Jump to content

Fjerne langlys for å få mer luft!


Cosworth Racing1

Recommended Posts

  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

hva er målet på det smaleste punktet mente han

 

Takk

Port fra bass kasse er vanlig og bruke, gjelder bare og finne en størrelse som passer.

 

Jepp det jeg mente også :)

 

Beklager dårlig formulering, satt med pizza i høyrehånda, og venstrehånda var ikke på tastaturet.. For å si det på den måten

Link to comment
Share on other sites

Takk

 

 

Jepp det jeg mente også :)

 

Beklager dårlig formulering, satt med pizza i høyrehånda, og venstrehånda var ikke på tastaturet.. For å si det på den måten

er anders grisegutt? :huh:

- 91 Audi 100 2.3E quattro Avant (bruksbil)

- 05 Mondeo Mk3 115hk TDCI Trend Stv. (fattern sin)

- 97 Mondeo Mk2 1,8 Ghia ST-look (solgt)

- 93 Escort Mk5 1,8 CLX ST-look (prosjekt) (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Takk

 

 

Jepp det jeg mente også :)

 

Beklager dårlig formulering, satt med pizza i høyrehånda, og venstrehånda var ikke på tastaturet.. For å si det på den måten

 

Hvordan klarte du å skrive forresten med pizza i høyrehånd og venstrehånd ikke på tastaturet? Skrev du med tærne?? :D

 

Hehe.. Fort gjort ;) Bare skråskjære bass-røret da slik at det har retning mot turboen? Vi snakker vel om røret som mange har opp i hattehyllen eller? :rolleyes:

Edited by Cosworth Racing1

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
tror jeg har en orginal trakt liggende,med slange,som er til morette.....

men det er ikke noe lurt og ta inn luft der... så du vet det.....

 

Jeg skal nå rette dette mot turboen og ikke filteret, med selvføleglig gitter foran for å ikke få all mulig dritt inn i motorrommet. Tror ikke det er så farlig å gjøre.. hehe..

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

sant det,men da bør du lage noe rundt filteret... om du får mye luft i motor rommet,så får lufta problemer med og komme inn i gjennom cooler og radiator.... fordi det nesten blir bak trykk der.... det er en grund til at folk teiper igjen alle sprekker,så lufta får kommen kun inn igjennom radiator hullet vøtt.. ;)

 

Jeg skal nå rette dette mot turboen og ikke filteret, med selvføleglig gitter foran for å ikke få all mulig dritt inn i motorrommet. Tror ikke det er så farlig å gjøre.. hehe..

det må vel være bedre og rette det i mot filteret,å heller sette varme deksel rundt torboen.....

ikke for og være dust altså.. du gjør jo som du vill.. men jeg har prøvd det selv...

Link to comment
Share on other sites

escort cosworth med t34 orginalt har jo en super box.. bare å lage litt hull i bunn,sette i k&n filter,også er det stort hull inn i boksen om du fjerner den konen som sitter der... men jeg forstår at du vill bruke åpent..;) men det er helt utenfor det du lurte på,så det er ikke noe tema:)

Link to comment
Share on other sites

sant det,men da bør du lage noe rundt filteret... om du får mye luft i motor rommet,så får lufta problemer med og komme inn i gjennom cooler og radiator.... fordi det nesten blir bak trykk der.... det er en grund til at folk teiper igjen alle sprekker,så lufta får kommen kun inn igjennom radiator hullet vøtt.. ;)

 

 

det må vel være bedre og rette det i mot filteret,å heller sette varme deksel rundt torboen.....

ikke for og være dust altså.. du gjør jo som du vill.. men jeg har prøvd det selv...

 

Jeg skal ikke ha luft for effekten sin del eller noe. Jeg skal KUN ha det for at det ikke skal begynne å brenne i motorrommet igjen.. Har turboskjold og har bestilt "sovepose" til turboen også, men vil være på den sikre siden anyway..

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal ikke ha luft for effekten sin del eller noe. Jeg skal KUN ha det for at det ikke skal begynne å brenne i motorrommet igjen.. Har turboskjold og har bestilt "sovepose" til turboen også, men vil være på den sikre siden anyway..

jeg skjønner deg... når du da gjør det,så lag en strupning i enden av slangen/røret du drar inn... så ikke du får alt for mye luft inn,så ikke du får problemer med kjølinga til sommeren ;) men jeg har ett inntak liggende,om du er int...

 

Jeg skal ikke ha luft for effekten sin del eller noe. Jeg skal KUN ha det for at det ikke skal begynne å brenne i motorrommet igjen.. Har turboskjold og har bestilt "sovepose" til turboen også, men vil være på den sikre siden anyway..

jeg skjønner deg... når du da gjør det,så lag en strupning i enden av slangen/røret du drar inn... så ikke du får alt for mye luft inn,så ikke du får problemer med kjølinga til sommeren ;) men jeg har ett inntak liggende,om du er int...

ellers har jeg en liten sentral brannslukker liggende... så du bare drar ut en plast slange ut i motor rommrt ;)

Link to comment
Share on other sites

His du vil unngå en potensiell brann , hvorfor skal du da bombe det potensielle brannstedet med masse tjukk frisk oksygen? bruk vanninnsprøytning e.l. istedet...

