Jump to content

Bremsepapir nye texaco motoren


HUSNES MOTORSPORT

Recommended Posts

Har ikke alle sett denne da?

det er sant men den motoren har vært i frå kvarandre x antall ganger uten og blit mappa opp igjen veit at blandt anna stempela blei dreid av og div da kan fort ting endra seg.... den bremsa vel 697hk på nava hos bjørnestad på 2,45bar og meina dei hadde 2,68bar når dei bremsa hos ringstad dei hadde problem med juksing da den blei bremst i oslo derfor hadde dei ikkje meir trykk dette sa jens te meg.....

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 211
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det er vel også ganske sjeldent at man faktisk kjører rundt på baner med det samme høye turbotrykket som man kanskje har hatt under bremsing.

Edited by cbp

If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???

Link to comment
Share on other sites

Det er vel også ganske sjeldent at man faktisk kjører rundt på baner med det samme høye turbotrykket som man kanskje har hatt under bremsing.

 

hva er da vitsen å bremse motoren i benk? uten om å få vite hva som er mulig å få ut av den. forøvrig så er vel mye av problemet at mange hester forsvinner i dårligere IC og eksos.

 

Husnes: du husker vel en bil som bremset 528hk hos ringstad og like etter ble den målt med G-måler og hadde såvidt mer enn steg3 satsene under samme forutsetninger. Det var før motoren ble demontert og som noen mener "ødelagt". etterpå ble denne bremset til under 400hk på navene.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

hva er da vitsen å bremse motoren i benk? uten om å få vite hva som er mulig å få ut av den. forøvrig så er vel mye av problemet at mange hester forsvinner i dårligere IC og eksos.

 

Husnes: du husker vel en bil som bremset 528hk hos ringstad og like etter ble den målt med G-måler og hadde såvidt mer enn steg3 satsene under samme forutsetninger. Det var før motoren ble demontert og som noen mener "ødelagt". etterpå ble denne bremset til under 400hk på navene.

 

Hvis der er Rune (Vinge87) sin røde Escort du snakker om, så var der vel litt andre ting som gjorde at han fikk dårlig måling etterpå..

 

OG grunnen står her: (noe som OGSÅ har blitt diskutert før..)

 

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtop...amp;hl=vinge+87

Edited by Cosworth Racing1

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

hva er da vitsen å bremse motoren i benk? uten om å få vite hva som er mulig å få ut av den. forøvrig så er vel mye av problemet at mange hester forsvinner i dårligere IC og eksos.

 

Husnes: du husker vel en bil som bremset 528hk hos ringstad og like etter ble den målt med G-måler og hadde såvidt mer enn steg3 satsene under samme forutsetninger. Det var før motoren ble demontert og som noen mener "ødelagt". etterpå ble denne bremset til under 400hk på navene.

 

Og når ble G-måler det mest nøyaktige måleinstrumentet i verden?? :huh:

Edited by cbp

If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???

Link to comment
Share on other sites

Og når ble G-måler det mest nøyaktige måleinstrumentet i verden?? :huh:

 

til sammenligning. kan egentlig ikke få noe særlig mer nøyaktige ting. isåfall ønsker jeg en forklaring på hvorfor det skal være unøyaktig.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

til sammenligning. kan egentlig ikke få noe særlig mer nøyaktige ting. isåfall ønsker jeg en forklaring på hvorfor det skal være unøyaktig.

 

Grunnen til at den var unøyaktig i det tilfelle du snakker om, står i linken jeg postet, første linje.

 

@ Howdini, Dre racing: Hadde dere noe å si om begrunnelsen for det dere sa? Ser dere er her og leser, men dere har vel ingen grunn, bortsett fra litt fantasi.

Edited by Cosworth Racing1

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

til sammenligning. kan egentlig ikke få noe særlig mer nøyaktige ting. isåfall ønsker jeg en forklaring på hvorfor det skal være unøyaktig.

 

Man er sterkt tvilende til hestekrefter som måles i en bremsebenk av en motorbygger som driver i en bransje hvor kanskje

rykter er mer ødeleggende en i andre bransjer, men en bil som måles med en G-måler skal da liksom være 100 % riktig??

Kan ikke helt se for meg at Anders Ringstad er tjent med i lengden å oppgi resultater som er veldig feil....

 

En G-måler er avhengig av å ha helt riktig vekt på bilen, hvor mye veier bilen egentlig??? Vil anta at den vekten man har plottet inn nok er endel unna faktisk vekt på kjøretøyet med sjåfør, bensin og generell driit man måtte ha i bagasjerommet...

If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???

Link to comment
Share on other sites

Man er sterkt tvilende til hestekrefter som måles i en bremsebenk av en motorbygger som driver i en bransje hvor kanskje

rykter er mer ødeleggende en i andre bransjer, men en bil som måles med en G-måler skal da liksom være 100 % riktig??

Kan ikke helt se for meg at Anders Ringstad er tjent med i lengden å oppgi resultater som er veldig feil....

