Guest clapton Posted August 30, 2008 Posted August 30, 2008 Jeg har en cosworth motor med 4x4 topp, bd16 kammer, 8,3:1 i komp. hadde tenkt meg en turbo som kan levere opp til 450hester, men med rask spool-up. kom med forslag -Erik
Kverna Posted August 30, 2008 Posted August 30, 2008 Hva med en god gammel T4 ? Hehe, blir ikke mer nostalgisk enn det Min fotoblogg
RS 1000 Posted August 31, 2008 Posted August 31, 2008 Jeg har en cosworth motor med 4x4 topp, bd16 kammer, 8,3:1 i komp. hadde tenkt meg en turbo som kan levere opp til 450hester, men med rask spool-up. kom med forslag -ErikHva har vedkommende som har bestemt 8,3:1 og BD16 i utganspunktet tenkt å bruke da? Antar at vedkommende hadde en plan. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Guest clapton Posted August 31, 2008 Posted August 31, 2008 Hva har vedkommende som har bestemt 8,3:1 og BD16 i utganspunktet tenkt å bruke da? Antar at vedkommende hadde en plan. hadde litt tekt på en E50, og hadde planer om ca 420hester.
kleppemachine Posted August 31, 2008 Posted August 31, 2008 hadde litt tekt på en E50, og hadde planer om ca 420hester. jeg har en turbonetics srp-60 hvis du er interessert
RS 1000 Posted September 1, 2008 Posted September 1, 2008 hadde litt tekt på en E50, og hadde planer om ca 420hester.Hvilken eksosmanifold / grenrør vil du bruke og hvor høyt budsjett har du? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Guest clapton Posted September 1, 2008 Posted September 1, 2008 Hvilken eksosmanifold / grenrør vil du bruke og hvor høyt budsjett har du?2wd manifold, 7-10 lapper. Fått tilbud på en E50 med "stage 2" eksoshjul.. hva mener folk om en slik?
RS 1000 Posted September 1, 2008 Posted September 1, 2008 Det høres helt klart ut som du bør ta ut stemplene dine og satse på 7,3:1 i stedet for 8,3.1. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
kh turbo Posted September 1, 2008 Posted September 1, 2008 Enig, med deg RS1000.. Regner med du skal kjøre datasprut med den kompen Erik? 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
Guest clapton Posted September 1, 2008 Posted September 1, 2008 (edited) Enig, med deg RS1000.. Regner med du skal kjøre datasprut med den kompen Erik? hadde ikke planer om det, den du og kjellis hentet nå hadde ikke den 8.6? funker jo rimelig greit uten datasprut den.. vil ha mye moment og ikke så ****** mye toppeffekt Det høres helt klart ut som du bør ta ut stemplene dine og satse på 7,3:1 i stedet for 8,3.1. fordi? Edited September 10, 2008 by RSCoz
kh turbo Posted September 1, 2008 Posted September 1, 2008 (edited) hadde ikke planer om det, den du og kjellis hentet nå hadde ikke den 8.6? funker jo rimelig greit uten datasprut den.. vil ha mye moment og ikke så ****** mye toppeffekt fordi? Kjell arne har 8.6 på sin egen motor. Nei den engelske har orginal komp.Fordi du vil få tenningsbank, om du ikke tenker live mappe chipet ditt. (kanskje ikke om du får tak i et chip med litt feig tenning, hadde isåfall ikke turt å bruke annet en 99 okt, selv da lever du "litt" farlig) Hva har du egentlig gjort for å heve kompen? tatt av toppen mye? Har du da evt lomma stempler men tanke på at ventilene ofte snuser på stempla selv med orginall høyde på toppen. Edited September 1, 2008 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
