Jump to content

oljetrykk


THE WOLF

Recommended Posts

Jeg har byttet blokk i bilen nå 88mod 2WD sedan 205.

Men nå jeg skulle starte opp bilen i går fikk jeg ikke opp oljetrykket. Det går opp til 22psi ca.(1,5bar).

Men når jeg gir gass går ikke trykket opp. Eneste forskjell fra den andre motoren er at jeg har montert ekstern oljekjøler.

 

Den er kliss ny,men den lekker litt,har det noe og si på at jeg ikke får opp trykket?? Det drypper litt,ikke spruting.

 

Jeg kjente på slangene til oljekjøleren og dem var jo ganske harde,så det er jo trykk der. Rart det ikke øker når jeg gir gass,da øker det til 25-26psi ca (1,8bar).

 

Hva tror folket.

Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil)

Sierra is 1986 (Vinterbil)

Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil")

"Han med RUNE skilt"

Link to comment
Share on other sites

Sikkert dumt spørsmål, men har du fylt på ekstra olje etter du monterte oljekjøler ?

Jepp,men veit ikke hvor mye. ser det pa pinnen da,men veit ikke om det er riktig pinne.

Veit ikke om det blir mye trykkfall pga hullet.

 

Prøvd med annen oljetrykksmåler? Hadde samme problem, og da var det måleren som viste feil.

Måleren funket før jeg byttet blokk:)

Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil)

Sierra is 1986 (Vinterbil)

Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil")

"Han med RUNE skilt"

Link to comment
Share on other sites

Byttet oljekjøler til en som ikke lekker. Det funket ikke for det,det blir ikke noe mere trykk,også tikker den ganske greit, Jeg har satt på is filter,veit ikke om det har noe og si. Ensete jeg har byttet ved blokkbytte,er veivlagre. Er det noen som kan hjelpe meg:0

 

PS: jeg kjører 5-50 olje fra tema

Edited by THE WOLF

Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil)

Sierra is 1986 (Vinterbil)

Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil")

"Han med RUNE skilt"

Link to comment
Share on other sites

Byttet oljekjøler til en som ikke lekker. Det funket ikke for det,det blir ikke noe mere trykk,også tikker den ganske greit, Jeg har satt på is filter,veit ikke om det har noe og si. Ensete jeg har byttet ved blokkbytte,er veivlagre. Er det noen som kan hjelpe meg:0

 

PS: jeg kjører 5-50 olje fra tema

 

En enkel ting å prøve er å bytte oljefilteret igjen.

Mange filtre har nemlig en by-pass funksjon (for å hindre at motoren skal gå uten oljetrykk hvis filteret tetter seg)og det kan jo teoretisk hende at denne på dette filteret er defekt.

Link to comment
Share on other sites

Filtret er helt nytt. Men jeg har byttet veivlagre og kjøpt standard lagre,mistenker sterkt at veiva er slipt og jeg skulle kjøpt overdim lagre. Jeg har jo ikke målt noe klaring,ja jeg er en skikkelig klaring :wacko:

Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil)

Sierra is 1986 (Vinterbil)

Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil")

"Han med RUNE skilt"

Link to comment
Share on other sites

Filtret er helt nytt. Men jeg har byttet veivlagre og kjøpt standard lagre,mistenker sterkt at veiva er slipt og jeg skulle kjøpt overdim lagre. Jeg har jo ikke målt noe klaring,ja jeg er en skikkelig klaring :wacko:

 

Det vil du se på baksiden av de gammle lagera, visst ikke de har danset med rundt da. Feil lagerklaringer, kan fort bli dyrt.

Hvilken oljepumpe har du ?? Visst det er cnc pumpa, fra Cosworth, så ville jeg tatt en kikk på den og se om den er sprukket i huset, som desverre er en gjenganger

Edited by grcossie
Link to comment
Share on other sites

Skal se om jeg finner dem,dem har ikke danset rundt,men de i midten på lagerbukk 3 var helt nedslitt. Har bare startet opp to -tre ganger for og se om jeg fikk opp oljetrykk. Får begynne og skru litt igjen i kveld,uff

Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil)

Sierra is 1986 (Vinterbil)

Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil")

"Han med RUNE skilt"

Link to comment
Share on other sites

Skal se om jeg finner dem,dem har ikke danset rundt,men de i midten på lagerbukk 3 var helt nedslitt. Har bare startet opp to -tre ganger for og se om jeg fikk opp oljetrykk. Får begynne og skru litt igjen i kveld,uff

 

Blir litt mer arbeid ja hehe..

Er ikke lager biter i olje sila, eller som har komt i pumpa ??

Link to comment
Share on other sites

Blir litt mer arbeid ja hehe..

Er ikke lager biter i olje sila, eller som har komt i pumpa ??

 

Jeg dro rundt alt før jeg satt på toppen,og da funket det,funket også før jeg byttet blokka.

 

Sjekk også at ikke oljepumpa suger luft. f.eks utett o-ring på sugerøret

 

Alt funket før jeg byttet veit du.

Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil)

Sierra is 1986 (Vinterbil)

Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil")

"Han med RUNE skilt"

Link to comment
Share on other sites

At noe funket før du byttet, betyr jo ikke at det funker etter at du har hatt det av da.

 

Nei det har jeg fått bevis på nå,hehe.

Får ut veiva og måler den jeg,så får jeg rette lagre til den iallefall. Så sjekker jeg oljepumpa skikkelig også.

Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil)

Sierra is 1986 (Vinterbil)

Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil")

"Han med RUNE skilt"

Link to comment
Share on other sites

Da tror jeg at jeg har funnet feilen. Jeg har kjøpt og montert standard veivlagre og det satt 0,25 overdim der fra før. Skal se om jeg får kjøpt nye i morra med rette størrelse. Pumpa funker iallefall.

Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil)

Sierra is 1986 (Vinterbil)

Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil")

"Han med RUNE skilt"

Link to comment
Share on other sites

Da er nye lagre byttet,og da ser det ut som det er i orden. Har 1,8 bar på tomgang og 3,6 på 2500 rpm. Ikke tikking i toppen,og ingen andre ulyder foreløping,hehe

Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil)

Sierra is 1986 (Vinterbil)

Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil")

"Han med RUNE skilt"

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke veit hvordan du bruker det bør du ikke sette sammen noen motor :huh:

 

 

Neivel. Man skal ikke lære noe for første gang altså. Den funker nå,så noe har jeg vel gjort riktig.Har gått på bilmekken i mine yngre dager,men jeg tenkte ikke på måletråd,eller har aldri brukt det.

Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil)

Sierra is 1986 (Vinterbil)

Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil")

"Han med RUNE skilt"

Link to comment
Share on other sites

Blir morsomt å se hvor lenge det holder.. Hold oss oppdatert..

 

 

Sjæl,hehe. Fikk hjelp av en kyndig bilmekaniker,så er ikke noe stress.

Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil)

Sierra is 1986 (Vinterbil)

Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil")

"Han med RUNE skilt"

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...