 

En G-måler er avhengig av å ha helt riktig vekt på bilen, hvor mye veier bilen egentlig??? Vil anta at den vekten man har plottet inn nok er endel unna faktisk vekt på kjøretøyet med sjåfør, bensin og generell driit man måtte ha i bagasjerommet...

 

hvis du så hva jeg skrev så var det samme forutsetninger på målingene. bilene veier noe det samme og det som teller er jo hvor mye som flytter bilen. Sier ikke de er 100% riktige, men til sammenligninger av resultater og biler så er de temmelig nøyaktig. Hvis du leter litt på nettet så vil du se at det er MEGET store diskusjoner om bremsebenker osv. Det er så stor forskjell mellom hvordan det bremses og dermed blir resultatene veldig forskjellige også. Var en større test hvor det ble bremset på rulle og forutsetningene skulle være like, men allikevel var resultatene horrible forskjeller. http://www.turbomagazine.com/tech/0306tur_...dash/index.html

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

noe å tenke på !!

halvorsen racing bremset en 2.3l 16v motor rundt ferie tider '

den tømte et sett med 1600cc dyser og fikk bare 620 svinghjuls hk og 800nm

hm noe som ikke stemmer??

Opinions are like assholes, everybody has one and some of them stink

Link to comment
Share on other sites

noe å tenke på !!

halvorsen racing bremset en 2.3l 16v motor rundt ferie tider '

den tømte et sett med 1600cc dyser og fikk bare 620 svinghjuls hk og 800nm

hm noe som ikke stemmer??

 

Jeg vil bare ha en konkret motor bremset hos Ringstad og bremset hos en annen en!! Har du det eller??

Disse resultatene kunne han fått hvor som helst! Så antar ikke du HELLER har en konkret sammenligning da. Herregud.. :wacko:

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

hvis du så hva jeg skrev så var det samme forutsetninger på målingene. bilene veier noe det samme og det som teller er jo hvor mye som flytter bilen. Sier ikke de er 100% riktige, men til sammenligninger av resultater og biler så er de temmelig nøyaktig. Hvis du leter litt på nettet så vil du se at det er MEGET store diskusjoner om bremsebenker osv. Det er så stor forskjell mellom hvordan det bremses og dermed blir resultatene veldig forskjellige også. Var en større test hvor det ble bremset på rulle og forutsetningene skulle være like, men allikevel var resultatene horrible forskjeller. http://www.turbomagazine.com/tech/0306tur_...dash/index.html

 

Faktum er at dere ikke vet hva bilene veier.. allerede der er det en feilmargin.

If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil bare ha en konkret motor bremset hos Ringstad og bremset hos en annen en!! Har du det eller??

Disse resultatene kunne han fått hvor som helst! Så antar ikke du HELLER har en konkret sammenligning da. Herregud.. :wacko:

 

Det er da enkelt for deg dette her. Bygg en motor brems den først hos Ringstad og så ta den med til den bremsebenken du egentlig vil bruke....

Du har sikkert brukt en 20 tusen kroner minst... helt sikkert fått forskjellige resultater.. og nok ikke blitt så veldig mye klokere.. hehe.

 

Så lenge man ikke følger en standard så er det ingen av dere som kan si hva som er rett eller galt.. hvilken benk som er streng osv...

Hadde man f.eks juster benkene sin etter SAE standard så er det lettere å sammenligne resultater...

http://www.sae.org/certifiedpower/details.htm

If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???

Link to comment
Share on other sites

Faktum er at dere ikke vet hva bilene veier.. allerede der er det en feilmargin.

 

vekten på bilen vet vi da det er vekt som vi veier bilene på, men du skjønner ikke hva samme forutsetninger betyr du. Sier ikke at det var nøyaktig måling på hvor mye en får ut, men får at en skal klare å bomme så mye så må bilen være så mye tyngre. Forøvrig stemte tallene på navene ganske bra med tallene på G-måleren og til cosworth-racing1 så burde du fått med deg litt mer enn du har. andre gangen han var hos BSH fikk ca samme tallene som første før de forandret på mappet.

 

Det er da enkelt for deg dette her. Bygg en motor brems den først hos Ringstad og så ta den med til den bremsebenken du egentlig vil bruke....

Du har sikkert brukt en 20 tusen kroner minst... helt sikkert fått forskjellige resultater.. og nok ikke blitt så veldig mye klokere.. hehe.

 

Så lenge man ikke følger en standard så er det ingen av dere som kan si hva som er rett eller galt.. hvilken benk som er streng osv...

Hadde man f.eks juster benkene sin etter SAE standard så er det lettere å sammenligne resultater...

http://www.sae.org/certifiedpower/details.htm

 

Be aware that SAE correction factors do not apply to turbocharged engines! If your dyno sheet lists SAE corrected HP, ignore it as it is incorrect. You are better off getting an idea of where you stand by looking at observed hp with a turbo engine.