RS 1000 Posted September 2, 2008 Posted September 2, 2008 Fordi?Tre grunner egentlig.1. Du får nok store problemer med tenningsbank.2. Du har, med unntak av stemplene, valgt "lav komp". oppsett og dette er ingen godt kombinasjon.3. For at det skal bli suksess med uvanlig høy komp. må også budsjettet være høyt. Det er vel minst dobbelt så dyrt å ta ut høy effekt med 9,0:1 kontra 7,2:1 pga at man ikke kan bruke noen av disse lavkomp. lavbudsjett delene som er så velkjente og godt tilpasset og utviklet, nettopp for lavkomp. motorer. Isolert sett er ikke 8,3:1 eller forsåvidt 9,3:1 ett problem, men da må resten av delene oppsettet også velges deretter. Slike deler er mer uvanlige og vanskeligere å få tak i. Dette krever høyt budsjett og høy kompetanse osv. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Guest clapton Posted September 2, 2008 Posted September 2, 2008 (edited) Kjell arne har 8.6 på sin egen motor. Nei den engelske har orginal komp.Fordi du vil få tenningsbank, om du ikke tenker live mappe chipet ditt. (kanskje ikke om du får tak i et chip med litt feig tenning, hadde isåfall ikke turt å bruke annet en 99 okt, selv da lever du "litt" farlig) Hva har du egentlig gjort for å heve kompen? tatt av toppen mye? Har du da evt lomma stempler men tanke på at ventilene ofte snuser på stempla selv med orginall høyde på toppen. org råder og stempler med lommer. toppen er ikke så mye planet, men ved måling etter montering fikk jeg nesten 8,3. og ja motoren skal live-mappes i benk. kjenner flere som kjører dette med 8.5:1 og chip uten problemer. skal kjøre 99 og har stor cooler, samt bankesensor. de fleste cosworther som har org stempler og råder har som regel mere komp en org fordi alt av topper er planet og evt blokker. Tre grunner egentlig.1. Du får nok store problemer med tenningsbank.2. Du har, med unntak av stemplene, valgt "lav komp". oppsett og dette er ingen godt kombinasjon.3. For at det skal bli suksess med uvanlig høy komp. må også budsjettet være høyt. Det er vel minst dobbelt så dyrt å ta ut høy effekt med 9,0:1 kontra 7,2:1 pga at man ikke kan bruke noen av disse lavkomp. lavbudsjett delene som er så velkjente og godt tilpasset og utviklet, nettopp for lavkomp. motorer. Isolert sett er ikke 8,3:1 eller forsåvidt 9,3:1 ett problem, men da må resten av delene oppsettet også velges deretter. Slike deler er mer uvanlige og vanskeligere å få tak i. Dette krever høyt budsjett og høy kompetanse osv. 1. med bankesensor, stor cooler og live mapping samt 99bensin så tror jeg ikke det2. forklar? 3. så jeg må ha mye penger før jeg kan kjøre høy komp? Nå skal jeg ikke ha høy effekt da, det er moment jeg er ute etter da jeg vil ha bra moment på lavt turtall. bilen skal brukes på vei og sladding på bane.. jeg har hatt noen motorer før med lav-komp og er rimelig lei turbolag og lite "snert" i forhold til en med høy komp. Også var denne tråden egentlig VALG av turbo og ikke om jeg har 8.3 eller tragisk 7.2 komp.. Edited September 2, 2008 by clapton
RS 1000 Posted September 2, 2008 Posted September 2, 2008 (edited) 1. med bankesensor, stor cooler og live mapping samt 99bensin så tror jeg ikke det2. forklar? 3. så jeg må ha mye penger før jeg kan kjøre høy komp? Også var denne tråden egentlig VALG av turbo og ikke om jeg har 8.3 eller tragisk 7.2 komp..1. Tro er kraftige saker så,, OK. 2. BD 16 kammene, 2wd eksosmanifolden og T-serie turbo er alle fra Rs 500 Gr.A tiden og vi vet hva de kjørte med av komp. De hadde høye budsjetter og fant ut at kompen måtte reduseres for at man skulle få ut effekt kombinert med holdbarhet. Hvis de hadde vært noe å hente på høyere komp, så hadde de garantert gjort det!At dagens datasprut tillater så utrolg mye høyre komp. på ellers samme oppsett er ikke tilfelle. Hvorfor og hvordan skulle det i tilfelle gå til? Nok fuel har aldri vært ett problem og lav tenning gir bare uakseptabelt høye eksostemp. 