Jump to content

Noen som har prøvd cossie sprut på IST?


Turboterje

Recommended Posts

hmm rart. fordi både motoren du lagde sist og min gamle motor har merkene akkurat likt når jeg setter den ene tanna på merkene, da står kammen oxo rett på merket,

du har jo til og med merka av i trigger braketten hvor ØD merket på IS er.

Edited by dohcboy

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 91
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest clapton
hmm rart. fordi både motoren du lagde sist og min gamle motor har merkene akkurat likt når jeg setter den ene tanna på merkene, da står kammen oxo rett på merket,

du har jo til og med merka av i trigger braketten hvor ØD merket på IS er.

 

1. som nevt før kan det hende alle veivene ikke er like.

2. motoren din har 2liter L veiv og ikke IS. og den var satt opp for megasquirt med 36-1 for edis4

3. om kammen står riktig har ikke noe å si, det er det jo regreima som bestemmer..

 

jeg hadde vaffal laget en brakett for justering, og montert bankesensor..

Link to comment
Share on other sites

1. som nevt før kan det hende alle veivene ikke er like.

2. motoren din har 2liter L veiv og ikke IS. og den var satt opp for megasquirt med 36-1 for edis4

3. om kammen står riktig har ikke noe å si, det er det jo regreima som bestemmer..

 

jeg hadde vaffal laget en brakett for justering, og montert bankesensor..

 

 

vel motoren går da :P å er ingen teng til at registret er feil, da ville man merka d på gass responsen bla. btw 6bar oljetrykk på tomgang :P

bruker jo trigger braketten du laga, må bare lage slidesporet litt lengre ned så tenninga blir riktig, å bankesensor har jeg, bruker cossi L8 sprut :)

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Guest clapton
vel motoren går da :P å er ingen teng til at registret er feil, da ville man merka d på gass responsen bla. btw 6bar oljetrykk på tomgang :P

bruker jo trigger braketten du laga, må bare lage slidesporet litt lengre ned så tenninga blir riktig, å bankesensor har jeg, bruker cossi L8 sprut :)

 

Jepp, det er det som er normalt. men jeg har sett at det ikke alltid er sånn, så min mening er det at det må være noen av ford veivene til en type ohc som IKKE er lik.. jeg skjønte ikke en dritt første gang jeg så dette, bilen gikk som en dass og ALT var feil. tok av toppen, satt reimhjulet så tappen fluktet på "tappen" ved blokka, og stemplene sto under toppen på blokka, vrei litt til ( ca 15 grader) da var stemplene på toppen.. reimhjul og alt var tatt fra 2wd cosworth.. Jepp bra den går, og ja du måtte vel flytte den nedover fordi du har sensoren på motsatt side av det som er org på cosworth :)

Link to comment
Share on other sites

Har fått litt info av en som har gjort dette her.

Og som chip'ene Pukkelrygg har er laget ut ifra.

Sette motor på hakket og monter triggersensor i flukt med tappen på ND.

 

Er slik chipene er laget for. =31grader tenning på tomgang ;)

 

Er ikke rart det blir feil, når det ikke er orden på hvordan det er laget i forhold til chipen.

Noen som har mulighet til å prøve dette?

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal prøve i dag eller i morgen, sliter med samme problem.

Men hos meg er Is veiva lik som på cossie. ØD er samme som på cossie altså.

Hvis jeg ikke får det til noe i dag, så skal jeg prøve å flytte den ca 16 grader, så får vi se:)

Link to comment
Share on other sites

Drivi litt i dag, må noklitt mer fortenning for at den skal gå reinere ja.

På 16 grader er den ikke serlig sprek, flytta den 16 til da ble det mer fres i den.

Men har ikke fått kjørt så mye enda, clutchen slurer på 0.5 :(

Også blir olja litt for varm, hvor mye er det vanlig att oljetempen ligger på med orginal cossie oljekjøler da?

