Jump to content

kjennskap til hvit sedan?


mk2cossie

Recommended Posts

var en tur på gatebil i helga og kikka litt, så en hvit sedan med "breie" hjulbuer... noen som vet hva slags bredding det er brukt på den? aldri sett det før, og syns det var kult :rolleyes:. har ingen bilde av den,kanskje noen har??

Edited by mk2cossie

86-Vingebil

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Det er den gamle motoren til ruud racing, og motorsport karosseri som er brukt i en eller annen serie.

 

haha. og hvilken serie ble den brukt i?? dette er min bil, og det er jeg som har bygget den. dette er en helt vanlig cosworth, ikke noe motorsport karosseri.

 

hyggeli at folk synes det er en kul bil.

Link to comment
Share on other sites

hva er gjort for å stive opp fronten på denne bilen a?.. ser jo ut som mye av innerskjermer og begge bjelkene er tatt bort :huh:

 

ACR@ kom med noen bilder og noe mere info da :P

 

 

kan komme med flere bilder ettervært. måtte kappe bort alt i fronten får og få plass til intercoller + at det er mye lettere og ta motor inn og ut med girkasse på.

 

det sitter et bur i bilen som går i fra tårn til tårn, så jeg har lagd stivere fra buret til innerskjærmer.

i tilegg har jeg lagd en liten rør ramme i fronten av bilen som går under intercoller og opp til framskjærmene.

har prøvd og lette bilen mye, men det er ikke så lett. bilen veier idag med meg og fulle vesker i 1140 kg. til vinteren blir alt støpt opp i carbon + carbon bakluke, carbon spoiler, carbon panser, helt carbon tak. målet er og få den til og veie 1000kg +-.

 

Anders

Link to comment
Share on other sites

kan komme med flere bilder ettervært. måtte kappe bort alt i fronten får og få plass til intercoller + at det er mye lettere og ta motor inn og ut med girkasse på.

 

det sitter et bur i bilen som går i fra tårn til tårn, så jeg har lagd stivere fra buret til innerskjærmer.

i tilegg har jeg lagd en liten rør ramme i fronten av bilen som går under intercoller og opp til framskjærmene.

har prøvd og lette bilen mye, men det er ikke så lett. bilen veier idag med meg og fulle vesker i 1140 kg. til vinteren blir alt støpt opp i carbon + carbon bakluke, carbon spoiler, carbon panser, helt carbon tak. målet er og få den til og veie 1000kg +-.

 

Anders

 

syns bilen så sinnsykt rå ut!!!

titta (veldig) raskt under den, har den standard bakstilling? hvilke planer har du eventuelt for understell/hjuloppheng fremmover? (gjærene specs på hva som sitter der nå også!) tipper du har bra posetiv skrubbradius med standard spinder forran..?:P

Edited by Samatron
Link to comment
Share on other sites

syns bilen så sinnsykt rå ut!!!

titta (veldig) raskt under den, har den standard bakstilling? hvilke planer har du eventuelt for understell/hjuloppheng fremmover? (gjærene specs på hva som sitter der nå også!) tipper du har bra posetiv skrubbradius med standard spinder forran..?:P

 

bakstillinga er så si orginal. sitter bare en kjempe stooor diff der. er vel 11tom. det som er gull med den er at det tar 1 minutt og bytte utveksling. fant noen bilder fra mantorp. der kjørte jeg med orginal diff, så det varte ikke så veldig mange rundene. men gøy var det.

 

1234.jpg

GetAttachment.jpg

GetAttachment12.jpg

123.jpg

 

deilig med trailer. litt mer kult og reise på tur da. :D

Link to comment
Share on other sites

haha. og hvilken serie ble den brukt i?? dette er min bil, og det er jeg som har bygget den. dette er en helt vanlig cosworth, ikke noe motorsport karosseri.

 

hyggeli at folk synes det er en kul bil.

Når du hadde den bilen du kjørte med på mantorp, sa ruud at du hadde et motorsport karrosseri. Kan vær han mente du hadde bygget et COPY ut fra orginal sierra.

Men jeg tok vel feil.

Uansett kanon tøft prosjekt liker ideer som er unike.

frode r

Link to comment
Share on other sites

sleng gjerne ut flere bilder av selve bygginga hvis du har lyst?

 

er skjørter og breddere laget i stål?

 

hva har du gjort med bakdørene?

 

morro med annerledes prosjekter, de fleste cosworth-folka bygger liksom etter samme standarden egentlig...

 

B) B)

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

Synes det så merkelig ut jeg :wacko: Vannvittige breddere som er satt på, og hjulene er spacet ut like mye som bredderne bygger omtrent.. Hjulet begynner jo nesten der karosseriet slutter original.. hehe.. Nei jeg ville ikke hatt det, men bra noe prøver litt annerledes ting ^_^

Edited by Cosworth Racing1

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
sleng gjerne ut flere bilder av selve bygginga hvis du har lyst?

 

er skjørter og breddere laget i stål?

 

hva har du gjort med bakdørene?

 

morro med annerledes prosjekter, de fleste cosworth-folka bygger liksom etter samme standarden egentlig...

 

B) B)

 

skjørta er i stål. bredderne er i glassfiber.

 

bakdørene er sveisa fast i innerskjærmen bak. skal gjøre om det litt i vinter.

 

skjermene er tatt fra en iveco lastebil, og deretter har det vært masse modding.

 

tok ikke noe særlig bilder under bygging. men noen har jeg vel kansje, skal se om jeg finner noe.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...