Jump to content

Recommended Posts

Guest Torops
Posted

Har en orginal sierra cosworth 4x4 som jeg tenkte å friske opp litt:)

Fått tak i en escort cosworth hjerne med 270 chip...

hvor mye kan jeg lade???? har hørt 1.2.....men hva skjer med map`n

4x4 lader vel org 0.8-0.9bar

må en bytte actuator???

Posted
Har en orginal sierra cosworth 4x4 som jeg tenkte å friske opp litt:)

Fått tak i en escort cosworth hjerne med 270 chip...

hvor mye kan jeg lade???? har hørt 1.2.....men hva skjer med map`n

4x4 lader vel org 0.8-0.9bar

må en bytte actuator???

ska du over 1 bar så burde du sette på gr.a toppakning.. tror cossien lader 0.7 hvis jeg ikke tar feil...

 

sett på ein -31 actuator i samma slengen du :)

Guest Torops
Posted

takk takk :)

tror 4x4 har større turbo og større ladetrykk enn 2wd... :wacko:

2wd 0.75bar

4x4 0.8-.09bar

blir ikke det lite effekt økning om jeg justerer til 1 bar???

noen som har erfaring????

Posted (edited)

Du kan trygt lade 1.2 på original pakkning,det er smart å gå for en -31 actuator,da får du

stabilt ladetrykk å slipper høge boostpeak i mellomregistret.

Plugger kan du banke ned til 0.6,så slipper du tull med kutting på turtall.

NGK BCR8ES plugger er billig å fungerer bra.

Edited by Ron
Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Guest Torops
Posted

takk takk :D

da blir det mer ladetrykk ;)

Posted
Escort har en over boost funksjon, som lader 1.3 på topp orginalt, så legger den seg på 0,8-0,9

Det gjør at det er nødvendig at han også bruker Esc-Cos MAP-føleren som er på 2,5 Bar!

Steg 1 er jo KUN oppjustert tenning/ladekurve!

Posted

der er ingen grund til at købe en P8 når du nu har en L8 std. der er andre steder hvor pengene bliver brugt bedre til at starte med.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...