Jeg skal se mer på det i morgen, ser ut som det meste er på stell, bare ikke den helvettes oljetempen.

Jeg er med på gruppekjøpet på clutch for ohc nå, men noen som vet om en billig løsning fram til den kommer?

Bare den tåler 0.5 ca.

Edited by Turboterje
Link to comment
Share on other sites

hmm hvor varm blir olja di? cossi har ikke oljekjøler. man får kjøpt sett fra bla kollevold, ligger på rundt om 1200 ca mener jeg,kjøp oxo med termostat styrt åpning av sandwish plata

 

at olja blir for varm er oxo pga feil tenning

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

bruker den vannavkjølte ja. Olja var faktisk oppe i nesten 110 grader i går, noe som er altfor mye.

 

Jeg ble lurt :P Var for dårlig jording på gaugen, som gjorde at den viste så mye. Idag har den ikke vært over 70 grader:)

Edited by Turboterje
Link to comment
Share on other sites

Prøv å ha litt "ekte" coka cola på clutchen, ikke noen sukkerfrie varianter. Gammelt kjerringråd for å tyne ut siste rest av en clutch. :D

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

da kan jeg oppdatere litt her å følgende skjer med ca 30 grader fortenning og cossi sprut. D GÅR BRA :D fått liv i min nå i natt å vært å kjørt noen mil, å d funka knall, grenrøre ble ikke rødt eller no på tomgang. stopper på tomgang ved varm motor ,men ellers virke det som d skal. grov juster bensintrykket til ca 3.2 bar med vakum,

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

nei har ikke fått kopla opp BBL\'n enda, men alt ligger klart, bare å kalibrere å montere, muttra er sveist inn i eksosen :D

 

vært å kjørt i hele dag oxo, dratt på litt å d funker knall :D fremdeles litt ustabil tomgang men d regner jeg med at d løser seg ;)

 

har ingen fusking under pådrag heller. men nå tror jeg ikke at blandinga er no problem, kjørt opp en hel tank på noen få timer hehe , lader ikke mere enn 0.8 på max da så er vel ikke no fare at den går magert med grønndyse oppsettet mitt :)

Edited by dohcboy

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

jah da har ei uke gått sia oppstarten. å stort sett ALT har gått knirke fritt :) men har et par småting så irriterer meg SKIKKELIG,

1. får no sykt me trykk i kjølesystemet

2. vannet forsvinner :S :S har wrc pakning som er dratt til ekstra, finner ingen lekkasjer heller. å ryker ikke noe av eksosen :S

 

hadde en liten lekkasje første kvelden på en slange der klemma ikke var dratt skikkelig til

har til nå fylt ca 15 liter vann :S å fatter F*** ikke hvor d blir av

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Du har ikke dratt toppboltene din for hardt til da så blokka har sprekt mellom gjengepartiet og vannkanalene? Har du sjekka oljen om den er grå? Har du vannavkjølt turbo, i så fall, det er ikke "feilkoblet" sånn at motorn "kaster" vannet når du kjører?

Link to comment
Share on other sites

nei ingen vann i olja, slanger osv er satt på rett,har sjekket. er dratt til med 130nm toppen,

er jo kunn inn og ut av varmeregister man kan koble feil,men dem står rett,

 

har vært å kjørt litt idag å nivået er samme som da jeg fylte på i går, så håper at det har blitt tett nå.

lokket på eksapnsjons tanken er på men ikke dratt til hardt så den slepper ut sakte trykket.

skal ut å kjøre nå, faktisk til fauske så får se om nivået er samme når jeg kommer dit :)

 

ellers så funker ALT KANON BRA :D:D:D:D

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

nepp fordi den var lik før jeg dro etter toppen, d ble gjort på torsdagen, før der igjen har den vært dratt til med org moment. men mange er jo plaget med å få tett wrc pakninga da. så ikke veit jeg, men skal ut å kjøre ikveld så får se hvordan den er da

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...