Jump to content

Startproblem


Xray

Recommended Posts

Hei!, No har eg kjøpt meg Sierra 2L doch Sedan! Og må sei eg er Rimelig fortvila!..

Hadde den i 4 dager, so bare daua den og ville ikkje starte :(

Eg har sjekka om den får bensin og Bytta Coil..

Er alikavell ingenlivs tegn :angry2:

Den tjinner fint og ingenskrapelyd..

 

er det noken her inne som har ein anelse om ka dette kan vere? :wub:

91 Sierra Sedan 2L Doch! <33

Link to comment
Share on other sites

Sjekka om den får gnist eller bensin? En vanlig feil er veivgivern. Sitter ved oljefiltret ca.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Skrapelyd nei. Den givern skal ikke ta borti noe, så du skal ikke høre noen lyd fra den.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Men viss den er røken er det rett og slett ein skraphaug heile bilen? :(

 

Skrapelyd nei. Den givern skal ikke ta borti noe, så du skal ikke høre noen lyd fra den.

 

 

Hehe, såg ikkje ditt svar... var Han andre eg svarte på!, Men eg har ingenting til og skru ut pluggene med, Hørt med TorgeirB om han har ein pluggnøkkel, er so tsken plasering av pluggane på Doch! :S

Men skal sjekke den giveren og, Takk for svar;)

91 Sierra Sedan 2L Doch! <33

Link to comment
Share on other sites

Vist kjeda er gåen er det enkles å skifte hele motor ja. Da toppen sansynligvis er mos. Vanlig 16v topp plassering av pluggene på dohc motoren. Så det er samme problmem på fleste nyere biler. Du får kjøpt kopp som er beregna for bruken på f.eks biltema. Med ei gummihette inni som pluggen skal sitte fast i.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Vist kjeda er gåen er det enkles å skifte hele motor ja. Da toppen sansynligvis er mos. Vanlig 16v topp plassering av pluggene på dohc motoren. Så det er samme problmem på fleste nyere biler. Du får kjøpt kopp som er beregna for bruken på f.eks biltema. Med ei gummihette inni som pluggen skal sitte fast i.

 

 

Ahh, Off satser på Kjeden er likeheil! Lite sugen på og bytte motor... Ja skal inn på biltema og se, Men tusen takk for svar vertfall! Skal sjekke det eg har fått beskjed om hit til... so får eg se:)

91 Sierra Sedan 2L Doch! <33

Link to comment
Share on other sites

Da min sierra fikk registerkjedehavari stoppa den i ca 50km\t på lavt turtall.. ingen ulyder i det heletatt..

Fikk ikke gnist på pluggene, men var gnist fra coil.

2-3 ventiler var slått skjeve, og da vi tok av bunnpanner var det _mye_ drit nedi der.. Det meste av plastikk rundt kjeden lå i bunnpannen.

 

Skal sies at jeg hadde over middels høy musikk da motoren stoppet, men var ingen ulyder da jeg forsøkte å starte rett etterpå.

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

Da min sierra fikk registerkjedehavari stoppa den i ca 50km\t på lavt turtall.. ingen ulyder i det heletatt..

Fikk ikke gnist på pluggene, men var gnist fra coil.

2-3 ventiler var slått skjeve, og da vi tok av bunnpanner var det _mye_ drit nedi der.. Det meste av plastikk rundt kjeden lå i bunnpannen.

 

Skal sies at jeg hadde over middels høy musikk da motoren stoppet, men var ingen ulyder da jeg forsøkte å starte rett etterpå.

 

Offf... eg ser bare forran meg 1000lappane flakser eg no:O Hadde vert so fint om det bare var ein liten feil, men er ikkje det ekstremt skjeldent Kjeden ryker eigentlig? :o

91 Sierra Sedan 2L Doch! <33

Link to comment
Share on other sites

Topp-pakninga ryker oftest. Kjede ryker det og, men ikke like ofte.

 

DOHC motorer er billige brukt, og med hjelp av et par kamerater går det fort unna å få på plass motor. :)

 

 

Hehe, Ja men den ville vell ha starta selv om topppakkningen var gåen?:)

Hehe, ja takk for at du hjelper til og holde motet oppe vertfall:)

91 Sierra Sedan 2L Doch! <33

Link to comment
Share on other sites

kan du høre en summelyd i fra bak i bilen som varer i ca 1 sek når du vrir om tenninga? isåfall om du evt. har kjørt litt hard så kan en sikkerhetsbryter slå ut på bensinpumpen, bryteren sitter i reservehjulsbrønnen.