 

kilde: http://www.sdsefi.com/techdyno.htm

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

til ein opplysning gamle bilen til kompisen min den svarte sedanen med gull hjul bremsa 560hk 700nm hos ringstad..eigeren som har den no bremsa den på nytt i dynapack i kristiansand da bremsa den 521hk 620nm på nava merkelig det kan vel nye eigeren bekrefta som fekk den bremst sikkert snill den rulla der nede og hehe

 

Va ikkje det veldig lite tap i drivverk då ?...... eller går eg glipp av noe her.. ? :o

Link to comment
Share on other sites

Va ikkje det veldig lite tap i drivverk då ?...... eller går eg glipp av noe her.. ? :o

 

det er ca 7% og er ikke urimelig lite på så mye effekt. leser du i artikkelen jeg postet i sted så vil du få litt svar der.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Det er da enkelt for deg dette her. Bygg en motor brems den først hos Ringstad og så ta den med til den bremsebenken du egentlig vil bruke....

Du har sikkert brukt en 20 tusen kroner minst... helt sikkert fått forskjellige resultater.. og nok ikke blitt så veldig mye klokere.. hehe.

 

Så lenge man ikke følger en standard så er det ingen av dere som kan si hva som er rett eller galt.. hvilken benk som er streng osv...

Hadde man f.eks juster benkene sin etter SAE standard så er det lettere å sammenligne resultater...

http://www.sae.org/certifiedpower/details.htm

 

Akkurat.. Har bremset min hos Ringstad, og motor er i bilen for lengst. Blir bare litt irritert på de som sier den rullen viser for mye, men ingen kan vise noen konkrete sammenligninger når en spør.

 

@ Tommy w: Den riktige mappen var ifølge Rune ikke lagt innpå. Han ventet jo i evigheter på at Ringstad skulle sende den til han husker jeg..

Edited by Cosworth Racing1

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Akkurat.. Har bremset min hos Ringstad, og motor er i bilen for lengst. Blir bare litt irritert på de som sier den rullen viser for mye, men ingen kan vise noen konkrete sammenligninger når en spør.

 

@ Tommy w: Den riktige mappen var ifølge Rune ikke lagt innpå. Han ventet jo i evigheter på at Ringstad skulle sende den til han husker jeg..

 

 

Greia er vel egentlig at man får en motor man er fornøyd med selv. Hva man har av hk er vel egentlig ikke sååå interessant for andre en de som vil skryte på et internettforum. Ta med bilen på en dragstripe det er der man får avgjort det.....

 

"Ask any racer, any REAL racer. It dont matter if you win by an inch or a mile, winning is winning!!" ;) (Vin Diesel)

 

Eller lurer det en liten djevel i bakhodet som sier "tenk om" jeg fikk litt fler hester ved å bremse hos XXXXXXX en hva jeg fikk hos XXXXXX? :mellow:

Edited by cbp

If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???

Link to comment
Share on other sites

Kult hva som fås til her med hjelp av ett sneglehus og "litt" forsterkninger rundtom, du må være vanvittig flink og tålmodig, grattis B)

Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By:

2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni

Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift...

Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT

Bmw 523 98 Mod

Yamaha RX1 Mountain 06

Link to comment
Share on other sites

det er ca 7% og er ikke urimelig lite på så mye effekt. leser du i artikkelen jeg postet i sted så vil du få litt svar der.

 

Leste bare fort gjennom...siden klokken er så mye - men ser at de er opptatt av dekk i den artikkelen ? det har eg ofte tenkt på sjøl og ved ruller... men siden det står at det er bremset på nav så skulle jo ikkje alt det der i artikkelen være så gjeldende ?....

Link to comment
Share on other sites

vekten på bilen vet vi da det er vekt som vi veier bilene på, men du skjønner ikke hva samme forutsetninger betyr du. Sier ikke at det var nøyaktig måling på hvor mye en får ut, men får at en skal klare å bomme så mye så må bilen være så mye tyngre. Forøvrig stemte tallene på navene ganske bra med tallene på G-måleren og til cosworth-racing1 så burde du fått med deg litt mer enn du har. andre gangen han var hos BSH fikk ca samme tallene som første før de forandret på mappet.

 

 

 

Be aware that SAE correction factors do not apply to turbocharged engines! If your dyno sheet lists SAE corrected HP, ignore it as it is incorrect. You are better off getting an idea of where you stand by looking at observed hp with a turbo engine.

 

kilde: http://www.sdsefi.com/techdyno.htm

 

Akkurat denne SAE standarden var tilfeldig og kunne vel så gjerne vært Veritas, TÜV eller det Norske Justervesen. Hele poenget er at man må bruke en felles standard, det er først da man kan se på hva som er avvik.

 

 

En litt morsom link...

Edited by cbp

If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???

Link to comment
Share on other sites

Vi får se om han med den hvite 4x4 vingebilen har tid denne gangen og Husnes har vel allerede fått motoren sin oppi bilen. :)

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...