Jump to content

Forslag & feil Taunus banebil prosjekt


Endrewj

Recommended Posts

Har en prosjektside som jeg holder på med daglig, årsaken til at jeg ikke har den på fmcn er at jeg startet prosjektet før jeg bled medlem. Så jeg ville gjerne fått høre om forslag og hva jeg gjør riktig og hva jeg gjør galt. Så derfor kan folk legge inn "ris & ros" her ^_^

 

Link her: www.Endrewj.Net

Edited by Endrewj

Taunus Mk3 banebil (Solgt)

<a href="http://www.Endrewj.net" target="_blank">www.Endrewj.Net</a>

Link to comment
Share on other sites

Sorry, men her blir det meste feil. Svartmatte motordeler er bare stygt. heltrukne dørtrekk i svart stoff så ikke bra ut. Grå Bravo II dørtrekk hadde blitt finere slik de skal være, da de enkelt kan gjøres svarte der det ikke er velour for å matche stolene, som forresten ser overdrevne ut i en slik bil. Og røde seler tvers over baksetene, diger turteller i døra og svartmatte felger? +++

 

OK, nå er jeg veldig slem, så noe positivt må det jo være med dette prosjektet siden jeg falt for fristelsen å kommentere. Fordi bilen i seg selv er jo ganske morsom. Dessuten ikke veldig mange som satser mye på en slik Taunus lengre, og det er litt synd. Derfor savner jeg en litt høyere "stilføring" her.. Men selvsagt, hvis hensikten er en bil til å herje rundt på bane med, så hvorfor ikke...

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Sorry, men her blir det meste feil. Svartmatte motordeler er bare stygt. heltrukne dørtrekk i svart stoff så ikke bra ut. Grå Bravo II dørtrekk hadde blitt finere slik de skal være, da de enkelt kan gjøres svarte der det ikke er velour for å matche stolene, som forresten ser overdrevne ut i en slik bil. Og røde seler tvers over baksetene, diger turteller i døra og svartmatte felger? +++

 

OK, nå er jeg veldig slem, så noe positivt må det jo være med dette prosjektet siden jeg falt for fristelsen å kommentere. Fordi bilen i seg selv er jo ganske morsom. Dessuten ikke veldig mange som satser mye på en slik Taunus lengre, og det er litt synd. Derfor savner jeg en litt høyere "stilføring" her.. Men selvsagt, hvis hensikten er en bil til å herje rundt på bane med, så hvorfor ikke...

 

Flott og få komentarer både positive og negative :), Men ja. bilen bygges mest for litt mer seriøst banebruk, Ikke akuratt spinne og herje hehe. Selene er festet bak i selefestet til di originale ;). Di originale dørtrekka var forferdelige og klumpete, Dunket armen i dem når jeg "rattet". Derfor er di som dem er. Svarmatte motordeler er vel litt "smak & behag" jeg syntes det ser litt mer "cleant" og originalt ut. Ikke alle regnbuens farger. Desuten er toppdekselet forferdelig styggt originalt, og svartmatt skjuler det meste ;)

Edited by Endrewj

Taunus Mk3 banebil (Solgt)

<a href="http://www.Endrewj.net" target="_blank">www.Endrewj.Net</a>

Link to comment
Share on other sites

Synes du fikk litt hard medfart her lengre oppe :-) Men det er jo smak og behag.

Prosjektet ser artig ut det, og det virker som om du har lagt ned en del tid på å fjerne rust for å få et greit utgangsspunkt.

Synes setene passet greit inn jeg, men jeg tror jeg ville festet selene i nedre kant av seteryggen bak, det bakseteselene kan festes. Men det er jo smak og behag som sagt. Ellers så er det jo artig at noen setter i gang med Taunusprosjekter, det er ikke så mange av de akkurat.

Så nettopp i Retroford en som hadde bygget seg opp en Taunus med Zetecmotor. Han hadde gått andre veien, fullt interiør, ABS, servo osv.

Synes dørtrekkene var ok kurant, passer litt til det elleres så baneinspirerte interiøret.

Lykke til videre.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Denne er tilpasset med turbogasser "innmat" og skal kunne fint brukes med turbo. Men jeg solgte den. Skal bli iS Turbo istede da jeg har potensial til mer hk ;). Slike oppdateringer kommer aldri før jeg har delenne i hus. Andre ting som skal bli gjort er halvbur, liten vektredusering, isturbo og megasquirt++. Men som sagt så kommer ikke disse oppdateringenne før jeg har delenne da.

Edited by Endrewj

Taunus Mk3 banebil (Solgt)

<a href="http://www.Endrewj.net" target="_blank">www.Endrewj.Net</a>

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...