Jump to content

Atv 50cc Turbo


sierraTIC

Recommended Posts

Ska bygge turbo på min 50cc atv med 17hk nå :D veit åssen jeg fester og lager alt MEN! smøring av turbo, kom til og tenke på at hvis jeg monterer en bensin pumpe putter i olje og plugger den i turbon, vil det funke? eller skulle jeg brukt olje pumpe hvis d er mulig :). Blir turbo før sommern :D

DSC00675.jpg

Link to comment
Share on other sites

tror du komme få problemer med att d er 2-takt, for d er stempele som drar inn bensin og ut med eksos, så jeg ville tippe på att trykke kommer til og hindre den i og få bensin, men jeg har ikke så veldig god greie på 2-takter

Det blir ikke noe problem har sjekka detta ut

http://i6.photobucket.com/albums/y238/TwoS...22222222222.jpg

http://i6.photobucket.com/albums/y238/TwoS...mall1111111.jpg

 

hvis atvn min kommer til og se noe sånn ut så blir jeg stoppa fort :P

Edited by sierraTIC
Link to comment
Share on other sites

Det blir ikke noe problem har sjekka detta ut

http://i6.photobucket.com/albums/y238/TwoS...22222222222.jpg

http://i6.photobucket.com/albums/y238/TwoS...mall1111111.jpg

 

hvis atvn min kommer til og se noe sånn ut så blir jeg stoppa fort :P

 

Jepp.. -Om du beholder potta, og monterer turbo'n etter den, så skal det i grunnen funke. Om du derimot fjærner potta, ødelegger du de eksospulsene som potta er ment for å skape slik at motoren funker 100% med hensyn til fyllningsgrad av sylinderen.. Et annet spørsmål blir vel om hvilken turbo du finner til å funke sammen med en 50cc motor som kansje ikke har så høyt turtall som f.eks. den GoKart'en.. Motoren må jo produsere nok eksos til å få den til å snurre fort nok til å skape overtrykk..

Edited by Ronny

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

tror det er billigere og mer holdbart og skaffe deg en stør motor, 250 helcross, event litt eldre 600-650ccm og stappa nerri..

du er jo allerede på feil spor, den 17 hesters trim satsen din har vell allerede gitt deg på bristepunkte høy kompresjon..

Link to comment
Share on other sites

Større motor ska jeg ikke ha, Har ganske høy komp ja el starten klarer ikke dra motoren rundt :P. Men ska få det til uansett. Har org deler liggenes så ska teste med trim og uten :)

 

den vespan er jeg ganske sikker på at er 2t

Edited by sierraTIC
Link to comment
Share on other sites

Større motor ska jeg ikke ha, Har ganske høy komp ja el starten klarer ikke dra motoren rundt :P. Men ska få det til uansett. Har org deler liggenes så ska teste med trim og uten :)

 

den vespan er jeg ganske sikker på at er 2t

 

haha! du skulle prøvd min 1stemplet 500cc :D den river i foten.!

 

Uansett, den vespan er 2takt. men og montere turbo på totakt tar tid og koster flesk :)

Pluss 17hk trim på en 50ccm så er du ganske nerme at motoren ikke takler mer.

Ford Escort RS turbo S2 1986

Link til bilen:

Min RST

Theli (bandet mitt. Prog rock)

Link to comment
Share on other sites

Nei , ikke dette , men mye annet som "alle" har sagt at ikke skulle virke.

 

Hadde rekord med 14,7 hk på bakhjulet i enTs50 ER , tall i følge biltilsynet....

 

 

Oioi!! Her må det deles noen hemligheter kjenner jeg!

Spec?

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Totaksturbo er vel noe av mest kompliserte du kan finne på. Hadde det vært en 125 så hadde det nok funket men trur nok ikke du får temp og sterke nok pulser!

Er ikke mye teori om dette men mye brukt på større 2T som snøscootere etc med meget gode resultater.

Litt teori her!, side 110.

Er en liten turbo hermen den er nok for stor den også vil jeg tro.

Men bare forsett å prøv deg frem, det er det man lærer av. Lykke til.

Edited by xr4ti
Link to comment
Share on other sites

Ikke så veldig hemmelig oppskrift , men traff nok spikern på hodet på det siste oppsettet.

 

Nå er dette over 20 år siden , men husker godt hvordan det var å dra den ut til 15,500 på 3 gear på bakhjulet , da jeg kjørte forbi en annen med Suzuki med "org."11hk.

Var vel derfor onkel blå var så lystne på å la biltilsynet titte på den også.

 

Bygde og prøvde ut alt mulig , men best resultat ble det med ombygd 75ccm "11hk" sylinder/innsug, ombygd/omstøpt veivhus , YZ80 forgasser , omdreid topp for rett squisarea, egenkonstruert svanehals for rett ekspansjon , og til slutt mye triksing med tenningsanlegget.

 

Ombygd sylinder bestod av et sylinderløft , slik at stempelet ikke skygget for noen av spylekanalene, endring av porttider /vinkler /størelser, og øking av komp etter syl.løft.

 

Ombygg av veivhus bestod av endring av spyleportinnløp , igjenstøping av rommet der reedventillen sitter på noen modeller, samt letttere modifisering av veiv og bærelagre og smøringen av bærelagrene.

Hvis jeg vrei på fullt på 2. gear , måtte jeg henge over styret for å ikke gå rundt.

 

Gjorde 115km/t på flatmark ved 14000 omdreininger. ( Ekte hastighet).

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...