Jump to content

Liste til og overhale cosworth


Guest strs2000

Recommended Posts

Guest strs2000

må vell til med og ovehale motoren snart pga noen slitne stempelringer

 

det jeg kommer på er

 

wrc toppakning(pga 330 oppsett)

arp studs

vannpumpe

regreim

viftereim

oljefilter

løperulle

strammehjul viftereim

ventiltetninger

stempelringer

pakningsett til bunnen(inkl simringer)

pakningsett til toppen(inkl simringer)

oljepumpe

lager veiv

lager råder

 

noe mere?

 

er ikke intrisert i og bytte stemper og råder.

og håper det klarer seg med honing i allefall

 

 

 

 

Edit: forhastet meg litt, fant jo masse tråder med litt søking. heh.

Edited by strs2000
Link to comment
Share on other sites

må vell til med og ovehale motoren snart pga noen slitne stempelringer

 

det jeg kommer på er

 

wrc toppakning(pga oppsett)

arp studs

vannpumpe

regreim

viftereim

oljefilter

løperulle

strammehjul viftereim

ventiltetninger

stempelringer

pakningsett til bunnen(inkl simringer)

pakningsett til toppen(inkl simringer)

 

noe mere?

 

overdim stempler og oppboring av blokk

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

Hva er grunnen til at du må overhale da. Siden du skriver som du gjør antar jeg det ikke er bare for å gjøre det.. Nye lager ville jeg iallefall bytta uansett og se an lagerbanene på veiv, råder osv. Mulig det er lurt å linjeborre og slipe veiv i samme slengen. "Overmaling" er sjeldent lønnsomt i lengden. Hone ville jeg kun gjort om sylindrene er helt fine fra før og bare holde de vedlike. Stempelringer kan du uansett legge på.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest strs2000

wrc toppakning er pga 330oppsett som jeg skreiv..

 

 

 

såklart, lager glemte jeg i farten. skal plusse de på

 

overhaling er pga gjennomslag i motoren, syl 2 har 40% gjennomslag.

 

så det er noe blårøyk

Edited by strs2000
Link to comment
Share on other sites

Du må 99% sikkert hone opp blokk og ha overdim stempler for å få den fin og tett etter et langt liv.

Du må også mest sannsynlig bytte ventilstyringer og slipe opp seter/ventiler.

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Du må 99% sikkert hone opp blokk og ha overdim stempler for å få den fin og tett etter et langt liv.

Du må også mest sannsynlig bytte ventilstyringer og slipe opp seter/ventiler.

 

 

100 prosent enig :)

du skriver ikke om det er en 205 blokk eller 200 blokk ?? uansett har den passert 180 tusen er det ikke noe bønn

blir boring skal det bli bra . Er det 205 blokk så må du bore uannsett siden den blir fort oval . motor vil kunne gå greit med kun nye fjærer men du risikerer skjørtebank gjennomslag pluss oljeforbruk

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

Ville droppet wrc pakning og kjøpt grA pakning istede, skal du ha wrc må du plane topp og muligens blokk osv..

Arp er heller ikke et must på et 330 oppsett...

Ville også ha vektballansert råder og ballansert veiv vis jeg var deg..

Ford Escort Cosworth 93mod :)

Ford Sierra Cosworth 4x4 92mod, selges :)

Link to comment
Share on other sites

hvorfor d, borren du den tåler blocka mindre, og d koster masse, jeg ville heller sett ossen den ser ut, og fått målt om den er oval,, men bytt oljepumpe :)

 

jeg hadde oxo gått for gr'a pakning, er ikke noe vits med studs med mindere bloka har sprekt i skru hullene :) ikke når du kjører så lite effekt :) ville plana toppen og slipt ventiler oxo :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing

Hvorfor skal du overhale viss du er så blå att du ikke har råd til overhaling?

 

Borring og nye stempler er et must i en cosworth motor som bruker olje.

alle som skal overhale en cosworth motor for første gang mener det er nok å bytte ringer. Det kan jeg bekrefte att det ikke er.

 

Send den f.eks til Sarpsborg Motorverksted eller noen lignende å få full overhaling av motor. Fort gjort å ikke allverdens dyrt.

Knekker det da en stempelring eller noe annet tragisk ved oppstart har du en viss garanti.

 

Du greier deg med Gr.A pakning og originale toppbolter.

Link to comment
Share on other sites

Guest strs2000

har da råd, men er ikke ute etter noe unødvendig:)

 

men da er vell de meste deler bestilt tror jeg:)

får lage den tråd om det når delene starter og komme inn. passerte i allefall 10.000 i første rekke.

Link to comment
Share on other sites

bare ett spørsmål, hvorfor sier alle at du må bytte oljepumpe? Er det sjuka på motorene eller? jeg tok med oljepumpa mi til svein kristiansen, da jeg syns den så noe ripete ut inni, men han så på den, og den var fin som bare det. Men han bytta ei fjær så jeg fikk opp trykket. Også sa han at jeg MÅTTE sette inn ny pinne (den umbrako forma).

 

MVH Bjørnar

Link to comment
Share on other sites

Guest strs2000

har i allefall ikke bestilt oljepumpe enda da:)

 

tok alle de delene jeg vet jeg kommer til og trenge, så tar jeg resten etterhvært:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...