Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har nettopp fyrt opp bilen etter overhaling men sliter med høgt turtall på tommgang og får ikke dette ned.

 

Når jeg struper ned på bensinen på programmet så går afr opp til 17-18. og turtall ned men motor går ugjemt. ca 8-900rpm.

 

Kjører opp bensin slik at afr blir 13-14 går turtall opp ca 14-1500rpm og motor går rent.

 

Noen som har vert bort i dette før?

 

Oppsett på motor:

 

Balansert og vektjustert bunndel.

Je stempler.

Hp olje pumpe.

Ebb porta topp 600hk med doble fjerer.

Proalloy 500 kjøler.

Svenskeinnsug med 535 3"spjeld.

Autronic sm4 sprut.

Autronic r500 tenningsmodul med 4stk msd ssblaster coiler.

Peterg grenrør

garret gt35/82 turbo

tial 44mm wg

moongose 3" eksos

 

Men kjører forsatt på orginal dyser, kan det ha noe med turtallet å gjøre?

Posted

Er ingen tomgangs regulator på 535 spjeldhuset. Skal bestille deka dyser 3105, mappet er bremsa med desse på et 450-500 oppsett fra en annen motor.

Krb sa det skulle gå og sette ned den totale bensin verdien og kjøre på 270cc dyser, men mulig dette blir helt feil.

Posted
Er ingen tomgangs regulator på 535 spjeldhuset. Skal bestille deka dyser 3105, mappet er bremsa med desse på et 450-500 oppsett fra en annen motor.

Krb sa det skulle gå og sette ned den totale bensin verdien og kjøre på 270cc dyser, men mulig dette blir helt feil.

 

Har du ingen form for mekanisk å just tomgang ? 270cc dyser, blir nå alltfor små. Jeg har 680cc dyser til min ca450hk, men da med p8 modul, hadde nok klart meg med litt mindre

Posted

Har du sjekka alt med spjelde,henger ikke litt på e.l

Ikke falskluft,blinda nippel under spjeld vesst du har den

Hvordan er tps oppimot ecu

Posted
Har nettopp fyrt opp bilen etter overhaling men sliter med høgt turtall på tommgang og får ikke dette ned.

 

Når jeg struper ned på bensinen på programmet så går afr opp til 17-18. og turtall ned men motor går ugjemt. ca 8-900rpm.

 

Kjører opp bensin slik at afr blir 13-14 går turtall opp ca 14-1500rpm og motor går rent.

 

Noen som har vert bort i dette før?

 

Oppsett på motor:

 

Balansert og vektjustert bunndel.

Je stempler.

Hp olje pumpe.

Ebb porta topp 600hk med doble fjerer.

Proalloy 500 kjøler.

Svenskeinnsug med 535 3"spjeld.

Autronic sm4 sprut.

Autronic r500 tenningsmodul med 4stk msd ssblaster coiler.

Peterg grenrør

garret gt35/82 turbo

tial 44mm wg

moongose 3" eksos

 

Men kjører forsatt på orginal dyser, kan det ha noe med turtallet å gjøre?

Hvilke kammer har du da.?

Hvis de står i stil til turbovalget så kan du ikke forvente å få jevn og fin tomgang på 800 o/min.

En bekjent skal selge noen "nesten ubrukte" 1000 ccm dyser, noe som burde være ett bra valg til deg.

Det du holder på med nå er ikke bra.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted (edited)
Hvilke kammer har du da.?

Hvis de står i stil til turbovalget så kan du ikke forvente å få jevn og fin tomgang på 800 o/min.

En bekjent skal selge noen "nesten ubrukte" 1000 ccm dyser, noe som burde være ett bra valg til deg.

Det du holder på med nå er ikke bra.

 

Har standar kammer forløbig, skal ha piper.

 

Men må som sagt ha noen som fungerer greit på oppsettet. har du/ dere noe forslag?

Edited by haavard26
Posted

min ble mappet til 13-14 på tomgang , laget meg en stillskrue for å justere gass spjeld mekanisk , kald motor sviver den litt ujamt , men er egentlig bare Musikk i mine ører:)

 

sviver på ca 1000omdr...

530whp570nm E85 pure Ebb\Bsh power :)

2007 Shelby Cobra GT500

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...