Jump to content

Wall of Fame Street Legal.


351RS

Recommended Posts

Vi begynner med 1/8 dels mil, siden det er distansen det fleste har kjørt. Når det kommer nok bidrag til 1/4 mils lista, kommer den åsså her.

 

Dere kommer med på lista med å legge inn resultatene deres her:

 

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/43234-hva-med-en-wall-of-fame-sl-street-legal/

 

post-2426-13372774463_thumb.jpg

 

Oppdatert mai -12

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Vi begynner med 1/8 dels mil, siden det er distansen det fleste har kjørt. Når det kommer nok bidrag til 1/4 mils lista, kommer den åsså her.

 

Dere kommer med på lista med å legge inn resultatene deres her:

 

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=43234

 

 

1/8 mil

 

 

 

Nr,__Nick,_____________1/8 tid,___1/8 hast.,__60ft tid.,___ biltype,_______________motortype,__________ca. effekt,___ca. vekt(m. fører),_tørt/vått.

 

1,__as, ______________7,39 sek,__159km/t,__>2sek,____Capri -70 cossie,_______2,0 turbo,___________204+,_________1070kg,________tørt, Slicks

2,__mr.cossie,_________7,77 sek,__145km/t,_1,81 sek,___ Ford Sierra Cossie 4x4,_2,0 turbo,___________335hk på hjul,__1300kg?,_______tørt

3,__tommy w,_________8,13 sek,__142km/t,_1,95 sek,___ Ford Sierra Cossie 4x4,__2,0 turbo,___________250-280hk,____1500 kg,_______tørt

4,__Breda,____________8,2 sek,___158km/t,_2,36 sek,___ Ford Sierra Cossie,_____2,0 turbo,___________605hk,_______1280 kg,________tørt

5,__ford-racing,________8,43 sek,__133km/t,_1,82sek,___ Ford Sierra Coupe 4x4,__pinto, gasser. turbo,__ ca 180hk,_____1200 kg,________tørt

6,__kim 65 ht evensen,__8,44 sek,__138km/t,_2,03sek,___ Ford Mustang ht 65,_____302 V8,____________ 345hk,_______1250 kg,________tørt slicks

7,__viggo,____________8,63 sek,__138km/t,_1,90 sek,___ Ford Sierra Cossie 4x4,__2,0 turbo,___________300+hk,______1385 kg,________tørt

8,__351RS,___________8,87 sek,__134km/t,_2,11 sek,___ Ford Granada,_________5,8 V8 med aut,______330hk,_______1680 kg,________tørt, gatedekk

9,__Cyclops,__________9,70 sek,__122km/t,_2,25 sek,___ Ford Escort Cossie,_____2,0 turbo,___________220hk,_______1360 kg,________tørt

10,__Kverna,___________10,2,sek,__121km/t,_2,7sek,____ Ford Sierra Is-turbo,_____2,0 turbo,___________190hk,_______1200kg?________vått, gatedekk

 

 

 

 

Gratulerer til "mr.cossie" som foreløpig ligger på 1 plassen.

EDIT: Ja da varte ikke det lenge: ny ener med "as" som vel kan bli vanskelig å slå?

Dette var ett flott tiltak, men jeg foreslår at du lager ett dokument i word og bruker tabell slik at det blir mer lettlest.

Resultatet til as er direkte godt, men Kermit racing har kjørt 6,9 og 163 km/t, var det vel, med sin Engelske bygde 511 hk RS500 GR.A motor.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Noen som har lagt merke til at datoen er tilbake til august 2008 på denne :blink: Neppe helt oppdatert mao.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Dette var ett flott tiltak, men jeg foreslår at du lager ett dokument i word og bruker tabell slik at det blir mer lettlest.

Resultatet til as er direkte godt, men Kermit racing har kjørt 6,9 og 163 km/t, var det vel, med sin Engelske bygde 511 hk RS500 GR.A motor.

