Jump to content

Svart plastikk begynner å bli grå


Recommended Posts

(bilde lånt fra fordmondeo.org, har ikke åpent filter som på bildet)

engine.jpg

 

Motordeksel, batterikasse og luftfilter boksen min har begynt å bli litt grå... noen som kan anbefale gode produkter for å gi de tilbake sin svarte glans (uten bruk av lakk).

 

Alternativet er jo å kjøpe nytt da, men prisene på slike orginal deler er vel ikke akkurat noe som frister et stramt økonomisk budskjett :(

Edited by viceguy
Link to comment
Share on other sites

(bilde lånt fra fordmondeo.org, har ikke åpent filter som på bildet)

engine.jpg

 

Motordeksel, batterikasse og luftfilter boksen min har begynt å bli litt grå... noen som kan anbefale gode produkter for å gi de tilbake sin svarte glans (uten bruk av lakk).

 

Alternativet er jo å kjøpe nytt da, men prisene på slike orginal deler er vel ikke akkurat noe som frister et stramt økonomisk budskjett :(

 

 

Hei

 

Bruk noe som heter "ovatrol"..det funker veldig bra å koster lite...Selges av firma som selger båter.Blir brukt på trebåter..

Link to comment
Share on other sites

Tipper han mener Polytrol. Blir brukt for få opp glansen på gelcoat.

Nå er ikke jeg en som har utpreget kjennskap til båter, men man bruker vel ikke gelcoat på trebåter??? :huh:

 

Hehe.. Owatrol er ihvertfall maling, så hvis du ikke har tenkt å male dekslene svart, anbefaler jeg deg noe annet ;)

Nei har ikke planer om å male noe som helst :D Men han sa jo det var ei olje :huh:

 

Tror jeg skal prøve denne jeg

 

FG3511.gif

  • Black coloured trim treatment for all rubber, vinyl and plastic trim
  • Polymer enriched, pigmented formula
  • Removes grime, stains, scuff marks, wax residue and discolouration on black trim
  • Restores original deep colour of surface
  • Protects from the effects of weathering for months

Fornorsket :)

 

  • Svart farget trim behandling for alle gummi, vinyl og plast trim
  • Polymer beriket, pigmentert formel
  • Fjerner smuss, flekker, skrapemerker, voks rester og misfarging på svart trim
  • Gjenoppretter opprinnelige dype fargen på overflaten
  • Beskytter mot virkningene av forvitring i månedsvis

Edited by viceguy
Link to comment
Share on other sites

autoglym plastikk fornyer er d beste du kan bruke...

Kan underskrive på det ja... dro over delene med tynner for å fjerne eventuell oljefilm å andre ulumskheter som befant seg der. Dro så på med generøs mengde med autoglym plastikk fornyer, vil påstå at nå ser det nesten bedre ut enn når det var nytt :)

 

Kan ta et bilde om det blir nok mas :lol:

Link to comment
Share on other sites

Kan underskrive på det ja... dro over delene med tynner for å fjerne eventuell oljefilm å andre ulumskheter som befant seg der. Dro så på med generøs mengde med autoglym plastikk fornyer, vil påstå at nå ser det nesten bedre ut enn når det var nytt :)

 

Kan ta et bilde om det blir nok mas :lol:

Gi tilbakemelding på holdbarhet da. Om ikke delene bare suger til seg støv og drit, men forblir blanke :)

Link to comment
Share on other sites

grr... alt ser bra ut i skyggen ikke sant, skulle ta bilde nå å ser at det fortsatt er skjolder på det. Tror enten jeg bare kjøper meg et helt nytt deksel eller tar å lakkerer det med en eller annen slags lakk.

 

Gidder ikke å legge opp bildet av hvordan det ser ut en gang :(

 

EDIT: det er forresten ikke plasten som har blitt grå men god gammeldags lakkstøv forårsaket av Autolakk i Moss da bilen var der å fikk ny lakk på kanaler og nedkant på støtfangre.

Edited by viceguy
Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Husker ikkje direkte ka den ovatrol typen ej brukte heter..Men er ment å smøre opp trebåter..å funker som veldig bra som rustbeskytter ogsa.

 

Dette er Owatrol:

 

http://www.jernia.no/Produkter/Maling/Rust...prodPageid=3458

 

Tror ikke jeg vil anbefale det på plastikk..

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Vil denne funke på en mjuk "gummi" spoiler og?

Jepp, det gjør den nok garantert. Holder på å shine opp endel slanger og diverse plastikkdeler for tida, og går det mye av Autoglym Tyre Dressing.

 

Shinet forresten opp diverse deksler i motorrommet på Focusen i går og brukte Tyre Dressing, blei så fint atte :)

Link to comment
Share on other sites

Nå er ikke jeg en som har utpreget kjennskap til båter, men man bruker vel ikke gelcoat på trebåter??? :huh:

Trebåter??? Er vel ingen her som har snakket om det :huh:

Jeg forsøkte bare å komme med litt kostuktiv hjelp. Polytrol er et produkt som er brukt i bla. båtbransjen i mange år.

Owatrol er et varemerke og en patentert oljebase som blir brukt i Owatrol sine produkter og derfor mange bruksområder.

Link to comment
Share on other sites

grr... alt ser bra ut i skyggen ikke sant, skulle ta bilde nå å ser at det fortsatt er skjolder på det. Tror enten jeg bare kjøper meg et helt nytt deksel eller tar å lakkerer det med en eller annen slags lakk.

 

Gidder ikke å legge opp bildet av hvordan det ser ut en gang :(

 

EDIT: det er forresten ikke plasten som har blitt grå men god gammeldags lakkstøv forårsaket av Autolakk i Moss da bilen var der å fikk ny lakk på kanaler og nedkant på støtfangre.

 

Lakkstøv kan du prøve å fjerne med clay. Vet det funker på lakkerte flater ihvertfall. mulig plast suger lakken mer til seg men er vel verdt et forsøk kanskje.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...