Jump to content

330hk oppsett 2wd


vinge87

Recommended Posts

dette har jeg forstått jeg trenger for å få 330hk steg 2 trim:

3 bar map sensor

803 grønne dyser

chip steg 2

-31 aquator

og en hybrid turbo

 

dette koster (hos burton) kr 7919,- uten turbo

 

så kommer vi til spørsmålet,,: hvilken turbo trenger jeg av disse:

 

steg 1 hybrid turbo kr 8100

steg 2 hybrid turbo kr 10200

steg 3 hybrid turbo kr 12000

 

dette er priser fra burton power

 

er grønn på dette, derfor spørr jeg hehe, :blink: :D

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

dette har jeg forstått jeg trenger for å få 330hk steg 2 trim:

3 bar map sensor

803 grønne dyser

chip steg 2

-31 aquator

og en hybrid turbo

 

dette koster (hos burton) kr 7919,- uten turbo

 

så kommer vi til spørsmålet,,: hvilken turbo trenger jeg av disse:

 

steg 1 hybrid turbo kr 8100

steg 2 hybrid turbo kr 10200

steg 3 hybrid turbo kr 12000

 

dette er priser fra burton power

 

er grønn på dette, derfor spørr jeg hehe, :blink: :D

Holder i massevis med Escort Cosworth turbo til 330 oppsett da... ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Yngve

Har en kompis som har en perfekt turbo til deg, en GT 28r bb det er en kulelagret sak som leverer opp til 350hk,og på en 2L har du fullt lade trykk på ca 3000rpm. Den har stått på en nissan 200sx i under 5 månter og har kunn gått 5tkm.og er som ny. Selges for 5500,-

Tlf 41451866 (truls)

mvh Yngve

Link to comment
Share on other sites

Holder i massevis med Escort Cosworth turbo til 330 oppsett da... ;)

passer en escort turbo på min da?? :blink:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

uff cosworth er dyrt!!!!! :unsure:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Steg 2 turboen! Steg 3 turboene har vanligsis større turbinhus og lader derfor tregere. Sierra Cosw. er mye triveligere å kjøre enn esc. nettopp pga. dette. GGR selger "low lag turbine housing" til Esc. fordi de er så late på lave turtall med det store turbinhuset. GT 28 til Nissan passer vel ikke på sånn uten videre ?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest TA-Racing
for å oppnå steg 2 trenger du strengt talt ikke oppgradere turboen,men klart den er i grenseland da...har faktisk vært borti biler med 340 bremse hk med orginalturbo.... B)

Da er du nervøs hver gang du gir på ass! :rolleyes: Hvis både kompressor huset og eksos huset er org.

Link to comment
Share on other sites

for å oppnå steg 2 trenger du strengt talt ikke oppgradere turboen,men klart den er i grenseland da...har faktisk vært borti biler med 340 bremse hk med orginalturbo.... B)

2 wd med original turbo og intercooler og 340 bremsehk ? Hvor ble den bremset da ?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

med andre ord så er jo steg 1 turboen godt nok til mitt bruk hvist det er mulig med samme trimmen med org turbo...??

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

kjøp steg tre du! blir vel mere trim senere sikkert :D

hehe ja du skal ikke se bort ifra det nei, begynner ihvertfall med steg en, det er jo bare en chip og aquator, bestillt meg rs500 coller oxo så da blir det vel bra :D

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

for å oppnå steg 2 trenger du strengt talt ikke oppgradere turboen,men klart den er i grenseland da...har faktisk vært borti biler med 340 bremse hk med orginalturbo.... B)

2 wd med original turbo og intercooler og 340 bremsehk ? Hvor ble den bremset da ?

en std 2wd turbo klarer AAALDRII levere nok luft til 340 hk.

Link to comment
Share on other sites

Ikke ærlig og korrigert effekt, nei. Men som du ser, hvem bryr seg. Det høyeste tallet er det som gjelder og folk tror på det, lettlurt som de ofte er. 360 hk steg 3 cossie anyone ?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Og du er klar over at 803 dysene ofte oppgis til 382 ccm/min, eller som Porche oppgir : 390 ccm/min v/2,7 kg/cm bensintrykk ???? Og at vi snakker om korrigert (eller ærlig) effekt ?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...