Jump to content

Bremsepapir nye texaco motoren


HUSNES MOTORSPORT

Recommended Posts

  • Replies 211
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Dre Racing@

Bremsebenk er en ting, rulle noe annet.

Men hadde vært kult å fått 1 av de ringstad bremsa motorene opp til stensbøl for å se mye det kan gi der.

dette mest pga jeg er personlig meget interisert. Jeg skulle gjerne ha bremsa hos ringstad selv, har motoren ute og greier å nå, men gidder ikke betale gull og grønne skoger for å få ett bedre tall på motoren.

en bremsing på rulle er halvtime jobb og 500kr.

Link to comment
Share on other sites

Bremsebenk er en ting, rulle noe annet.

Men hadde vært kult å fått 1 av de ringstad bremsa motorene opp til stensbøl for å se mye det kan gi der.

dette mest pga jeg er personlig meget interisert. Jeg skulle gjerne ha bremsa hos ringstad selv, har motoren ute og greier å nå, men gidder ikke betale gull og grønne skoger for å få ett bedre tall på motoren.

en bremsing på rulle er halvtime jobb og 500kr.

 

Hehe.. Når du sier det er mest for DIN del, så må du ta deg råd til å bremse hos Ringstad da. Og hvordan vet du at du vil få bedre tall hos Ringstad?? Er jo det du skriver! Du har jo absolutt INGEN erfaring med å bremse samme motor hos f.eks Stensbøl som hos Ringstad? Men allikavel kan du påstå at du får bedre resultat hos Ringstad..

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Synes det er SYKE effekter dere plukker ut av de smallblockene.. ikke minst moment også

hadde vært utroli morsomt å sett denna i rulla til stensbøl.

det lar seg vel gjøre det?

eg kan godt bremse hos stensbøl eg men er liksom ikkje godt nok uasett kor han blir bremst :)

 

Gratulerer med utrolige fine tall!!

Gliser bare når jeg ser resultatet her!

takk takk må sei meg fornøyd med resultatet blir ein sterk motor med langt register.... So at eg gjekk ned på turbo størelse pga eg ikkje hadde hatt tid til noko ras no før sesongen angrer eg ikkje på.... so no e da berre og få bilen klar og prøve driten:)

Link to comment
Share on other sites

Guest Dre Racing@

bremsepapiret ditt og bilen og alt er det jo ingen feil på :) bra jobba!

men hadde vært utroli kult å kommi til stensbøl og klemt ut 800hk på rulla der da ingen har gjort det før!(på 4er)

da kommer gjeipen til å henge hos meg også! ;)

Edited by Dre Racing@
Link to comment
Share on other sites

Får bare melde meg på *imponertlista*

Helt rått hva dere henter ut av disse "gamle" motorene.

 

Anng. bremsing.. skal alle motorer testes opp mot hverandre, må alle tas på samme benk under samme temp, og forhold.

(ergo, kun en benk som duger) men ikke alle ville bli fornøyd her heller.

 

OT1) i 1971 produserte Scania en motor (D14 L01) som hadde 260HK og 932Nm@1200 rpm. så bare få deg hengerfeste :P

(V8 vel og merke..og snakker ikke ventiler :P)

 

OT2) hva f@n er galt med brittney? liker noen av sekvensene jeg vaffal.

1996 Ford Mondeo 2.0 4x4 Kombi Og noe anna fordmorro,

2000 Audi A4 TQ Avant

2000 Audi A3 1.8T

2004 Audi A3 Latskap (samboerens)

2008 Renault Traffic arbeisbil

Link to comment
Share on other sites

BANEN tror jeg vi sier. ;) Men Amen for utsagnet. :lol:

 

useriøst svar.. hva er da street leagal?

spiller ingen rolle om det er illegal/leagalt racing.. er den eneste måten og finne ut om bilen din er kjapper en min på, værken mer eller mindre.. hk VS NM, sjåfør VS sjåfør, like vilkår:luftfuktighet,temp osv..

