Jump to content

Chip til Kuga


Guest stianb

Recommended Posts

  • 5 months later...

Oi , her var mye interessante produsenter som jeg ikke engang hadde hørt om , hva dere vet :)

 

Er det noen av dere som vet noe om hvordan disse cipene er i forhold til Powershift kassen ?

Jeg har denne kassen i min Kuga og ser at den nye 2,2 liter dieselen som kommer i Mondeo på 200hk ike kan leveres sammen med Powershift.

 

VAG sin DSG kasse tåler ganske masse moment men vet at også hos dem er det en viss grense for hvor mye moment de skal tåle.

 

Et annet spørsmål som alltid har vært diskutert er hvordan forhandler stiller seg i.h.t garanti på ny bil :(

 

Men hvem har ikke lyst på 180hk og 400Nm :blush:

Link to comment
Share on other sites

Bringisen: Bluefin leverer en egen chip for Mondeo med automat, så jeg ville tatt kontakt med de og hørt hva de kan tilby deg.

Mtp. at Powershift-kassen er helt ny, så er det ikke sikkert de tilbyr en ferdig utprøvd løsning enda på nettet.

Men de har nok helt sikkert noe på lur :)

 

Må få legge til at Powershift-kassen er en genial girkasse :D

Faren min har en slik i sin '10 Mondeo 140hk tdci, og du verden for en herlig girkasse :)

 

Ut i fra den servicelitteraturen jeg sitter med fra Ford skal Powershift girkassen være ratet til 450nm ;)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Bringisen: Bluefin leverer en egen chip for Mondeo med automat, så jeg ville tatt kontakt med de og hørt hva de kan tilby deg.

Mtp. at Powershift-kassen er helt ny, så er det ikke sikkert de tilbyr en ferdig utprøvd løsning enda på nettet.

Men de har nok helt sikkert noe på lur :)

 

Må få legge til at Powershift-kassen er en genial girkasse :D

Faren min har en slik i sin '10 Mondeo 140hk tdci, og du verden for en herlig girkasse :)

 

Ut i fra den servicelitteraturen jeg sitter med fra Ford skal Powershift girkassen være ratet til 450nm ;)

 

Takk for den infoen! Hvis Powershift kassen skal tåle 450nm så er jo saken biff :cool2:

 

Ellers synes jeg også denne kassen er fin , faktisk synes jeg den er mer komfortabel en DSG kassen til VAG selv om jeg synes DSG er litt raskere. Men til min bil er Powershift helt super.

 

Her er hva jeg er forhandler for . Masse muligheter med denne ppc en.

http://www.autopower.no/?id=showStage&sId=1505&cId=1128

 

Litt opplysninger om hvordan den funker.

http://www.autopower.no/?id=tuning&page=ctc

 

Så fin ut den der også. Jeg synes det er genial at man lett kan bringe bilen tilbake i orginalstand raskt og enkelt om noe skulle tilsi at man hadde behov for det :whistling:

Link to comment
Share on other sites

 

Så fin ut den der også. Jeg synes det er genial at man lett kan bringe bilen tilbake i orginalstand raskt og enkelt om noe skulle tilsi at man hadde behov for det :whistling:

 

bluefin er genial sånn sett. den gangen eg får deg ford med diesel motor i, og bluefin har chip, da er valget lett.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Oi , her var mye interessante produsenter som jeg ikke engang hadde hørt om , hva dere vet :)

 

Er det noen av dere som vet noe om hvordan disse cipene er i forhold til Powershift kassen ?

Jeg har denne kassen i min Kuga og ser at den nye 2,2 liter dieselen som kommer i Mondeo på 200hk ike kan leveres sammen med Powershift.

 

VAG sin DSG kasse tåler ganske masse moment men vet at også hos dem er det en viss grense for hvor mye moment de skal tåle.

 

Et annet spørsmål som alltid har vært diskutert er hvordan forhandler stiller seg i.h.t garanti på ny bil :(

 

Men hvem har ikke lyst på 180hk og 400Nm :blush:

 

Hei

 

Slik jeg leste så "BØR" du ikke bruke chip med powershift.

Link to comment
Share on other sites

Kan også nevne at bluefin har en programvare til Mondeo med den gamle automatkassa, der er det redusert dreiemomentet i forhold til en manuellbil i turtallsområde der girkassen får størst belastning. Dette for å skåne girkassen.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Styr unna er min mening om slike bokser. Det er en ekstern boks som "lurer" orginal programvaren til å tro at den må mate på mer.

 

Samme prinsippet som en bleedventil på ladetrykkstyringen, bleedventiler blør ut trykk slik at acturatoren "tror" det er mindre trykk enn det faktisk er.

Og slik kan man lade mye mer, med samme acturator.

 

 

Er en mye bedre løsning med ny programvare som forandrer alle parametere selv, som f.eks. Bluefin som er nevnt over her.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...