Jump to content

Ford AC Cobra Replika


Recommended Posts

Er det MULIG?????????? Eg blir helt dårlig av å se slikt. Hvem med hodet på rette plassen putter en sånn motor i et slikt smykke av en bil??

Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!!

 

93 Escort cosworth

11 BMW F11 535d

05 BMW E87 120d

01 Kawasaki ZX7R

Link to comment
Share on other sites

Det var vel ikke cobraen som denne er enn replica på, men AC Ace som det vel var 6er i opprinnelig. Var når Carroll Shelby kom inn i bildet de ble bola med breie skjermer og 8er.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Syns ikke det var så ille jeg, er en helt grei motor om man skal ha en morsom og lett liten sportsbil. Prisen derimot :P

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

er jo et kupp dette da. står det 1969 i vognkortet er det jo bare å smekke i en v8 uten å måtte betale seg ihjæl på avgifter (hvis man nå skulle være så heldig å få godkjendt en kitcar i det heletatt da).

 

er vel sikkert av samma grunn at det sitter en ohc i den :)

Tidligere "joppa"

-77 Taunus 2.0

Link to comment
Share on other sites

Bilen er jo tydeligvis godkjennt på norske skilter.

 

Det er ikke enkelt å få kitcars godkjennt i Norge, iallefall hvis de er hjemmebygd. En kompis av meg har en ACCobra i garasjen med Buick V8. Har prøvd å få skilter på den i årevis uten hell. Har en liten følelse av at omstendighetene rundt kitcars og tilsynet har blitt noe oppmyket de siste årene, men det er info jeg har fra Engleskolen...

 

Nå har det vel, ettersom jeg har forstått (har IKKE sjekket med tilsynet selv!), kommet en regel om at dersom en bil har skilt og er godkjennt med spsifikasjon X i det landet bilen befinner seg SKAL det følge bilen dersom den importeres til Norge.

 

Skal jeg tippe, vil jeg tro at denne AC'en har opprinnelse i en Engelsk garasje og at den er tatt inn nettopp på det grunnlaget jeg nevner over. Den er høyrerattet. Engelskmenn bygger, som kjennt, mye rart.

Caprimaniac- "RS Euroford". Facebook-1.png Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk

Link to comment
Share on other sites

Nå har det vel, ettersom jeg har forstått (har IKKE sjekket med tilsynet selv!), kommet en regel om at dersom en bil har skilt og er godkjennt med spsifikasjon X i det landet bilen befinner seg SKAL det følge bilen dersom den importeres til Norge.

 

 

Greier ikke helt å se for meg det som en realitet, dette er noe man har slitt med i åresvis, bla med diverse japanske biler. skilt i sverige, ikke skilt i norge. Sånn det var/er ska biler som er typegodkjendt i et eøs land bli godkjendt i norge, og som kjendt mangler disse bilene typegodkjenning av rett type (les, ansvarsfraskrivelsespapirer). en kjenning tok inn en bil ombygd til cab og godkjent som ombygd fordon i sverige, etter masse saksgang her hjemme ble bilen til slutt IKKE godkjent. dette var i fjord mener jeg. Japan Auto prøvde å få tuv godkjendt supra, inkl kræsjtest av to biler, men neida det var ikke bra nok det heller.

Tidligere "joppa"

-77 Taunus 2.0

Link to comment
Share on other sites

Kan jo hende dette er en orginal AC ace e.l. og ikke en kitcar. Så lenge det er en ombygget 1969 modell og ikke et hjemmebygge er jo reglene for ombygging en smule snillere.

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...