Jump to content

Rister som FY under nedbremsning!


Guest jeantea

Recommended Posts

Guest jeantea

Heia, da var det meg igjen da.

Som dere skjønner av tittelen så rister det som FY når jeg bremser ned.

 

Noen som veit hva det kan være for noe?

Mye slit å fikse? Dyrt? På tide å skaffe seg delebil?

 

Og husk, som vanlig så er jeg ganske grønn på bilmekking, så forklar som om du skulle forklart en 3åring.

Hehe.

Link to comment
Share on other sites

Rister i rattet?

 

Er nok kast i bremseskivene dine foran.

 

Koster ikke mange hundrelappene for 2 nye bremseskiver, og ett sett med bremseklosser. Er ikke store jobben å gjøre det selv heller! ;)

- 1989 Ford Sierra 2.0 CL

- 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt)

- 1985 Volvo 240 GL (Solgt)

- 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...)

Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den!

Nå kjent som Mskrinde

Link to comment
Share on other sites

Guest jeantea
Rister i rattet?

 

Er nok kast i bremseskivene dine foran.

 

Koster ikke mange hundrelappene for 2 nye bremseskiver, og ett sett med bremseklosser. Er ikke store jobben å gjøre det selv heller! ;)

 

Rister vel mest i rattet ja, men synes nå det rister i hele ***** bilen :P

Hehe. Bytta bremser og bremseskiver for litt under ett år siden. Skal vel ikke bli ødelagt så fort? også er det bare ved lett nedbremsning, har jeg høyere fart, og bremser litt hardere rister det nesten ikke i det hele tatt. Montert feil kanskje? :S

Link to comment
Share on other sites

Ford(de fleste eldre) er kjent for at bremseskivene slär seg. Jeg personlig har alltid fjernet klipset som holder skiva fast og samtidlig passet pä ä rengjort skikkelig anleggsflaten mot spindel, hver gang jeg har skiftet hjul. Skivene har holdt brukbart etter dette.

jeg velger meg april

Link to comment
Share on other sites

Guest jeantea
Ford(de fleste eldre) er kjent for at bremseskivene slär seg. Jeg personlig har alltid fjernet klipset som holder skiva fast og samtidlig passet pä ä rengjort skikkelig anleggsflaten mot spindel, hver gang jeg har skiftet hjul. Skivene har holdt brukbart etter dette.

 

Men slått seg, vil det da si at bremseskivene er ødelagte? :o for det suger, for det er fine bremser ^^ xD

Ikke noen mulighet til å rette opp i dette på noen måte??

Link to comment
Share on other sites

Guest jeantea
Du kan få dreid de, hvis de er nesten nye og ikkes slitt.

 

Hehe, hva vil dreing si da? Ett år gamle bremser, men er jo brukt bra da regner jeg med.. Vanskelig da?

Link to comment
Share on other sites

Du dreier av det som er skeivt. Altså du "retter" de opp igjen. Lett forklart.

 

På min Sierra hadde jeg ikke hatt bremseskivene på et år før de slo seg igjen. Så muligheten er der!

- 1989 Ford Sierra 2.0 CL

- 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt)

- 1985 Volvo 240 GL (Solgt)

- 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...)

Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den!

Nå kjent som Mskrinde

Link to comment
Share on other sites

Guest jeantea
Du dreier av det som er skeivt. Altså du "retter" de opp igjen. Lett forklart.

 

På min Sierra hadde jeg ikke hatt bremseskivene på et år før de slo seg igjen. Så muligheten er der!

 

Åssen fungerer det da? Hammer? Eller en dreiedings?! :P

Link to comment
Share on other sites

Skal du dreie skiver eller noe annet er det greit ä spörre pä forhänd hva det koster. Nye skiver er jo ikke akkurat sä dyrt. Det kan fort koste mer ä dreie pluss at skivene blir tynnere og slär seg lettere.

jeg velger meg april

Link to comment
Share on other sites

Heia, da var det meg igjen da.

Som dere skjønner av tittelen så rister det som FY når jeg bremser ned.

 

Noen som veit hva det kan være for noe?

Mye slit å fikse? Dyrt? På tide å skaffe seg delebil?

 

Og husk, som vanlig så er jeg ganske grønn på bilmekking, så forklar som om du skulle forklart en 3åring.

Hehe.

 

Ser at flere sier bremseskiver og klosser, som ofte er rett. Det er også greit å sjekke foringene til stabstaget, som ofte er så slitte at en tutch på bremsen gir umiddelbart viberasjon, og er relativt enkelt å bytte..

 

 

Haakon

scorpio Cosworth sedan -93

scorpio Ghia sedan -90

scorpio Cosworth sedan -91

scorpio Ghia 5dørs -89/86

scorpio GL 5dørs -89/85

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest jeantea
Ser at flere sier bremseskiver og klosser, som ofte er rett. Det er også greit å sjekke foringene til stabstaget, som ofte er så slitte at en tutch på bremsen gir umiddelbart viberasjon, og er relativt enkelt å bytte..

 

 

Haakon

 

Hvordan foregår dette da?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest jeantea
Rister det når du kjører seint også?

 

Ikke noe spesiellt, men når jeg bremser og det er lav hastighet, virker det som om det rister mer enn når jeg skal bremse ifra høy hastighet.

Link to comment
Share on other sites

Ford(de fleste eldre) er kjent for at bremseskivene slär seg. Jeg personlig har alltid fjernet klipset som holder skiva fast og samtidlig passet pä ä rengjort skikkelig anleggsflaten mot spindel, hver gang jeg har skiftet hjul. Skivene har holdt brukbart etter dette.

 

 

Det med clipsa er faktisk litt viktig, spesiellt hvis du har alu felger. Da ligger nemlig clipsa mellom felgen og skiva, og det blir kast. Ellers er det vel som nevnt at skivene kan ha fått kast, eller foringene til stabstaget.

 

Nye skiver er jo bare 250 kr st på Biltema, så det med å dreie dem, kan fort bli dyrere. Kankjse en skole kan ta det, mekanikerlinja el.

Link to comment
Share on other sites

Guest jeantea
Det med clipsa er faktisk litt viktig, spesiellt hvis du har alu felger. Da ligger nemlig clipsa mellom felgen og skiva, og det blir kast. Ellers er det vel som nevnt at skivene kan ha fått kast, eller foringene til stabstaget.

 

Nye skiver er jo bare 250 kr st på Biltema, så det med å dreie dem, kan fort bli dyrere. Kankjse en skole kan ta det, mekanikerlinja el.

 

Hmmm. Det var jammen ikke dumt.. Skal se på det når jeg får penger igjen. (noe som fort kan bli en stund til, militæret er ikke akkurat pay-off -_-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...