Jump to content

Stolt eier av Ford Taunus 2.3s


mortos

Recommended Posts

Kjempe fin, har du bra lister til støtfangerene eller? KIB jeg HATER starmag, å er de 100% tidsriktige??????? stammer de fra 70 eller tidlig 80 tallet???? hva med slotmag?? samme kan det være, det er eierens valg, å det respekterer jeg, helt sant :whistling:

iallefall en av de fineste taunuser av denne generasjonen jeg har sett i det siste, et godt eksempel på at taunus ikke kler styling. God bless you, denne kan du være stolt av Mortos

får fram gode gammle minner fra den gang dette var et jærn å ha i helgene, når man skulle "cruse" på fest.

Edited by r2d2
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kjempe fin, har du bra lister til støtfangerene eller? KIB jeg HATER starmag, å er de 100% tidsriktige??????? stammer de fra 70 eller tidlig 80 tallet???? hva med slotmag?? samme kan det være, det er eierens valg, å det respekterer jeg, helt sant :whistling:

iallefall en av de fineste taunuser av denne generasjonen jeg har sett i det siste, et godt eksempel på at taunus ikke kler styling. God bless you, denne kan du være stolt av Mortos

får fram gode gammle minner fra den gang dette var et jærn å ha i helgene, når man skulle "cruse" på fest.

 

HMMMHRH!

 

At du HATER starmag, får være ditt problem, noko eg (og sikkert dei fleste andre), forsåvidt driter 11-0 i.

Og JA DEI ER TIDSRIKTIGE!!

Om Starmagen blei produsert på 70 80`tallet skall være usakt, fordi det er eg ikkje 100% sikker på.

Men dei var i allefall produsert i det riktige tidsrommet og dei var i full bruk i den perioden Taunusen hadde sin æra som ungdomsbiler og er på det grunnlaget TIDSRIKTIGE, (hvilket 15-18" tomms felger aldri blir på slike biler). Er jo ein grunn til at Midland har starta reproduksjon av disse. Mine orginale Starmag felger er produserte av KN.

 

Så heilt einig med KIB,

PS!

Enig med du i at slotmag o.l er feite hjul, men da gjerne på 70-75 modellen, da dei der er mest tidsriktige.

Link to comment
Share on other sites

HMMMHRH!

 

At du HATER starmag, får være ditt problem, noko eg (og sikkert dei fleste andre), forsåvidt driter 11-0 i.

Og JA DEI ER TIDSRIKTIGE!!

Om Starmagen blei produsert på 70 80`tallet skall være usakt, fordi det er eg ikkje 100% sikker på.

Men dei var i allefall produsert i det riktige tidsrommet og dei var i full bruk i den perioden Taunusen hadde sin æra som ungdomsbiler og er på det grunnlaget TIDSRIKTIGE, (hvilket 15-18" tomms felger aldri blir på slike biler). Er jo ein grunn til at Midland har starta reproduksjon av disse. Mine orginale Starmag felger er produserte av KN.

 

Så heilt einig med KIB,

PS!

Enig med du i at slotmag o.l er feite hjul, men da gjerne på 70-75 modellen, da dei der er mest tidsriktige.

 

så så, jeg liker jo bilen din VELDIG godt jeg, i mine øyne er den en perle, særiøst altså. Jeg såg bare at KIB liker disse felgene (med store bokstaver) og måtte bare svare på det, ikke noe angrep på deg eller bilen din, din bil og ditt valg! håper du ikke sjærer hull til et "tidsriktig" soltak :o, (noe jeg ikke tror du gjør) jeg er heller ikke for 15-18" bling felger på disse bilene, hadde selv 6x13 og 7x13 RS på min taunus Ghia for lenge lenge siden, den gangen var den ultimate felg drømmen min ett sett med BBS E30 split, ikke så sikker på det i dag, men kunne vert morsomt sett det live på en taunus en gang.

ps. jeg å driter stortsett i andres meniger, angår smak og behag

mente ikke å fucke opp tråden din, som sagt FLOTT bil :)

