Jump to content

Ford Escort Cosworth Gr.A 1993


Escossie

Recommended Posts

Gamle bilen vår nå eid av Turbo XS her inne på forumet.

 

 

Bilen er en orginal fabriks bygget Ford Escort Cosworth Gruppe A ifra 1993.

 

Motor:

 

Sitter ikke orginal motor i bilen for øyeblikket, men det er den som følger med. Autronic SM4 Datastyring, den gamle motorstyring med air injectors etc kan følge med etter avtale med eier, ved evnt handel. Dette er en mountune motor med nr: MTC 090.

YB Cosworth, bygd av Mountune Racing i England (MTC 090), MT 29 og 30 WRC kamaksler, 9.1:1 i kompresjon, blokk med studs, ALS QR Maram akslet turbo, gr.a filteradapter, stor gr.a alu-radiator med to store vifter, stor sump bunnpanne i magnesium for 7,5” frontdiff, justerbare kamdrev, WRC-toppakning og reg.reim. Kjøling på alt som differ, girkasse, styresnekke etc. Aeroquip-koblinger og ståloppbunnede slanger overalt, gr.a ledningsnett, Stor aeromotive bensin pumpe og filtre. Quick rack styresnekke med kort utveksling. Fullt brannslokkningsystem. K&N konfilter.

 

 

Drivlinje/Understell:

 

6 trinns FFD kasse.

Ap twin paddle clutch.

Ford Motorsport 9” bakdiff og 7.5” FFD framdiff i magnesium hus.

Nytt Øhlins 2-veis asfalt understell og bilstein magnesium coilovere til grus.

Magnesium justerbar peddalboks.

Fly-off håndbrekk, alle mulige justeringer av bremser inni bilen.

AP Racing 4-stemplet foran med 330mm, 4-stemplet bak med 285mm skiver.

Front og bak anti-rollbars, gr.a justerbare TCA.

WRC grusnav, blå magnesium bærearmer bak og aluminiumforstilling samme som WRC.

Speedline 8x18 motorsport hjul.

 

 

Interiør:

Sparco PRO 2000-seter, alu-girkule, 6-punkt belter, gromt wrc bur , masser av bryter/knapper inni bilen, annet ratt, pectel-monitor, carbon fuelcell. Brannslukker system.

 

Eksteriør:

Orginal utseendemessig, leppe på frontfanger, sotede ruter, lakkert i Toyota-sølv, gr.a frontlykter, hurtingåpnere på panser og bakluke.

 

 

Og til slutt kan jeg føye til at annen motor kan ved pris tilegg følge med om ønskelig. Han har også masse annet div deler liggende. Bilen har også i år gått på asfalt og er justert inn til dette.

Bilen blei klokka inn på Rudskogen til 1.04.00 på transponder med smale rally slicks, så her er det MASSER av potensiale for og få en skikkelig rask bil med de rette bitene. Dette er den perfekte bilen for deg som enten vil ha et spinnvilt leketøy eller av den mer seriøse typen som vil kjøre fort! :) Håper jeg har fått med det meste. Ring eier hvis det er noe dere evnt måtte lure på :)

 

 

Pris med org motor. 400.000 kr

 

Kun seriøse henvendelser!

 

 

Bare ringe eller sende mail hvis det er noe dere lurer på :)

 

Fredrik Andersen

Tlf: 922 17 804

turboxs@spray.no

post-1597-128536082544_thumb.jpg

post-1597-128536084074_thumb.jpg

Edited by Escossie
Link to comment
Share on other sites

Tror ikke mange gidder å "dulle" med en bil til over 400.00 kr! Da skal det være tut-og-kjør ;)

 

eller kose litt da ;) skal vel godt og la seg gjøre og ikke klare og gå ut i garasjen i blant hvis man har noe sånt stående i garasjen :)

 

Styresnekke på escort? Dette må jeg nesten se bilder av.

 

det er slikt det blir når man er fra bygda veitdu ;) tannstang da så er vi alle fornøyde :)

Edited by Escossie
Link to comment
Share on other sites

Morro å lese folk mener den ikke er verdt penga. Da lurer jeg på hva dere mener den er verdt???

 

Veldig få slike biler osm har skilt. Min bil har hastighets lisens

 

Bilen står nå men kan gjøres kjøreklar for 400 som den står til.

Link to comment
Share on other sites

Morro å lese folk mener den ikke er verdt penga. Da lurer jeg på hva dere mener den er verdt???

 

Veldig få slike biler osm har skilt. Min bil har hastighets lisens

 

Bilen står nå men kan gjøres kjøreklar for 400 som den står til.

 

Den er vel sikkert "verdt" pengene. Men tror det er for spesielt interesserte å kjøpe en bil til 400.000 kr uten skilter ;) Og som du antageligvis ikke får skilter på heller ;)

 

Får myyyyyye gromt av både Cosworth og andre biler til 400.000,MED skilter, så det er som sagt for spesielt interessrte ;)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Alikevel litt stiv pris i mine øyne.

Jeg holdt på å kjøpe grp.A escorten til frustøl(Ramsport servet) Strøken bil og ikke full av sparkel og rufsomtufs her og der.

Denne gikk for 350 for 2 1/2 år siden.

300-350 er vel en mer realistisk pris kanskje?

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Skal vi snakke om ekstrteme cossiebygg til 400k MED skilt, så er jo tilfellet at 99% av disse på ingen måte bude hatt skilt. Er på tide å lære seg å skille rånebiler/gatebil fra seriøse løpsbiler.

 

Vet ikke om du kan skille de fra hverandre, men jeg kan ;)

 

For å si det sånn, så tviler jeg på at en Cosworth til 400.000 hadde vært rånete.Hadde antageligvis vært strøken og påkostet. Og skal vi snakke om biler med/uten skilt, hadde vel ganske få hatt skilt pga motoreffekt. Men nå var det ikke motoreffekten jeg snakket om. Jeg bare sa du får sinnsykt mye kult for 400.000 kr med skilt i utgangspunktet. Og det gjelder ikke bare Cosworth.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Le og drit ut bilen så mye dere vil. Det går bra for min del. Jeg har hatt mye morro med den.

De av dere som tror det finnes slike biler som er brukt og ikke har sparkel på seg må tro om igjen.

Og utseende på denna rånebilen er jo bortsett fra start nr og reklamen helt org Ford

 

Å om det skal grines så mye på pris kan jeg da selge den med 650hk maskin for en dæsj ekstra.

Men jeg ,og trodde også en kjøper ville ha interesse av å ha alle de orginale 909 partsa med bilen men.....

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...