Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hører noen rykter at det går fint å kjøre med doch girkasse på cosworth motor.

hvordan holder de iforhold til t5?

 

Lurer også på om jeg kan bruke radiator fra doch eller gasser.?

Edited by torstein
Posted

Det går nok fint en stund hvis du har orginal effekt i motoren, men du må nok regne med at kassa ryker nå og da ved litt hard bruk. ;)

Posted

Doch kassa skal funke gull den så lenge du gir den tid til å få synkronisert seg. men T5 er jo selvfølgelig bedre.. jeg skal bruke doch kasse på min 400hk sierra :)

Posted

innmaten i en dohc kasse er av samme kvalitet som en cosworth 4x4 mt75 kasse. den bør tåle 350hk greit. men herjing kan ta knekken på det meste.

 

Jeg mener du kansje må frese ut litt i klutc huset for å få starterkransen fri. vet det er blitt brukt så det funker.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Posted

Stemmer det som br racing sier :) "samme" innmaten som cossie 4x4 kassa.. og det holder nok visst du tar det litt med ro og ikke har rivstarter osv..

 

4x4 starter passet hvertfall på min uten å slipe noe :) men har du 4x4 må du fjerne front diffen og slipe vekk festene til diffen.

 

bare ta kontakt på pm visst du lurer på noe annet ;)

Posted

Bremsa ikke homemade nesten 450hk med en sånn kasse da? Ganske sikker på det, og han pleier å herje greit på bane.. :)

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Posted
Bremsa ikke homemade nesten 450hk med en sånn kasse da? Ganske sikker på det, og han pleier å herje greit på bane.. :)

 

Uansett så er det vert å prøve ;)

 

Ingen som veit hva jeg må gjøre med radiator da?

Posted

Du må bruke radiator fra Cosworth.

Bruker du fra vanlig Sierra er det ikke plass til traktene til intercooler, siden de radiatorene går helt opp til frontplata.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted

En latterlig dårlig ide.... Selvfølgelig kan en slik kasse holde en stund, men en kompis har ved flittig bruk knekt to slike på 300hk cossie transit på sikkert 10 mil kjøring. T5 kassen er jo noe av det beste med hele bilen, hvorfor ikkje bare kjøpe en 2,0is dersom det er viktig at det skal bli drit?

Posted
En latterlig dårlig ide.... Selvfølgelig kan en slik kasse holde en stund, men en kompis har ved flittig bruk knekt to slike på 300hk cossie transit på sikkert 10 mil kjøring. T5 kassen er jo noe av det beste med hele bilen, hvorfor ikkje bare kjøpe en 2,0is dersom det er viktig at det skal bli drit?

 

:lol:

COS it`s WORTH it!

Posted (edited)
En latterlig dårlig ide.... Selvfølgelig kan en slik kasse holde en stund, men en kompis har ved flittig bruk knekt to slike på 300hk cossie transit på sikkert 10 mil kjøring. T5 kassen er jo noe av det beste med hele bilen, hvorfor ikkje bare kjøpe en 2,0is dersom det er viktig at det skal bli drit?

 

Ved flittig bruk så knekker du T5 kassen også. og har han kompisen din knekt 2 kasser på 10 mil kjøring da har han gått inn for å knekke den ellers så er han stokk dum i hodet og tro at det er dogbox han kjører med.

 

Disse kassene virker greit så lenge du lar de få synkronisert seg anbefaler å lage eller kjøpe short shift !!! og holder deg unna rivstarter i 2 og 3 gir.

 

og kjøre med doch kasse blir ikke drit, er "samme" innmaten i den kassa som cossie 4x4 kassen. og forresten kom ikke 2,0is med doch kasse !!

Edited by Stianwang
Posted

Uansett så er det vært å prøve.

Mulig at transit veger 600kilo mere enn sierra? blir kansje større påkjenning?

 

btw så har jeg short shift.

Posted

Ford er et kynisk øko-merke, de hadde aldri brukt den dyrere Borg warnerkassen dersom det ikkje var et absolutt must.

En kammerat kjørte over 600hk en sessong på t5, prøv det med mt75kassen dere..

Og hvorfor er det betryggende at det er "samme" kasse som 4x4 cossie, det er jo et kjent problem på disse bilene.

 

Nei gutar, kjør på med megasquirt og isturbo heller, synd å gjøre cossiene deres til slike ekkle jallabiler..

Posted

Enig med sapphy. Makan til bedritne kasser skal man lete lenge etter. Etter du har rast 2-3 slike skjønner du kanskje at det var dumt, for du kunne fått en T5 for de kronene. Giring med MT75 er som årer i havet.. :ph34r:

2wd sierra cosworth

Posted
Ford er et kynisk øko-merke, de hadde aldri brukt den dyrere Borg warnerkassen dersom det ikkje var et absolutt must.

En kammerat kjørte over 600hk en sessong på t5, prøv det med mt75kassen dere..

Og hvorfor er det betryggende at det er "samme" kasse som 4x4 cossie, det er jo et kjent problem på disse bilene.

 

Nei gutar, kjør på med megasquirt og isturbo heller, synd å gjøre cossiene deres til slike ekkle jallabiler..

 

Invester heller i en skikkelig kasse som holder da! Det at du påstår at han har kjørt 600 hester på en t5 kasse, er greit. En annen ting er hvordan den er blitt kjørt. Ville ihvertfall ikke påstått at t5 kassen tåler 600 hester til vanlig.

Skal du ha mer effekt må ting oppgraderes, og det er jo normalt og rimelig å tro også.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Posted
Enig med sapphy. Makan til bedritne kasser skal man lete lenge etter. Etter du har rast 2-3 slike skjønner du kanskje at det var dumt, for du kunne fått en T5 for de kronene. Giring med MT75 er som årer i havet.. :ph34r:

 

har du prøvd en MT75 kasse med KORT giring ? da mener jeg skikkelig kort.. det er faktisk ikke så galent.. men JA de kassene orginalt er som årer i havet :) Hehe !

Posted

T5 kassen fikk kjørt seg både på bane og vei, men aldri med spinning og herjing. Stod i den skinnebros. bygde vingebilen i performanceford for noen månder siden. Gir og diff er nå oppgradert, men det orginale røk aldri.

 

Quickshift hjelper på MT kassen, men den er fortsatt like veik.. Fatter ikkje at folk vil gjøre ombygninger for å gjøre bilen sin dårligere. Når du allerede har en fantastisk kasse som bare trenger en liten overhaling etter 20 år..

Posted (edited)

Fant denne tråden:

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=37961&st=20

 

Dvs at hvis man skal bruke girkasse fra doch, så må man få tak på en 4x4 doch kasse å flytte over clutch hus?

Hvordan passer T9 kassa på da? Går utifra at det er den som kom på xr4i? Hvordan er den iforhold til t5 å doch kassa? Problemer med clutch hus å starter på denne kassa?

Edited by torstein

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...