3. Bare hvis du har ønsker om ett genuint godt resultat. Det er selvsagt ikke dyrt å bruke originale stempler. Presis! og E50 steg2 er en turbo som gir høyt baktrykk og man kan derfor betegne den som en "low flow" lavkomp turbo. Man får ikke noe til å fløde gjennom en så tett turbin, det må tvinges gjennom. Edited September 2, 2008 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Kverna Posted September 2, 2008 Posted September 2, 2008 1. Tro er kraftige saker så,, OK. 2. BD 16 kammene, 2wd eksosmanifolden og T-serie turbo er alle fra Rs 500 Gr.A tiden og vi vet hva de kjørte med av komp. De hadde høye budsjetter og fant ut at kompen måtte reduseres for at man skulle få ut effekt kombinert med holdbarhet. Hvis de hadde vært noe å hente på høyere komp, så hadde de garantert gjort det!At dagens datasprut tillater så utrolg mye høyre komp. på ellers samme oppsett er ikke tilfelle. Hvorfor og hvordan skulle det i tilfelle gå til? Nok fuel har aldri vært ett problem og lav tenning gir bare uakseptabelt høye eksostemp. 3. Bare hvis du har ønsker om ett genuint godt resultat. Det er selvsagt ikke dyrt å bruke originale stempler. Presis! og E50 steg2 er en turbo som gir høyt baktrykk og man kan derfor betegne den som en "low flow" lavkomp turbo. Man får ikke noe til å fløde gjennom en så tett turbin, det må tvinges gjennom. 2: Hva kjørte de med i komp ? Min fotoblogg
RS 1000 Posted September 2, 2008 Posted September 2, 2008 2: Hva kjørte de med i komp ?Varierte visstnok fra 6,95:1 -7,3:1. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Guest Dre Racing@ Posted September 2, 2008 Posted September 2, 2008 kjør på clapton, 8,3 er faktisk lavkomp! det du må gå ned på maks effekt på topp tror jeg du får igjen for tidligere i registeret, om du har en dykti kar som skal justere bilen din.
Guest clapton Posted September 2, 2008 Posted September 2, 2008 kjør på clapton, 8,3 er faktisk lavkomp! det du må gå ned på maks effekt på topp tror jeg du får igjen for tidligere i registeret, om du har en dykti kar som skal justere bilen din. ja er jo mange som kjører med mere enn meg også med tanke på komp, nå har jeg satt i bd14 innsugkam og org 4x4 eksoskam som er justert frem 1mm. så blir det en t34 av noe slag.. så får vi se
s10an Posted September 2, 2008 Posted September 2, 2008 å hvordan ble dette målt? setter en femmer på at du har dønn orginal komp Tidligere "joppa"-77 Taunus 2.0
armani Posted September 2, 2008 Posted September 2, 2008 ja er jo mange som kjører med mere enn meg også med tanke på komp, nå har jeg satt i bd14 innsugkam og org 4x4 eksoskam som er justert frem 1mm. så blir det en t34 av noe slag.. så får vi se en t34 klarer ikke mer enn nærmere 400. 2wd sierra cosworth
Guest clapton Posted September 2, 2008 Posted September 2, 2008 (edited) en t34 klarer ikke mer enn nærmere 400. uanz hvordan eksoshus man har også eller? å hvordan ble dette målt? setter en femmer på at du har dønn orginal komp tettet rundt ringene med fett, monterte topp og toppakning. fylte parafin opp til 1. gjenge nedenifra i plugghull.. jeg fikk da på 68ml500+68=568/68=8.35. så lenge jeg ikke har regnet feil har jeg da 8.35 i komp Edited September 2, 2008 by clapton
kh turbo Posted September 2, 2008 Posted September 2, 2008 (edited) uanz hvordan eksoshus man har også eller? tettet rundt ringene med fett, monterte topp og toppakning. fylte parafin opp til 1. gjenge nedenifra i plugghull.. jeg fikk da på 68ml500+68=568/68=8.35. så lenge jeg ikke har regnet feil har jeg da 8.35 i komp Nei, teoretisk leverer ikke T34 mer luft en til 370-380 hk. standar borr.? om ikke 498+68... flisspikeri..hehe Edited September 2, 2008 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
RS 1000 Posted September 2, 2008 Posted September 2, 2008 ja er jo mange som kjører med mere enn meg også med tanke på komp, nå har jeg satt i bd14 innsugkam og org 4x4 eksoskam som er justert frem 1mm. så blir det en t34 av noe slag.. så får vi se Nå ser det bedre ut her. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now