Link to comment
Share on other sites

kan du høre en summelyd i fra bak i bilen som varer i ca 1 sek når du vrir om tenninga? isåfall om du evt. har kjørt litt hard så kan en sikkerhetsbryter slå ut på bensinpumpen, bryteren sitter i reservehjulsbrønnen.

 

 

Hmm, den var eg ikkje klar over, men har sjekka ledningen som kommer på insprøytninga, og det kom bensin av den, då kan vell ikkje den slått seg ut? :)

Men takk for info :)

91 Sierra Sedan 2L Doch! <33

Link to comment
Share on other sites

No Har eg sjekka litt, Får ikkje Gnist!!-.- Bytta 3 forskjellige Coiler som eg hadde liggende, men kom no fram til at det ikkje var den:P Men skal bytte "motorcraft`en" En slags tenningsmodul vill eg tippe? Pussa den og lurte på om det var dårligkontakt, men tror rett og slett heile den må vere gåen! Plugg ledningane såg veldig bra ut og prøvde med andre kabler og det hjalp ikkje so må vere den "Jerndingsen" :)

91 Sierra Sedan 2L Doch! <33

Link to comment
Share on other sites

Har du gnist ut av coilen da? før fordeleren?

Skjekket om rotoren snurrer når du kjiner?

 

 

Rotoren Snurrer og du skulle hørt gledes brølet når eg såg det :lol: , Japp, satt pluggen rett i coilen, Ingen Gnist <_<

91 Sierra Sedan 2L Doch! <33

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Rotoren Snurrer og du skulle hørt gledes brølet når eg såg det :lol: , Japp, satt pluggen rett i coilen, Ingen Gnist <_<

 

 

Skal bytte impulsgjiver no, einaste eg ikkje har bytta, må vere den, den skal ha 290 ohm om eg ikkje tar heilt feil:P

91 Sierra Sedan 2L Doch! <33

Link to comment
Share on other sites

Vist kjeda er gåen er det enkles å skifte hele motor ja. Da toppen sansynligvis er mos. Vanlig 16v topp plassering av pluggene på dohc motoren. Så det er samme problmem på fleste nyere biler. Du får kjøpt kopp som er beregna for bruken på f.eks biltema. Med ei gummihette inni som pluggen skal sitte fast i.

 

 

 

 

Det er ikke riktig at det er vanlig 16v plassering av pluggene på doch motoren. Denne doch motoren har kun 8 ventiler og pluggene er plassert inn på siden av toppen. 16v topper har pluggene ned fra oversiden av toppen.

Link to comment
Share on other sites

Sant nok. Må være dohc 16v jeg tenkte på når jeg skrev det :huh: Men felles med 16v motorer er at man vanligvis ikke når pluggen med fingrene, og må ha en pluggnøkkel der pluggen sitter fast i pluggnøkkeln ved montering/demontering av pluggene. Så tilgjennegligheta er felles med mange vanlige 16v motorer :)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

hei. Er ikke et relee som er brent hos deg da? ofte kan du se det på releet. Dersom du ikke finner ut av det, ville jeg tatt en titt under ratt-stammen. Bare et tips. :o)

 

 

Hei hei, Trudde eg hadde sjekka det, Under rattstammen? Kor du tenker på no? Tenkte og bytte implusgjiver først, snakka med ein lokal Sierra Guru, han meinte det måtte vere den:D

 

Men noken som veit kor Impulsgjiveren ligger på 2L doch? bak med girkassa eller framme med svinghjulet?:P

91 Sierra Sedan 2L Doch! <33

Link to comment
Share on other sites

Regner med det er trigger han mener. Den ligger ved oljefiltret. Noen implusgjiver på Sierra har jeg nemlig ikke hørt om før :wacko:

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Hehe, Eg hørte no med folk på verksted, dei sa impulsgjiver, men er vell Trigger sensoren då, men men... på Autodata stod det at impulsgjiver skulle ha 290ohm, so merkelig at det ikkje er der i heile tatt då:S

91 Sierra Sedan 2L Doch! <33

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...