Jump to content

Motor oppsett..


Jonas.

Recommended Posts

Heisann :)

 

Vurderer å gå til innkjøp av en Sierra Cosworth 2wd og er interessert i å vite ca hvor mye hk den er god for :)

 

Liste:

 

4x4 motor

Turbonetics turbo /m Garret 63 eksoshus

RS500 Style intercooler

Mongoose 3" fra turbo

Grønne dyser med tilhørende Chip

3 bar mapsensor

MSD tenningsanlegg

Catchtank

 

Kjører på ca 1.1 i trykk :)

 

Noen formeninger?

Edited by Jonas.

- Original 88 mod 2wd Sierra RS Cosworth 

Link to comment
Share on other sites

Det var ikke mye trykk den går med. Ofte er stg3 oppsetta oppgitt til ca 330hk, men da med ca 1,5bar trykk, men da med org turbo, hvet ikke hva den turboen du har der, vil gi på samme trykk. 330hk er et oppgitt tall, kan variere mye i virkeligheten

Link to comment
Share on other sites

Det kommer ann på hvor mye luft turboen leverer ved 1,1-1,3 bar. Selvsagt betyr det mye hvilken chip det er også.

Jeg har kjørt omtrent det samme oppsettet der i mangen år, men da med t34 turbo, med 48eksos, 360" lager og cutback blade. Den har gått med 1,8 i trykk, men har aldri målt den

 

på bremse treffet hos EBB i fjor va det mange steg 3 oppsett. de lå vel rundt 270- 285 hk på navene, men med endel høyere ladetrykk.

 

(geir, felgen din e ferdig lakket)

 

Bra greier, skulle sett om jeg får henta den på tirsdag, helst på dagtid ;)

Link to comment
Share on other sites

Om motoren din er i bra stand, med GrA pakning, så ville jeg bytta til Siemens Deka 3102 dyser å

kontaktet Pukkelrygg her på forumet for chip.

 

Da ville du fått bra skuv i kjerra B)

 

Du har eller`s det meste for å se 350 - 360HK uten store problemer.

 

Har du E46 eller E50 turbo?

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Om motoren din er i bra stand, med GrA pakning, så ville jeg bytta til Siemens Deka 3102 dyser å

kontaktet Pukkelrygg her på forumet for chip.

 

Da ville du fått bra skuv i kjerra B)

 

Du har eller`s det meste for å se 350 - 360HK uten store problemer.

 

Har du E46 eller E50 turbo?

 

Motoren skal være i bra stand ja :) Antatt 170k kjørelengde.

 

Høres bra ut :) Vet ikke hvilken turbo, eneste jeg vet er at det er Turbonetics innsugshus og Garret eksoshus, mener turboen er god for 350-400hk (?)

Edited by Jonas.

- Original 88 mod 2wd Sierra RS Cosworth 

Link to comment
Share on other sites

Ok, jeg hadde E50 på min gamle Cosworth, AR 63, skal ha en på den jeg har nå også.

 

mitt oppsett var likt ditt, org motor med GrA pakning, med de dyser jeg nevnte over, Siemens Deka 3102,

hadde også MSD Blaster Coil å 10mm Motorsport plugg ledninger. Kjørte 1.85 i ladetrykk hele tiden, ingen problem.

Den bilen var et levende bevis på at det faktisk ikke trenger å koste skjorta å få en bil du kan jage R-sykkler med.

Å tru meg, R-sykkel jakt er ***** gøy!!

 

Her har du beviset, jeg måtte avbryte pull på 5316 rpm, i etter tid viste det seg å bare være tull å avbryte,

kunne dratt helt ut uten noe poblem, irriterende men..

 

367hk på nav, dvs 422Hk i motor, 505NM - på 5300, sku gjerne vist effekt på 7200..

 

ynzg1ifgfplk2skuzck4.jpg

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Se der ja!

 

Tror isåfall det blir Gr.A toppakning i første omgang :)

 

Mye jobb på eksteriøret selvsagt.. <_<

 

Men montering av GrA. toppakning, er det bare å bytte eller bruker dere Loctite?

- Original 88 mod 2wd Sierra RS Cosworth 

Link to comment
Share on other sites

Kjøp 12.9 umbraco bolter du, får kjøpt det på envær "jernvarehandel" med litt mening i.

 

Ta med en av Org boltan dine så får du riktig, kapp dine egne bolter å bruk skivan fra dem.

Dette pga du ikke får kjøpt skiver som passer i toppen..

 

12.9 bolter kan du bruke flere gang å er nesten gratis, 100kr eller noe.

 

Mange som river gjenger i blokka med ARP studs, derfor bruker bl.a jeg 12.9 bolter.

 

:)

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...