Jump to content

Motorolje Sierra cosworth


Sierratwin

Recommended Posts

Noen som har et knallbra tips på hva slags motorolje jeg skal ha på Sierra cosworthen min? en 90 modell med steg 3 opsett?

har nettop kjøpt bilen, så glømte jeg og spørre hva slags olje jeg burde bruke...

Ford Sierra xr4x4 2,9i 92 Mod

Ford Mondeo mk1 2,0i 94 Mod

Can-Am Outlander 500Vtwin EFI 08 Mod

Ford Sierra Cosworth 4x4 90 Mod

Link to comment
Share on other sites

Hvor har de Agip her i området da?? Sierra Cosworth på setermoen. hvor er verden på tur ;)

 

Sierra cosworth på setermoen må til ;)

to sierraer her og begge e mine :lol: hehe

Kan kjøpe på Midt-Troms bildemontering.. Midt mellom setermoen og heggelia :)

Edited by Sierratwin

Ford Sierra xr4x4 2,9i 92 Mod

Ford Mondeo mk1 2,0i 94 Mod

Can-Am Outlander 500Vtwin EFI 08 Mod

Ford Sierra Cosworth 4x4 90 Mod

Link to comment
Share on other sites

Guest AndreasWetrhus

Jeg kjører Valvoline VR1 Racing 20w50 og er veldig fornøyd med den. trykket er alltid på topp og opplever aldri tikking i oppstarten slik jeg har med andre oljer. Til banekjøring er den perfekt da trykket er veldig bra selv om olja er knallvarm.

Link to comment
Share on other sites

har alltid kjørt vr1 20w50 mineral jeg og, men prøvde den sviindyre castrol tws motorsport 10w60 på et banetreff for noen uker siden.

 

har ligget på 100-110 grader oljetemp, kanskje max 115 på valvoline, og på castrol hadde jeg 130 grader!!!

 

motoren høres finere ut på tomgang og slikt, oljetrykket er kanskje litt bedre med castrol.

 

men det blir nok lett valvoline igjen ja.

 

aldri mer castrol her i gården!

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

har alltid kjørt vr1 20w50 mineral jeg og, men prøvde den sviindyre castrol tws motorsport 10w60 på et banetreff for noen uker siden.

 

har ligget på 100-110 grader oljetemp, kanskje max 115 på valvoline, og på castrol hadde jeg 130 grader!!!

 

motoren høres finere ut på tomgang og slikt, oljetrykket er kanskje litt bedre med castrol.

 

men det blir nok lett valvoline igjen ja.

 

aldri mer castrol her i gården!

 

Smøreegenskapene på Castrol sin skal være bedre ved høyere temp enn Valvoline du nevner her.

Hvorfor kjører dere med mineralolje? Hva er positivt ved det kontra fullsyntetisk? På så nybygde motorer som dere kjører bør dere bruke fullsyntetisk?

Edited by armani

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...