kjørte på 1.6-1.7bar..Er sinnsykt fornøyd:) målet var 400 i motor eg dette va jo øve 400 på navå! Blei bremsa på ein dynapac...

 

Kan anbefale Ben stian til alle her inne:) han holder til på bryne..

88 Sierra cosworth 2-wd

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Garret gt3071r, tial wastegate, simens "550" dyse, ebb innsug, voldenracing grenrør, ebb porta topp, bd12innsugs kam og orginal eksos kam, moongose 3", link g3 sprut, rs500 type intercooler og mahle stempel komp ca orginal tror jeg.. Er sikkert noe jeg har glømt:P

 

http://i293.photobucket.com/albums/mm56/Fu...re_Cosworth.jpg

 

Er en litt sliten 205blokk så får se hvor lenge det holder:P

Edited by Furre

88 Sierra cosworth 2-wd

Link to comment
Share on other sites

hehe takktakk:) nei er jo ikke så viktig med hva som er i motoren, bilen går bra og jeg er fornøyd, det er jo det viktigste!

 

Edit: @Helge, kan anbefale ben stian ja:) dyktig og kjekk fyr! Brukte vel ca 2-3timer, fikk sprutet en del finere ja:)

Edited by Furre

88 Sierra cosworth 2-wd

Link to comment
Share on other sites

@Furre

Gratulerer med kjekke tall.

Som jeg og Turbokongen sa underveis ; Du får det du vil og mer til :)

Du er tydeligvis også en blant mange andre som får fine tall med denne type innsug og det er bra :)

 

Ikke bry deg så mye om hva det er på hjulene bla bla bla,,,,nyt og bruk bilen og kos deg med den nå........

 

Har du mere fakta om dette innsuget?

Link to comment
Share on other sites

blir spennende å se hvor lenge dette holder :) 450~hk i motor på en 205 blokk? personlig hadde jeg ikke orka den følelsen om at det kan rase hver gang du gir på.. kjedelig å stå milevis hjemmefra på motorveien med hull i blokka, men det er bare min mening..

Edited by armani

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

blir spennende å se hvor lenge dette holder :) 450~hk i motor på en 205 blokk? personlig hadde jeg ikke orka den følelsen om at det kan rase hver gang du gir på.. kjedelig å stå milevis hjemmefra på motorveien med hull i blokka, men det er bare min mening..

 

hehe i tillegg er blokka borra 0.5 og hona maks av det som går uten og borre opp til 1mm:P ja får se hvor lenge det holder, ryker den blir det enten en 205blokk i org dim og full av betong:) eller en bra 200 blokk.. får ta det som d kommer, halve gleden i dette er nettopp og lære...

88 Sierra cosworth 2-wd

Link to comment
Share on other sites

Guest T-KING65

" Grattis med bremsing å fine tall,ska snart i ilden jeg å,gleder meg masse.Går utifra at det er 62 huse du kjøre med? "

 

Han har et flowpreppet .63ar turbinhus .

Kjempebra resultat dette !

Antakelig kan det dras ut litt mer , med høyere trykk og større dyser , men er sikkert røynt nok nå kassen og blokken .

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Noen som har peiling på hvilken ca effekt jeg har i motor? brukte en formel som sa ca.470hk stemmer dette? må jo være mange som har bremsa motor i benk og så i rulle med orginalt 2wd drivvekr eller? noen som har peiling på hvor mye nm jeg kan ha i motoren?

88 Sierra cosworth 2-wd

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...