Jump to content

Noen som har prøvd cossie sprut på IST?


Turboterje

Recommended Posts

  • Replies 91
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

den kan sitte hvor den vil den. bare den treffer en av dem 4 tappene når den skal.

 

må vanntemp og lufttemp sensorer og cossie spjeldhus med tps og tomgangsmotor og cossie fordeler osv.

 

så bør du få pukkelrygg til å lage chip til deg uansett oppsett. org. chipen eller steg chip til cossie passer dårlig til 8v.

Link to comment
Share on other sites

ja.kan det. det med tenningen tar pukkelrygg av seg, når han evnt. lager chip til deg. og du bør uansett ha en olje kjøler(husk kjøp med termostat)

 

var et sted jeg så fikk kjøpt rep-stålplate("triggerhjul" med 4 tapper) for cossie veiv-reimhjul. trur det var på ebay. er ment som et tips hvis man ikke får taki cossie reimhjul.

monterer du bare den stålplata på org. reimhjulet. og med org. reimhjul til ohc så slipper du å shimse ut reimhjulet som du må med cossie reimhjulet.

 

det kommer til å virke bra dette her. om du får chip fra pukkelrygg som er satt opp for ohc turbo framfor cossie.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt ut cosworth moteren nå, for den skal overhales i vinter.

Så jeg har jo triggerhjulet. Jeg blir kjøren ohc veiv siden jeg ikke gidder å koste på meg cossie veiv til mange lapper.

Ser ikke helt for meg den shimsinga nå, men ser det når jeg skal sette i sammen.

 

Så jeg må skimse ut reimhjulet fra cossie som skal sitte på veiva? Mye da?

 

Foresten noen som har en oljekjøler og anbefale? Som jeg kan ha på cossiemotoren til våren også.

Pris og sted takk :D

Edited by Turboterje
Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt ut cosworth moteren nå, for den skal overhales i vinter.

Så jeg har jo triggerhjulet. Jeg blir kjøren ohc veiv siden jeg ikke gidder å koste på meg cossie veiv til mange lapper.

Ser ikke helt for meg den shimsinga nå, men ser det når jeg skal sette i sammen.

 

Så jeg må skimse ut reimhjulet fra cossie som skal sitte på veiva? Mye da?

 

Foresten noen som har en oljekjøler og anbefale? Som jeg kan ha på cossiemotoren til våren også.

Pris og sted takk :D

 

Mocal 13 raders fra burtonpower. £60 hvis jeg ikke husker så aaalt for galt. Ellers finnes det mye BILLIG greier på ebay.com. Alt fra 200kr og oppover

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt ut cosworth moteren nå, for den skal overhales i vinter.

Så jeg har jo triggerhjulet. Jeg blir kjøren ohc veiv siden jeg ikke gidder å koste på meg cossie veiv til mange lapper.

Ser ikke helt for meg den shimsinga nå, men ser det når jeg skal sette i sammen.

 

Så jeg må skimse ut reimhjulet fra cossie som skal sitte på veiva? Mye da?

 

Foresten noen som har en oljekjøler og anbefale? Som jeg kan ha på cossiemotoren til våren også.

Pris og sted takk :D

 

Må shimses ut slik at reimene ikke sliter skeivt. Bruk 3 stk slike skiver som sitter bak reimhjulet. Vanligvis sitter det bare 1.

92' Ford Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Sapphy, din dommedagsprofet :P

 

Det fungerer ganske bra med cossie motorstyring på IST, i alle fall når det er mappet om. Satt på i en IST med ommappet cossie motorstyring, det var en ganske morsom økonomi-ræser.

 

dohcboy bygger for tiden et liknende oppsett med samme program. Ligger noen bilder under Sierra - voldenracing grenrør i sierra

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

tenninga blir helt feil da, grenrøre blir rødt på tomgang å så kverker du stempla, må sette triggern ca 15 grader før øvre dødpunkt, da funker d best.

 

ang sjimsinga på reimhjulet, d ligger vanligvis ei lita plate mellom selve reimhjulet å d lille drevet på veiva, MEN vis man skal bruke coswort reimhjul må man ha 3 slike skiver imellom for at reimene skal stå rette iforhold til vannpumpa\dynamo\servo. å så må du ha bolten til reimhjulet fra 2l gasser,den er kortere enn di andre..

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

tenninga blir helt feil da, grenrøre blir rødt på tomgang å så kverker du stempla, må sette triggern ca 15 grader før øvre dødpunkt, da funker d best.

 

ang sjimsinga på reimhjulet, d ligger vanligvis ei lita plate mellom selve reimhjulet å d lille drevet på veiva, MEN vis man skal bruke coswort reimhjul må man ha 3 slike skiver imellom for at reimene skal stå rette iforhold til vannpumpa\dynamo\servo. å så må du ha bolten til reimhjulet fra 2l gasser,den er kortere enn di andre..

 

Du. 15grader før ? Jeg har 5merker på veiva, skal jeg bruke ett av de andre istedet for det som er ØD ? Isturbo med cosworth reimhjul

Link to comment
Share on other sites

Du. 15grader før ? Jeg har 5merker på veiva, skal jeg bruke ett av de andre istedet for det som er ØD ? Isturbo med cosworth reimhjul

Du må for ALL del bruke samme punkt for ØD som før.. Men han mener vel at sensoren må flyttes 15 grader ifra "cossieplassering".....

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Guest ohc2turbo

Lag shims av det gamle reimhjulet til is.. drei av en hylse på ca 4mm, funka på min.

triggersensor er mont på samme sted som på cossie, med pukkelryggchip!! Funker greit..

Link to comment
Share on other sites

bare la triggern stå der den skal, dvs org cosworth plassering, få pukkelrygg til å lage chip, slik som ohc2turbo har, da funker det bra.

 

grunnen til at noen flytter triggern er for å "lure" tenninga, ohc'n trenger ganske hissig tenning på tomgang for at røret ikke skal gløde.dette fikser pukkelrygg i chippen sin. ved å flytte trigger flytter du også tenninga, men dette blir jo gjeldene for hele registeret, så gud hjelpe for en tenning du får videre oppover :D

Tidligere "joppa"

-77 Taunus 2.0

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

NEI. du må ikke flytte triggersensor så lenge du får Pukkelrygg til å lage chip til deg.

 

Grunnen til at noen flytter den sensoren er pga. dem bruker standar chip til cosworth. f.eks. 270 chip banjo chip osv. men det å flytte sensoren på den måten er ikke lurt pga. fortenningen på tomgang på en isturbo blir veldig høy og da med ferdig chip. så får du høyere tenning over hele registeret pga. du har flyttet den sensoren. det er litt useriøs å løse problemet på.

 

så derfor så syns jeg at du skal snakke eller sende pm til pukkelrygg. så lager han chip til deg som passer på org. cossie plassering. oppfattet?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...