Jump to content

Scorpio bensintank


Complexity

Recommended Posts

var for en stund siden plaget med en sprekk på undersiden av bensintanken.

peiset på med superstål og det har holdt tett i rundt 2 måneder nå. men nå er den begynt å lekke ut av superstålet, mer enn før..

 

Tenkte kansje å ta ut tanken å sveise den? men så ser jeg at kroken min går under tanken. mye styr å få den bort?

 

Eventuelt tenkte jeg på å dekke til med glassfiber?

 

Er en bulk dær det er sprekk, så å fylle hele bulken med glassfiber vil vel tette rimelig bra?

 

Er rimelig avhengig av ford'en min i helgene for å pendle mellom hjemmet\jobben og dama :P

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

var for en stund siden plaget med en sprekk på undersiden av bensintanken.

peiset på med superstål og det har holdt tett i rundt 2 måneder nå. men nå er den begynt å lekke ut av superstålet, mer enn før..

 

Tenkte kansje å ta ut tanken å sveise den? men så ser jeg at kroken min går under tanken. mye styr å få den bort?

 

Eventuelt tenkte jeg på å dekke til med glassfiber?

 

Er en bulk dær det er sprekk, så å fylle hele bulken med glassfiber vil vel tette rimelig bra?

 

Er rimelig avhengig av ford'en min i helgene for å pendle mellom hjemmet\jobben og dama :P

 

Med hengerfeste kan det bli litt jobb, men løsner du, så kan den kansje lirkes.....

men ville vel brukt araldit, og ikke sparkel ;)

 

 

Haakon

scorpio Cosworth sedan -93

scorpio Ghia sedan -90

scorpio Cosworth sedan -91

scorpio Ghia 5dørs -89/86

scorpio GL 5dørs -89/85

Link to comment
Share on other sites

Ja var det jeg og tenkte..

 

Prøvde med aralditt forje gang det var lekasje, men da tømte jeg ikke tanken, og aralditten bare løste seg opp med bensinen..

 

Og aralditt blir vel rimelig hardt? er det jeg prøver å unngå, for kommer til å løste om noen måneder igjenn om jeg har på det vil jeg tro..

 

Men takk for svar :)

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

Bytt tanken du. Det er både dyrt og farlig. Hengerfeste er jo en grei sak å fjerne og tanken sitter jo i to bånd. Såpe går på små sprekker men varer ikke lenge pluss at flatene rundt må være brukbart jevne.

 

 

Bytt tanken du. Det er både dyrt og farlig å kjøre med. Hengerfeste er jo en grei sak å fjerne og tanken sitter jo i to bånd. Såpe går på små sprekker men varer ikke lenge pluss at flatene rundt må være brukbart jevne.

jeg velger meg april

Link to comment
Share on other sites

Ja var det jeg og tenkte..

 

Prøvde med aralditt forje gang det var lekasje, men da tømte jeg ikke tanken, og aralditten bare løste seg opp med bensinen..

 

Og aralditt blir vel rimelig hardt? er det jeg prøver å unngå, for kommer til å løste om noen måneder igjenn om jeg har på det vil jeg tro..

 

Men takk for svar :)

 

Om du har planer om å beholde bilen over lang tid, så er det bare en annen tank fra hugger, eller sveisejobb som duger, alt annet er nødløsning :-)

 

Jeg ville hentet en brukt tank, løsnet båndene under tanken, og sett om den kunne lirkes ut, hengerfeste ( kommer seff ann på type ) er somregel festet helt i bakkant, og tanken nogenlunde fri..

 

lime / sparkle, eller alt annet tar også tid, så hvorfor ikke gjøre det ordentlig :D

 

Haakon

scorpio Cosworth sedan -93

scorpio Ghia sedan -90

scorpio Cosworth sedan -91

scorpio Ghia 5dørs -89/86

scorpio GL 5dørs -89/85

Link to comment
Share on other sites

Har i alle år hørt om at såpe (hard gammeldags såpe) er trikset.

har du prøvd det eller?

 

Brukte såpe første gang det skjedde, funker flott det, men bare for en stund :P

 

Bytt tanken du. Det er både dyrt og farlig. Hengerfeste er jo en grei sak å fjerne og tanken sitter jo i to bånd. Såpe går på små sprekker men varer ikke lenge pluss at flatene rundt må være brukbart jevne.

 

Ja får se om jeg finner meg en ny tank på huggern eller noe slikt, men har ikke mulighet til å bytte den nå, så blir nødløsning nokk en gang.

 

 

Om du har planer om å beholde bilen over lang tid, så er det bare en annen tank fra hugger, eller sveisejobb som duger, alt annet er nødløsning :-)

 

Jeg ville hentet en brukt tank, løsnet båndene under tanken, og sett om den kunne lirkes ut, hengerfeste ( kommer seff ann på type ) er somregel festet helt i bakkant, og tanken nogenlunde fri..

 

lime / sparkle, eller alt annet tar også tid, så hvorfor ikke gjøre det ordentlig :D

 

Haakon

 

hmm, skal ta å få kiket litt nermere på det da, hadde egentlig vært supert om jeg hadde fått sveisen\byttet hele tanken..

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...