Jump to content

MSD 6A


cossieelten

Recommended Posts

hei folkens.

Nå har eg nett montert ein 6AL i ein oldsmobil og eg har da tatt hans brukte 6A boks. og montert denne i cossien. Men etter att det er koblet og bilen starter, så vil ikke turteller funke. Hvis eg ruser forsiktig så ser eg den beveger seg. men så detter den ned. Biler går som en klokke. Og den seperate tacho outputen fungerte i den forrige bilen. har prøvd og snu signalet uten resultat. turteller funker med en gang eg kobler tilbake til originalt. Har lest at det kan være ett problem med for lav spenning? att eg må ha tacho adapter. Er det noen som har erfaring med disse boksene? noen som har hatt samme problem? og hva gjorde du eventuelt for å få fikset det?

 

setter pris på svar :D

Edited by cossieelten
Link to comment
Share on other sites

Jeg gjorde ingen ting i bilen min.. Funker som bare det den.. Koblet bare til dem orginale coil ledningene til msd boksen så virket det som det skulle..

Livet er farlig.. Man kan dø..!

Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..!

Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link

Ford Sierra IS bruksbil- Link

Link to comment
Share on other sites

hei folkens.

Nå har eg nett montert ein 6AL i ein oldsmobil og eg har da tatt hans brukte 6A boks. og montert denne i cossien. Men etter att det er koblet og bilen starter, så vil ikke turteller funke. Hvis eg ruser forsiktig så ser eg den beveger seg. men så detter den ned. Biler går som en klokke. Og den seperate tacho outputen fungerte i den forrige bilen. har prøvd og snu signalet uten resultat. turteller funker med en gang eg kobler tilbake til originalt. Har lest at det kan være ett problem med for lav spenning? att eg må ha tacho adapter. Er det noen som har erfaring med disse boksene? noen som har hatt samme problem? og hva gjorde du eventuelt for å få fikset det?

 

setter pris på svar :D

Hadde akkurat samme problemet, kjøpte tacho adapter og så var problemet løst.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
Vil dette funke på biler som bruker coil pack også?

 

jaggu meg ikkje sikker på. tenke du på tahc adaptaren no eller msd modulen? hvis du har msd modul fra før så skulle vel da la seg gjera. her ser du koss da e kobla hos meg. den første tegningen.

http://www.msdignition.com/uploadedFiles/M...nstructions.pdf

 

Etter som eg lese no så ser da ut som du trenge

http://www.msdignition.com/Products/Igniti..._Ignitions.aspx

 

Eller

http://www.msdignition.com/Products/Igniti..._Ignitions.aspx

 

til din bil...Ellers kan eg ikkje gjera så møkje meir enn å henvisa deg t www.msdignition.com

Link to comment
Share on other sites

jag lödde om bakom varvräknaren,du löder en liten kabel över första måtståndet där varvsignalen kommer in.tar max 1h o göra allt

Er enig i at dette må bli det enkleste og billigste! Så dette tipset i enten FastFord eller Performance Ford for noen år siden! ;)

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Jepp, men funker ikke på coilpack..

Hmm -Var det ikke nettopp dette det skulle funke til ?.. :huh:

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...