Jump to content

verktøysett. hvor?


kikk0

Recommended Posts

Guest TA-Racing
har tenk å kjøpe eit stort verktøysett med masse masse deler. lurte litt på kor dette kan kjøpes billigst muleg. må jo sjølvsagt vere bra også. kom gjerne med forslag til hvor dei selger dette på nettet.

Jeg har dette baki bilen,sinnsykt mye verktøy,billig og med 10års garanti. Anbefales! :D

 

Biltema. Ett tangsett ved siden av så har du alt du trenger!

Link to comment
Share on other sites

Biltema er noe dritt! Har holdt på å ødelegge det som er av fingre flere ganger på grunn av verktøyet til biltema! :angry:

 

Det eneste av biltema-verktøy som har vært bra, var et kraftpipesett som dem har solgt tidligere, og det har tålt mye juling opp igjennom åra!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har to sett Kamasa. Det store 87+11 settet (1/4 og 1/2) og et mindre pipesett i 3/8" for de normaleoperasjoner.

3/8" er å anbefale for 1/2" er stort og 1/4" blir litt lite så 3/8" er det som normalt passer best.

 

Prisen på Kamasa har tatt et byks på 1000lappen siden 2002 så vet ikke om det kan anbefales prismessig i dag, men jeg fikk kjøpt mitt store sett for ca 1700kr og det er det værdt. Har ikke noen erfaring med Biltema, men 10år settene ser ikke så ille ut.

En annen ting som har kommet er jo de kråketærene. Ser ut som en bra ting å ha synes jeg.

 

kamasa.com Finnes hos de fleste bilrekvesitautsalgene.

Link to comment
Share on other sites

biltema funker helt greit så lenge man bruker det til det er beregnet til og ikke over evne....

 

dessverre skjer dette nesten aldri i mekaniker-verden...

 

har Hazet på jobben og dette funker megabra...eller har jeg meget god erfaring med TengTools :D

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

Har faktisk klart å knekke en kamasa skralle en gang.. :(

Oj det var ikke bra. Ved vanlig bruk eller?

 

olek

Proffverktøy som Hazet er jo ikke akkurat det billigste heller.

Link to comment
Share on other sites

har tenk å kjøpe eit stort verktøysett med masse masse deler. lurte litt på kor dette kan kjøpes billigst muleg. må jo sjølvsagt vere bra også. kom gjerne med forslag til hvor dei selger dette på nettet.

Jeg har dette baki bilen,sinnsykt mye verktøy,billig og med 10års garanti. Anbefales! :D

 

Biltema. Ett tangsett ved siden av så har du alt du trenger!

helt enig helt kurant :)

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

 

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Link to comment
Share on other sites

jeg selger verktøy til daglig.... Så jeg kan trygt anbefale teng tools, bahco og hazet.

Hvis dere går inn på Luna sin side så finner dere allt det dere trenger av håndverktøy, smøremidler, maskiner og tilbehør....

Der kan dere også finne hvem som er lokal forhandler.

Eller bare spørre meg ;)

Blue Oval Racer

07 Mondeo Tdci Titanium Stv

Link to comment
Share on other sites

har tenk å kjøpe eit stort verktøysett med masse masse deler. lurte litt på kor dette kan kjøpes billigst muleg. må jo sjølvsagt vere bra også. kom gjerne med forslag til hvor dei selger dette på nettet.

Jeg har dette baki bilen,sinnsykt mye verktøy,billig og med 10års garanti. Anbefales! :D

 

Biltema. Ett tangsett ved siden av så har du alt du trenger!

helt enig helt kurant :)

Biltema sine tenger knekker :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

jeg personlig liker ikke jernia's håndverktøy... de selger stortsett hobby verktøy og passning på det verktøyet er ikke å rope hurra for. Du merker stortsett ikke noe forskjell ved vanlig skruing, men i det øyeblikket noe sitter å du trenger å bruke litt kraft..... da merker du det... smertelig

Blue Oval Racer

07 Mondeo Tdci Titanium Stv

Link to comment
Share on other sites

Guest ykarlsen

Liker Teng Tools personlig.

Har hatt et av settene (1/2") i 10 år nå. En sliten kopp (nr. 13.., er vel ikke reklamasjon på slitasje.....

Hazet er også bra, grei garantiordning. Har tadd tabbe på 2 leddnøkler i det siste. Fikk ny med en gang, selv om verktøyet er over 20år. Fant faktisk kvittering for det også.....

Würth har også mye bra, bruker bare det på jobben. Fordelen til de ligger i at de har nesten alltid det man trenger på lager. Ikke billigst da, men mye bra (på boks).

Link to comment
Share on other sites

hele skapet mitt på jobben kostet ca 20 lapper...alt fra Rodin og Co i oslo...

 

Hazet verktøy og Bima-skap...

 

og en 1/2" muttertrekker i fra Wurth (premium er det vel den heter) og den er rett og slett bare rå! løsner lastebil-hjulmuttere (32mm pipe) uten og tvile engang ! :D

 

det koster ja, men er verdt det! spesielt over lengere tid...

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

Har mest Baco sitt verktøy, får det billig gjennom jobben. Er bra fornøyd med det. Men hadde ikke klart meg uten biltema sitt utvalg av kraftpiper og bits til torxs,billig og bra. ..

Link to comment
Share on other sites

Har faktisk klart å knekke en kamasa skralle en gang.. :(

Oj det var ikke bra. Ved vanlig bruk eller?

Jepp, vanligt bruk.

Var på et bilverksted og fant et sett med en del ødelagt verktøy. Kamasa

 

 

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

Link to comment
Share on other sites

alt kan jo bli ødelagt! rett verktøy til rett jobb!!!! ;)

Litt rart at en skralle knekker på midten når man prøver og skru løs en rusta skrue da :blink:

 

Har sett at den "tappen" du setter koppen på skralla har knukket også.. Kamasa

 

 

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

Link to comment
Share on other sites

Guest sierra_raaner

hehe.. nei er ikke så bra at den knekker på midten ;) tappen har jeg også vært med på å knekke.. men å knekke en skralle midt på?? går du på bol?? :P

Link to comment
Share on other sites

hold dere unna biltema sitt møkkaverktøy.

 

skikkelig verktøy er MYE MYE mer presist laga. det var nesten en halv millimeter forskjell på ei biltema 12mm og ei teng pipe.

 

samme med M12 tolvkanttorx. stoor forskjell på et biltemasett og skikkelig verktøy.

 

legg en ekstra tusing i verktøysettet og du kommer ikke til å angre...

Link to comment
Share on other sites

hehe.. nei er ikke så bra at den knekker på midten ;) tappen har jeg også vært med på å knekke.. men å knekke en skralle midt på?? går du på bol?? :P

Hehe, neida, men litt vekt går for det samme ;)

 

 

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

Link to comment
Share on other sites

Guest Boondocks

Jeg har United Tools pipesett.. veldig bra! Ligner litt på det på biltema med 6 kant og runde "hakk", men mye bedre valitet.. Trur det koster litt.. men veldig bra!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...