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

His du vil unngå en potensiell brann , hvorfor skal du da bombe det potensielle brannstedet med masse tjukk frisk oksygen? bruk vanninnsprøytning e.l. istedet...

liten kjans for at det tar fyr,om det blir holdt kaldt skjønner du.... er det så utrolig lurt å få kaldt vann på stål,eller støpejern som er drit varmt eller... ?

Link to comment
Share on other sites

His du vil unngå en potensiell brann , hvorfor skal du da bombe det potensielle brannstedet med masse tjukk frisk oksygen? bruk vanninnsprøytning e.l. istedet...

 

Hehe.. Jeg vet ihvertfall at ingenting tar fyr under der så lenge det blåser bra mot turboen. Vann tror jeg ikke er noe lurt på noe som er oppimot 1000 grader.. hehe.. Skulle tatt seg ut med litt vann på det ^_^

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Hehe.. Jeg vet ihvertfall at ingenting tar fyr under der så lenge det blåser bra mot turboen. Vann tror jeg ikke er noe lurt på noe som er oppimot 1000 grader.. hehe.. Skulle tatt seg ut med litt vann på det ^_^

den eneste som blir glad da,er kh-turboservice ;)

Link to comment
Share on other sites

dette tror eg må være den dummeste tråden eg noengang har lest!

 

Brannhemmende tiltak; fjerning av lykt for ekstra oksygen! Dette faller på sin egen urimelighet, har du en kalkulasjon på hvor fort du må kjøre for å holde det kaldt nok til å la være å ta fyr?

 

Dersom du blir stoppet på motorveien i 250 km/t kan du jo bare sei at du måtte kjøre så fort for å få kjølt ned innerskjermen, så er vel alt greit? :-)

 

Gjør en skikkelig jobb i motorrommet heller, så tar det neppe fyr uansett kor varmt det blir!

Link to comment
Share on other sites

dette tror eg må være den dummeste tråden eg noengang har lest!

 

Brannhemmende tiltak; fjerning av lykt for ekstra oksygen! Dette faller på sin egen urimelighet, har du en kalkulasjon på hvor fort du må kjøre for å holde det kaldt nok til å la være å ta fyr?

 

Dersom du blir stoppet på motorveien i 250 km/t kan du jo bare sei at du måtte kjøre så fort for å få kjølt ned innerskjermen, så er vel alt greit? :-)

 

Gjør en skikkelig jobb i motorrommet heller, så tar det neppe fyr uansett kor varmt det blir!

se der ja... da kan du vel bare fjerne deg i fra denne tråden da ? om du hadde vært borti noe sånt før,så hadde du sikkert skjønt dette...

 

det er ikke så artig for folk og spørre om råd,for og være på den sikre siden her på forumet,når det finnes sånne "smartinger" som deg her vetdu...

Link to comment
Share on other sites

"vært borti noe sånnt" har eg jo siden eg har hatt en del cossier og ingen av de har tatt fyr.. Derfor kan eg konkludere med at dette er et bortkastet pappskalletiltak. (brannslukker er altid fint å ha i en bil). Å demontere vitale deler av på helt feil grunnlag er jo dumt, derfor prøver eg å rette opp missforståelsen slik at bilen fortsatt kan se hel og pen ut uten å ta fyr!

Se på RS500 touringcars, hadde de manglende lykter og panser på gløtt? nei.. de gikk 24timers løp uten å ta fyr. Rydd opp i motorrommet, gi gass og vær glad!

 

God jul!

Link to comment
Share on other sites

"vært borti noe sånnt" har eg jo siden eg har hatt en del cossier og ingen av de har tatt fyr.. Derfor kan eg konkludere med at dette er et bortkastet pappskalletiltak. (brannslukker er altid fint å ha i en bil). Å demontere vitale deler av på helt feil grunnlag er jo dumt, derfor prøver eg å rette opp missforståelsen slik at bilen fortsatt kan se hel og pen ut uten å ta fyr!

Se på RS500 touringcars, hadde de manglende lykter og panser på gløtt? nei.. de gikk 24timers løp uten å ta fyr. Rydd opp i motorrommet, gi gass og vær glad!

 

God jul!

å hvordan var effekten i di bilene ?? hvor fort kjørte dem ??

 

om du må ha 250 for og få inn nok luft til å kjøle,så syns jeg du skal prøve i dytte handa ut av vinduet i 50kmt...

 

prøv selv,å ikke se på alle andre om du vill finne ut av noe...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...