haavard26 Posted June 16, 2008 Posted June 16, 2008 Har nettopp fyrt opp bilen etter overhaling men sliter med høgt turtall på tommgang og får ikke dette ned. Når jeg struper ned på bensinen på programmet så går afr opp til 17-18. og turtall ned men motor går ugjemt. ca 8-900rpm. Kjører opp bensin slik at afr blir 13-14 går turtall opp ca 14-1500rpm og motor går rent. Noen som har vert bort i dette før? Oppsett på motor: Balansert og vektjustert bunndel.Je stempler.Hp olje pumpe.Ebb porta topp 600hk med doble fjerer.Proalloy 500 kjøler.Svenskeinnsug med 535 3"spjeld.Autronic sm4 sprut.Autronic r500 tenningsmodul med 4stk msd ssblaster coiler.Peterg grenrørgarret gt35/82 turbotial 44mm wgmoongose 3" eksos Men kjører forsatt på orginal dyser, kan det ha noe med turtallet å gjøre?
D.Toft Posted June 16, 2008 Posted June 16, 2008 feil på tomgangsregulatoren?? koplet den av mens bilen går på tomgang?
haavard26 Posted June 16, 2008 Author Posted June 16, 2008 Er ingen tomgangs regulator på 535 spjeldhuset. Skal bestille deka dyser 3105, mappet er bremsa med desse på et 450-500 oppsett fra en annen motor. Krb sa det skulle gå og sette ned den totale bensin verdien og kjøre på 270cc dyser, men mulig dette blir helt feil.
armani Posted June 17, 2008 Posted June 17, 2008 jeg har 4stk nye deka 3102 dyser tilsalgs hvis du er interessert. 599cc. 2wd sierra cosworth
grcossie Posted June 17, 2008 Posted June 17, 2008 Er ingen tomgangs regulator på 535 spjeldhuset. Skal bestille deka dyser 3105, mappet er bremsa med desse på et 450-500 oppsett fra en annen motor. Krb sa det skulle gå og sette ned den totale bensin verdien og kjøre på 270cc dyser, men mulig dette blir helt feil. Har du ingen form for mekanisk å just tomgang ? 270cc dyser, blir nå alltfor små. Jeg har 680cc dyser til min ca450hk, men da med p8 modul, hadde nok klart meg med litt mindre
turboole Posted June 17, 2008 Posted June 17, 2008 Har du sjekka alt med spjelde,henger ikke litt på e.lIkke falskluft,blinda nippel under spjeld vesst du har denHvordan er tps oppimot ecu
haavard26 Posted June 17, 2008 Author Posted June 17, 2008 Alle slanger er på plass. tps er ganske enkel, den kalibreres i programmet til sm4.
RS 1000 Posted June 17, 2008 Posted June 17, 2008 Har nettopp fyrt opp bilen etter overhaling men sliter med høgt turtall på tommgang og får ikke dette ned. Når jeg struper ned på bensinen på programmet så går afr opp til 17-18. og turtall ned men motor går ugjemt. ca 8-900rpm. Kjører opp bensin slik at afr blir 13-14 går turtall opp ca 14-1500rpm og motor går rent. Noen som har vert bort i dette før? Oppsett på motor: Balansert og vektjustert bunndel.Je stempler.Hp olje pumpe.Ebb porta topp 600hk med doble fjerer.Proalloy 500 kjøler.Svenskeinnsug med 535 3"spjeld.Autronic sm4 sprut.Autronic r500 tenningsmodul med 4stk msd ssblaster coiler.Peterg grenrørgarret gt35/82 turbotial 44mm wgmoongose 3" eksos Men kjører forsatt på orginal dyser, kan det ha noe med turtallet å gjøre?Hvilke kammer har du da.? Hvis de står i stil til turbovalget så kan du ikke forvente å få jevn og fin tomgang på 800 o/min. En bekjent skal selge noen "nesten ubrukte" 1000 ccm dyser, noe som burde være ett bra valg til deg. Det du holder på med nå er ikke bra. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
haavard26 Posted June 17, 2008 Author Posted June 17, 2008 (edited) Hvilke kammer har du da.? Hvis de står i stil til turbovalget så kan du ikke forvente å få jevn og fin tomgang på 800 o/min. En bekjent skal selge noen "nesten ubrukte" 1000 ccm dyser, noe som burde være ett bra valg til deg. Det du holder på med nå er ikke bra. Har standar kammer forløbig, skal ha piper. Men må som sagt ha noen som fungerer greit på oppsettet. har du/ dere noe forslag? Edited June 17, 2008 by haavard26
Ovar Posted June 17, 2008 Posted June 17, 2008 min ble mappet til 13-14 på tomgang , laget meg en stillskrue for å justere gass spjeld mekanisk , kald motor sviver den litt ujamt , men er egentlig bare Musikk i mine ører:) sviver på ca 1000omdr... 530whp570nm E85 pure Ebb\Bsh power 2007 Shelby Cobra GT500
turboole Posted June 17, 2008 Posted June 17, 2008 Samme på min å,litt ujamtn når den er kald men maler fint på 8-900 o/min når den er varm,uten mekanisk justering.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now