Jump to content

Cosworth stasjonsvogn


Recommended Posts

Skal ha morette lamper, og std cosworth-fanger på stasjonsvogna. Tenkte å lakke alt i samme farge, Magenta Red, inklusiv husa rundt lyktene. Men det var helt til jeg fant dette bildet på realcar.

 

fosi2104668.jpg

 

Noen som har noe forslag eller formening om noen tilsvarende farge-kobinasjon vil bli pent ? Så jo ganske pent ut det der.

blir kanskje vel mye magenta hvis jeg gjør som jeg hadde tenkt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Kristian
Etter min mening så ville jeg ha gått for Magenta red rundt lyktene og rillene, men blankt rundt grøftelysene !!!

Enten så lakka ringene rundt "srederne" sort blankt, iomed det går igjen sort i grillen, og sørhandtakene (hvis ikke dem skal lakkes å da?).

 

Tror ikke det ville blitt så galt jeg da...

Link to comment
Share on other sites

Hva om jeg lakka det rundt lyktene, rundt tåkelysa, panser-rillene og grillen i en annen farge, ikke svart alså ?

Gult kanskje  :rolleyes:  ?

Haha NÅ kødder du?!

 

 

Jeg tror iallefall det blir penest å ha alt magenta, unntatt rammene rundt tåkelysa, som må vær sort eller sølv.

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Hehe, beste forslaget fra Kristian så langt: jeg tror at det kunne blitt pent med magenta rød bil, med riller og fanger, lamper og slikt i samma farge..

samt dørhåndtak

 

så lakker du ringa rundt spredere, og det sorte på speil, samt den lista over nøkkelhullet på bakluka i sort blankt, med glatt overflate (krever litt grundarbeid, men mulig)

 

å listverket må jo nesten være sort

 

topp detta med pene litt polerte felger, og en anelse toning på rutene...

 

ville vel kansje også forska litt med soting av baklamper!

 

ikke hel mørk, men knekkt litt av med sort...

Link to comment
Share on other sites

tjanei.. dette ble vanskelig, men jeg tror jeg ville hatt lyktene og grillen magenta. og dekslene rundt tåkelysene sølv. som Cossi2wd sa først.

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

Hva om jeg lakka det rundt lyktene, rundt tåkelysa, panser-rillene og grillen i en annen farge, ikke svart alså ?

Gult kanskje :rolleyes: ?

Gult?! Hehe, nei og nei....

 

Men om du hadde grill, lykter, rundt tåkelys og panserriller i svart hadde det blitt veldig frekt. :)

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

hmm..

 

laker panser-rillenne ,grill ,i magenta og sølv rundt sprederenne..

magenta lakken er vell egentlig litt mørk den,, fått tak i sota baklykter og blinkers fundt om (forran også) og ha lyktenne forran sorte .. B)

 

troe det ikke hadde blitt så dumt..

"Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain"

 

~Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

eller gjøre slik som den oransje sedanen med evo-fronten:

- Svarte morette-lykter.

- Svarte blinlys foran (slik at de går i ett med morettelyktene).

- Hvite blinkers på forskjermene.

- Sotede baklykter.

- Og la resten av bilen være magenta.

 

Var kanskje det ford-racing mente også?

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

Hva om jeg lakka det rundt lyktene, rundt tåkelysa, panser-rillene og grillen i en annen farge, ikke svart alså ?

Gult kanskje :rolleyes: ?

Hvorfor ikke ta deg en tur til en lakkerer og se litt på fargekart??

Eller om du kjenner han godt prøvemixe en annen rødfarge utfra magneta som base.

 

Rett og slett magneta med en litt anna toning, mer av den ene en den andre fargen ect.under blanding slik at fargene kan se til dels like ut men i lysbrytning eller ved nærmere ettersyn så ser man en fin glatt overgang inn i en annen stilig farge med samme basefarge.

 

Tror det kunne være rått B) ikke mange som gjør det lenger i dag ;)

Mvh. Hugo H.

 

Ford sierra 2.0l (Type Ludo.)

Ford sierra 1.6l (Type vinterbil racing putt putt !solgt!)

Ford sierra P-100 (kommer til meg snart delvis kanselert dessverre)

Ford sierra sedan doch 1990 mod (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Ka med!!! Hvite morette-lykter, hvit grill og hvitt rundt grøftingsene. tror hvit er pent til den fargen.. :rolleyes:

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

 

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...