 

Google docs er vel enda bedre, så blir det fint på internett med en gang =)

MY13 Mustang Shelby GT500
MY20 Volvo V60 T8, MY12 MB C63 AMG, '66 Mustang HT ProTouring
'15 Ranger Wildtrak ,'80 Mazda RX-7 13bt, '88 Sierra Sedan Cosworth 2wd, - '90 Sierra Sedan DOHC - '81 Ford Granada 2.3L

Link to comment
Share on other sites

Noen som har lagt merke til at datoen er tilbake til august 2008 på denne :blink: Neppe helt oppdatert mao.

Javisst, men det lover godt foran 2012 sesongen så da bør man holde liv i denne tråden slik at vi kan holde oss oppdater på hva som presteres her til lands. :)

 

Google docs er vel enda bedre, så blir det fint på internett med en gang =)

Det tror jeg på. ^_^

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

nå veit ikke jeg når ford-racing satt den tida, men veit at gasser-turbon hans må ha hatt rundt 400+ hester på det meste, så mulig at det ikke var bare 180 da?

400+hk ? Tror du bør revurdere den litt, selv om boostcontrolleren viste 2.5bar når wastegateslangen hoppa av på gardermoen.

Tipper han hadde 280-330hk ett sted

Link to comment
Share on other sites

400+hk ? Tror du bør revurdere den litt, selv om boostcontrolleren viste 2.5bar når wastegateslangen hoppa av på gardermoen.

Tipper han hadde 280-330hk ett sted

60",slutt tid og slutthastighet minner veldig om en godt oppsatt steg1 4x4 cosworth,så du er ikke så langt vekke her....

RS 3door 4wd cosworth

RS mk1escort cosworth

RS focus 09

Scorpio 24v cosworth

Bmw X5 09

Link to comment
Share on other sites

400+hk ? Tror du bør revurdere den litt, selv om boostcontrolleren viste 2.5bar når wastegateslangen hoppa av på gardermoen.

Tipper han hadde 280-330hk ett sted

 

veit bare lasse mente at bilen til marius gikk vel så godt som cosworthen hans, og han har bremsa 398 hester var det vel. derfor jeg tenkte rundt 400

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

veit bare lasse mente at bilen til marius gikk vel så godt som cosworthen hans, og han har bremsa 398 hester var det vel. derfor jeg tenkte rundt 400

Skal jeg ikke være for påstålig, men bilen til lasse skal ta marius sin(når den var gasserturbo) hver dag, hele dagen. Om noe annet skjer, er det fører og ikke bil som har skylden

Link to comment
Share on other sites

Skal jeg ikke være for påstålig, men bilen til lasse skal ta marius sin(når den var gasserturbo) hver dag, hele dagen. Om noe annet skjer, er det fører og ikke bil som har skylden

 

når gikk den over til å ikke være gasserturbo? blei det merkbart mer power da?

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

når gikk den over til å ikke være gasserturbo? blei det merkbart mer power da?

Stod ferdig Januar 2009. Skrudde vel trykket opp til 1.8 med haltech datasprut, men husker ærlig talt ikke så Marius får kommentere akkurat det selv. Kjørte vel 1.3+ - med gasserturboen på ganske mager blanding(mener det var 13 eller noe )

Link to comment
Share on other sites

Stod ferdig Januar 2009. Skrudde vel trykket opp til 1.8 med haltech datasprut, men husker ærlig talt ikke så Marius får kommentere akkurat det selv. Kjørte vel 1.3+ - med gasserturboen på ganske mager blanding(mener det var 13 eller noe )

 

det er mulig det er den tida det var snakk om, at han kanskje da var i nærheten av 380 eller no?

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

Stussa litt på denne jeg da: 5,__ford-racing,________8,43 sek,__133km/t,_1,82sek,___ Ford Sierra Coupe 4x4,__pinto, gasser. turbo,__ ca 180hk,_____1200 kg,________tørt

Er det i det hele tatt teoretisk mulig?

Dette er 300 hk det..........."at best"

Edited by kermit racing

RS 3door 4wd cosworth

RS mk1escort cosworth

RS focus 09

Scorpio 24v cosworth

Bmw X5 09

Link to comment
Share on other sites

nå veit ikke jeg når ford-racing satt den tida, men veit at gasser-turbon hans må ha hatt rundt 400+ hester på det meste, så mulig at det ikke var bare 180 da?