Link to comment
Share on other sites

useriøst svar.. hva er da street leagal?

spiller ingen rolle om det er illegal/leagalt racing.. er den eneste måten og finne ut om bilen din er kjapper en min på, værken mer eller mindre.. hk VS NM, sjåfør VS sjåfør, like vilkår:luftfuktighet,temp osv..

hehe jepp men 0 til 100 er lite vits det forstår vel dei fleste......... der kjører eg fortere med bmw 530d min, men 100 til 200 so kan da bli gøy:)

Link to comment
Share on other sites

useriøst svar.. hva er da street leagal?

spiller ingen rolle om det er illegal/leagalt racing.. er den eneste måten og finne ut om bilen din er kjapper en min på, værken mer eller mindre.. hk VS NM, sjåfør VS sjåfør, like vilkår:luftfuktighet,temp osv..

 

Då holder eg nå heller ein knapp på bremsebenken *he-he*

Greit at det er like forhold "der ute"... men det blir uansett syting om fusking...bomgiring... å alt annet mellom himmel og jord. Like greit å bare få tallene ut sort på hvitt...eller i farger for de som er avanserte då *he-he* ;)

Link to comment
Share on other sites

useriøst svar.. hva er da street leagal?

spiller ingen rolle om det er illegal/leagalt racing.. er den eneste måten og finne ut om bilen din er kjapper en min på, værken mer eller mindre.. hk VS NM, sjåfør VS sjåfør, like vilkår:luftfuktighet,temp osv..

 

Altfor seriøst svar.

Sierra XR4i

Link to comment
Share on other sites

kanskje det hadde vert greit å lagd ein slags "standard" ?

Det er ganske enkelt!

Som så mange ganger før anbefales det at man setter fokus på motorens fuel og airflow. ALLE bør lett kunne forholde seg til at motoreffekten i praksis er totalt avhengig av mye fuel og luft den aktuelle motor klarer å ta inn.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Kanon imponert....

Trodde man trimet motor førr å få bilen gå fortere eg? ikke bli revkjørt av familie børsa te kjerringen

 

 

Pisse vekk masse penger på en porselens motor!!

bygg volum

 

PS !! fint tall på papiret

Opinions are like assholes, everybody has one and some of them stink

Link to comment
Share on other sites

Kanon imponert....

Trodde man trimet motor førr å få bilen gå fortere eg? ikke bli revkjørt av familie børsa te kjerringen

 

 

Pisse vekk masse penger på en porselens motor!!

bygg volum

 

PS !! fint tall på papiret

 

Alt må jo prøves! Trenger ikke masse volum for å kjøre fort da. Hva bygger du da siden Cosworth motor er piss? Er vel litt feil feil forum å skirve det på :blink:

Edited by Cosworth Racing1

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Broder kjøpte ifjor splitter ny 9,3liters V8 fra Shafiroff Motorsport i USA til sin "stålstut", og denne leverer 774hk, og rett over 1000nm... Dette er motor til den nette verdi av 100tusen, og fortsatt må jeg si dette var kjedelige greier... Rett og slett nitrist å høre på, og heller ikke megaimponerende drag... Nei takke seg til oppskremt 4-er med blåse som både opfører seg og høres ut som en villsvin på anabole... Stå på Raymond ;)

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Broder kjøpte ifjor splitter ny 9,3liters V8 fra Shafiroff Motorsport i USA til sin "stålstut", og denne leverer 774hk, og rett over 1000nm... Dette er motor til den nette verdi av 100tusen, og fortsatt må jeg si dette var kjedelige greier... Rett og slett nitrist å høre på, og heller ikke megaimponerende drag... Nei takke seg til oppskremt 4-er med blåse som både opfører seg og høres ut som en villsvin på anabole... Stå på Raymond ;)

 

AMEN!

Link to comment
Share on other sites

Hei. hvordan hadde kurvene vært på vanlig 98-99oktan bensin i forhold til e85 på samme oppsett?

 

Vil Du si at E85 har en god del av æren i dette? er jo en mild form for racingfuel. og hva hadde Du kunne sett noe forskjell med racing fuel som hadde skilt seg noe særlig ut over det Du har nå?

 

Du har stroket til 82mm. 2100cc-2200cc? vet ikke borringa di.

 

Hvor mye tror Du at dette utgjør iforhold til om Du hadde kjørt en ren 2000cc motor med alt det andre oppsettet likt.

 

 

Ble det noe filming??

Edited by BR Racing V6

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...