Link to comment
Share on other sites

så så, jeg liker jo bilen din VELDIG godt jeg, i mine øyne er den en perle, særiøst altså. Jeg såg bare at KIB liker disse felgene (med store bokstaver) og måtte bare svare på det, ikke noe angrep på deg eller bilen din, din bil og ditt valg! håper du ikke sjærer hull til et "tidsriktig" soltak :o, (noe jeg ikke tror du gjør) jeg er heller ikke for 15-18" bling felger på disse bilene, hadde selv 6x13 og 7x13 RS på min taunus Ghia for lenge lenge siden, den gangen var den ultimate felg drømmen min ett sett med BBS E30 split, ikke så sikker på det i dag, men kunne vert morsomt sett det live på en taunus en gang.

ps. jeg å driter stortsett i andres meniger, angår smak og behag

mente ikke å fucke opp tråden din, som sagt FLOTT bil :)

 

HURRA! Eg har fått meg ein STRØKEN 2.3S :lol: . Er nok desverre ikkje min denne :(

 

Men me er enig du og eg! Bilen er ÆSSEFIN!!!! Felger er det forskjellige meninger om og er som du sier eigers valg til slutt! Så får en være enig/uenig alt etter eget skjønn.

Er svært gledelig å sjå at denne bilen er blitt tatt så godt vare på og i så liten modifisert grad at det bare er sjarmerende og ikkje øydelegande for bilens verdi og unikkheit!

 

Som sagt Mortos; STÅ PÅ - Alle grep til nå er, i mine auger heilt topp!

(Husk alle modifikasjoner/ombygginger som på rimelig enkel vis kan reverserest er OK , da dei ikkje øydelegg bilens verdi).

Link to comment
Share on other sites

He he....vi er i det minste enige om at bilen er fin :lol: ...

 

Når jeg skriver tidsriktig, tenker jeg ikke på når felgen ble produsert. Jeg tenker på hva som var populært å bruke på bilen når det var en vanlig bil, og etterhvert ble en "rånebil/ungdomsbil". Dvs på slutten av 80-tallet og et stykke inn på 90-tallet.

Link to comment
Share on other sites

Om Starmagen blei produsert på 70 80`tallet skall være usakt, fordi det er eg ikkje 100% sikker på.

Men dei var i allefall produsert i det riktige tidsrommet og dei var i full bruk i den perioden Taunusen hadde sin æra som ungdomsbiler og er på det grunnlaget TIDSRIKTIGE

 

Dette kan jeg bekrefte, da jeg var den stolte eier av slike felger på en av mine Taunuser i 1994 :)

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Bilen ble utrolig fin!! Ser komplett og gjennomført meget bra ut med "S" stripene på plass. Artig å se en så fin 2,3 S B)

 

Felger er i høyeste grad smak og behag ja. Det ser man jo når man leser i tråden her. Og siden det faktisk er et diskusjonsforum jeg skriver på, så drister jeg meg til å være enig med r2d2. Shelby slotmags hadde ganske enkelt blitt optimalt på denne Taunusen.

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Hei. Fine felger :D Men er kjempe fornøyd med de jeg har. :P

M.v.h. Mortos.

 

og det er det viktigste, grattis med fin bil igjen, Mortos

Taunus s, det var en liten bommert å "gi bort" bilen til deg, var ikke det værste du kunne fått skylden for :)

Link to comment
Share on other sites

og det er det viktigste, grattis med fin bil igjen, Mortos

Taunus s, det var en liten bommert å "gi bort" bilen til deg, var ikke det værste du kunne fått skylden for :)

 

HÆ,HÆ! Er altid open får å få nye Taunuser i koleksjonen, særlig når dei blir "donert bort"!

Hadde vært ein hyggeleg overaskelse om min 2.3S såg slik ut neste gang eg kikket inn på lageret! :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

fy f..n for ein fin bil behold den orginal som de andre her sier og vist du gjør forandringer så behold det du tar av og ikke gjør støre forandringer en at de er reverser bare i løpet av ein lørdag.

nydelig fin og en knal fin farge

Glenn Therkildsen sen 75mod

bruks bilen vw caravelle 8 seter 00mod 2,5tdi

du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse

kongen av skrive feil er sikkert meg

Link to comment
Share on other sites

Takker Takker. Bilen er nesten orginal utenom de små justeringer jeg følte jeg måtte gjøre for og få bilen litt mer taitere og kjøre. Felger senkesett og Spax justerbare dempere / Poly foringer / 24mm Whiteline Stabstag i Front.

Ford Taunus 2,3 S 1976

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...