 

Det var på drag kjøring i Brumundalen i 2008.

, ikke fra den beste tiden men der ser dere hvordan den går. Var drage etter jeg satte tiden.

 

Oppsette jeg kjørte med her var følgende:

 

cos stempler og råder.

org ohc topp med fr30 kam

32/32 mm trykk gasser

org t34 turbo(med .48 turbin) 1.6 i ladetrykk men liten forandring fra 1.3 og opp til 1.6

org sierra tenning,

4x4

 

Så heste antallet var nok ikke så skremende høyt. iallefall ikke 400 hk :)

 

400+hk ? Tror du bør revurdere den litt, selv om boostcontrolleren viste 2.5bar når wastegateslangen hoppa av på gardermoen.

Tipper han hadde 280-330hk ett sted

 

rettelse: 2.7 hehe men da røyk o diffen og.

 

 

Skal jeg ikke være for påstålig, men bilen til lasse skal ta marius sin(når den var gasserturbo) hver dag, hele dagen. Om noe annet skjer, er det fører og ikke bil som har skylden

 

enig

 

når gikk den over til å ikke være gasserturbo? blei det merkbart mer power da?

 

2010 var det. prøvde en haltec styring våren 2009 men det funka ikke så det ble tatt av igjen og gasser montert sammen med en 4x4 t3 super60. Det ble brukt halve sesongen tenker jeg .

 

Da ble den ny motor med en fin topp, store ventiler , spesial kam fra km irx 450 med ekstern wg. MS2 . 850cc dyser.

den ble mappet opp til 2.1 kg i ladetrykk . da gikk dysene på ca 82% om jeg ikke husker feil med en af på ca12.

 

 

Stod ferdig Januar 2009. Skrudde vel trykket opp til 1.8 med haltech datasprut, men husker ærlig talt ikke så Marius får kommentere akkurat det selv. Kjørte vel 1.3+ - med gasserturboen på ganske mager blanding(mener det var 13 eller noe )

 

jupp stemmer, gikk magert som bare det :)

 

Dette er 300 hk det...........

 

Tror du virkelig det altså. søskenbarnet(RS200) hadde en 4x4 cos som bremset 240 tror jeg på hjula og den syns jeg gikk mye bedre en min når jeg kjørte med gasser opplegget.

Edited by ford-racing

"Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain"

 

~Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

240 på hjula er et bra steg 1 oppsett på en 4x4 cosworth.

Kanskje oppfører den seg litt forskjellig til din motor,som gjør at det " føles "som det går bedre.

Med den tiden og spesielt slutthastigheten på 133 sier meg at du ikke er så veldig mye under 300hk.

Selvfølgelig så kan du ha lettet bilen din mye,og da er tallet lavere :cool2:

RS 3door 4wd cosworth

RS mk1escort cosworth

RS focus 09

Scorpio 24v cosworth

Bmw X5 09

Link to comment
Share on other sites

skal på street leagal imårå å kjøre.. men så i reglemanget att alle tider under 7.60 ikke blir verken sakt notert eller offentliggjordt <_< Ikke det at jeg tror jeg kjører så fort.. men skal bli vanskelig å nerme seg toppen av lista som tidligere nevt :(

Link to comment
Share on other sites

skal på street leagal imårå å kjøre.. men så i reglemanget att alle tider under 7.60 ikke blir verken sakt notert eller offentliggjordt <_< Ikke det at jeg tror jeg kjører så fort.. men skal bli vanskelig å nerme seg toppen av lista som tidligere nevt :(

Hva er breakout i badassklassen da ? Eller er det 7.60 uansett når man ikke har bur og det ikke er på bane ?

Link to comment
Share on other sites

Hva er breakout i badassklassen da ? Eller er det 7.60 uansett når man ikke har bur og det ikke er på bane ?

7.70 er breakout i street legal og 7.60 er total breakout. 7.60 og under da får du ikke kjøre mer den dagen.

Regler praktiseres litt forskjellig,men i bergen har en fått både tid og slutthastighet selv om en kjører for fort :cool2:

RS 3door 4wd cosworth

RS mk1escort cosworth

RS focus 09

Scorpio 24v cosworth

Bmw X5 09

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...