Jump to content

Hull i bensintank


tonyku

Recommended Posts

Jeg har da ett hull i bensintanken.

Akkurat der bensinrøret går ut å videre til pumpa.

 

Jeg fant hullet, pusset litt å vasket det med bremserens før jeg knadde meg til en fin klump med metallstick.

 

Men det lekker f*** meg bensin enda. Noen andre tips? Burde jeg ha satt en skrue eller noe i hullet.

Muligheten for å sveise finnes ikke da det kan være litt eksplosivt selv ved å fylle tanken med vann.

 

Tips any1??

 

Tony

Edited by tonyku

-91 535i Turbo

-94 530i delebil

-98 E36 Touring

Link to comment
Share on other sites

Jeg brukte metallsparkel ifra biltema da jeg hadde hull i tanken på min scorpio.

Fungerte bra det. må bare pusse å vaske godt før man har det på.

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

Kan slaglodde da. Eller bare sveise. Det skal gå heilt fint hvis du har luftgjennomstrømning i tanken, tenger ikke vann.

 

For all del ikke lurt å gjøre det på den måten. Folk før som har prøvd det og endt opp uten hår, og kraftig øresus. Skal man sveise tanken med luftgjennomstrømnig må den være så god som helt knuske tørr, vist ikke tilfører man bare mer oksygen, slik at eksplosjonsfaren blir større. Det tryggeste ved sveising av drivstofftank er å fylle den helt opp med vann. Og da skal det ikke være noen luftlommer igjenn i nærheta av der man sveiser. Har selv gjort det på den måten, og det er ingen problem å sveise når det er vann i tanken.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Rart folk på jobben har både hår og hørsel i behold da. Sier seg jo sjøl at det ikke skar være bensin i tanken når du sveiser. Skyll den med vann, sett på luft og sveis i vei. Blir sikkert en helsikes bra sveis når vannet pipler ut av sprekken du skal sveise.

Link to comment
Share on other sites

Hehe. det finnes ett ordtak som sier "Det man ikke vet har man ikke ondt av". Vet om mange tilfeller der folk har gjort ting med eksplosiver som strengt tatt ikke skal gå bra, men som likevel har endt bra. Men til slutt kan det smelle. Dessuten trenger man ikke nødvendigvis ha det til å renne ut vann akkurat der man sveiser. Tar man rette forhåndreglene kan man selvsagt sveise på tørr tank. Men personlig hadde jeg ikke tolmodighet til vente på at bensin skulle fordampe når jeg sveisa tanken på ISen, derfor ble det vannbad :) Men uansett er jo den mest fornuftige løsninga ved rusthull å skifte tanken.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...