Jump to content

WRC manifold


Herbst 1

Recommended Posts

Jau hvis polly sitt utstyr er godt nokk så stemmer det bra skulle jeg tro.

 

Kommer ny bremsing av denne motoren om ikks så alt for lenge, med litt forandringer.

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 185
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja, var ikke mye trykk der nei.

 

Mer info om denne?

 

 

2008, var ikke det den tiden det var mange særdeles optimistiske resultater hos Polly?

 

 

Edit: ****** tidlig i gang til å være E50 stg 5 da! :o

Men så lavt ladetrykk??

 

Ikke rart den er tidlig i gang når man kun lader 1,5 bar som faller til 1.25 ;) Mer info på motoren? Komp, kammer etc?

Link to comment
Share on other sites

Ikke rart den er tidlig i gang når man kun lader 1,5 bar som faller til 1.25 ;) Mer info på motoren? Komp, kammer etc?

 

Hehe, sant det. Men uansett av de bedre moment/ladetrykk-kurver jeg har sett på E50.stg5.

320hk på 4000omdr med en E50.stg5 er ikke dagligdags, derfor jeg ble litt overrasket.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Hehe, sant det. Men uansett av de bedre moment/ladetrykk-kurver jeg har sett på E50.stg5.

320hk på 4000omdr med en E50.stg5 er ikke dagligdags, derfor jeg ble litt overrasket.

 

Ja den var ekstremt bra egentli. Var det ikke denne perioden en viss krx400 fikk litt merkelige tall?

 

Kunne skjønt det med 9blank i komp kanskje. Beklager at er skeptisk til tallene asså, synes bare det ser urealistisk ut ;)

Link to comment
Share on other sites

komp er vell rundt 7,5 +0,5 lomma stempler, bd16+ kammer, 2wd manifoild, jensmodda innsug, jens portet topp.

Da den ble bremset var det orginalt tenningsanlegg, rs500 kjøler 3" eksos.

 

Hvor skal jeg bremse caprien når den er ferdig nå for å få et pappir jeg kan gjøre noe annet en å tørke meg i ræven med?

Edited by GranadaMK1

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

og hvorfor ble det ikke ladet 2bar sånn av nysgjerrighet? Oppsettet er jo perfekt, bortsett fra kammene..

 

Sleit litt med ladetrykkstyringen. Ble byttet til en hjemmelaget kuleventil og ladet 1,8 senere. Funket bedre da.

 

Med nye tingene som jeg har kjøpt er det Autronic sm4, 4stk msd coiler, el. soilinoid til ladtreykkstyring, nytt innsug, 750ccm dyser.

 

Så får vi se... om det blir nokk power til å flytte 1000kg bil....

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Hvor skal jeg bremse caprien når den er ferdig nå for å få et pappir jeg kan gjøre noe annet en å tørke meg i ræven med?

 

Ikke meningen å være overmåte skeptisk, men syns bare de var ganske optimistiske i forhold til ladetrykk.

Å oppnå 300hk på 4000omdr på en Cosworthmotor er en meget stor bragd, så sant resten av kurven ser ut slik den gjør. Og da er det ganske lurt å være litt skeptisk og heller se etter hva som gjør at det er så veldig mye bedre resultat enn tilsvarende oppsett.

 

Viss desse resultatene var reele, tenk hvordan resultatene hadde vært med 2bar ladetrykk som det vanligvis lades på tilsvarende oppsett?

 

 

Har mine klare preferanser på hvor jeg har sett resultater som kan vise en god troverdighet. Og du vet nok hvor jeg mener ;)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

halv bar til og du snuser på 500 nesten.. litt i overkant med den turboen kanskje?

 

er vell oppgitt til 480hk tror jeg.

 

Er ikke så opptatt av alt det der egentlig. Gøyere å kjøre bil en å snakke om det.

 

Men hvor skal jeg bremse caprien da?

Siden polly ikke har peiling...

 

Bremst flere biler hos polly jeg.. Feil her og...

silv.jpg

Edited by GranadaMK1

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Ok.. hvis vi sammenligner med t38 som det her er brukt i tråden er denne ikke langt ifra å gi samme toppeffekt(minus 30-40hk..). Si 450 på 2.2 bar f.eks. For å få 300hk på 4000 lader denne over 2bar. Dog annen komp men likevel.

 

Den rs500 ahmed motoren som ofte refereres til her inne bremser 300 ved 4000rpm. Ladetrykk? over 2bar. Det med en rs500 turbo som klarer over 500hk og lav 7 i komp. Synes du virkelig ikke at noe skurrer litt?

 

Sorry men synes det ser urealistisk ut..

Edited by Tore_TJ
Link to comment
Share on other sites

Ok.

 

Bremsepappiert er feil.

 

Det skal du ikke si, jeg kan ta totalt feil. Men alle andre resultat jeg har sett skurrer, derfor jeg spør og graver.

 

 

 

Joda, men hvorfor er det så elendig med info om HVA dette egentlig er for noe?

Det er relativt begrenset med valgmuligheter i kompressorhjul og turbinhjul, så selve kombinasjonen kan ikke være noe hokus-pokus.

E50 kompressorhjul på en T34 aksling er f.eks slett ikke umulig.

 

 

t38 skal være en hybrid mellom t34 og t4 etter det jeg klarer å grave fram, men nå finnes det jo en haug med t4 options..

Link to comment
Share on other sites

t38 skal være en hybrid mellom t34 og t4 etter det jeg klarer å grave fram, men nå finnes det jo en haug med t4 options..

 

På TT T38 er frontdelen helt lik frontdelen på en RS 500 turbo, står en del om dette på PF, men husker ikke hva de sa om eksos delen.

Link to comment
Share on other sites

Blir jo bare spekulasjoner, men ser ut som om det var veldig lite gjengeparti som holdt armen sammen. Isteden for å bytte ble den sveiset på igjen da den røk :(

Til Lasses forsvar så hadde ikke han papirer på motoren, så han viste vel ikke hvilket ladetrykk den skulle gå på. Hva Greffel eller Biltema Marius har gjort angående ladetrykk vet jeg ikke. Går ihvertfall som den skal nå ifølge papirene fra Mountune.

 

Uten at dette har noen særlig betydning for deg, så kan jeg bekrefte at den motoren gikk på rett i overkant av 2 bar (på høyeste steg på boost controlleren) i 2005/2006... med forbehold om at stack måleren viste riktig verdi...

Edited by cosworthpower

Escort Cosworth Wolf

Bmw f31

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke kompressor delen på t38 er helt lik rs500 turbo,en. leverer mindre luft i følge listene på Mike Rainbird sin nettside,der han selger både blant annet T38 og 500 turboen.

 

Vist du skal holde deg rundt 450-480hk er også E50 en bra turbo. Tviler heller ikke på bremsepapirene, vist over, da jeg har testet det oppsetter tidligere.

 

Send en mail til Rainbird for nøyaktig svar anngående oppsett og spec på T38. Han bruker også Pectel T6, mener jeg.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke kompressor delen på t38 er helt lik rs500 turbo,en. leverer mindre luft i følge listene på Mike Rainbird sin nettside,der han selger både blant annet T38 og 500 turboen.

 

Vist du skal holde deg rundt 450-480hk er også E50 en bra turbo. Tviler heller ikke på bremsepapirene, vist over, da jeg har testet det oppsetter tidligere.

 

Send en mail til Rainbird for nøyaktig svar anngående oppsett og spec på T38. Han bruker også Pectel T6, mener jeg.

 

Så du synes effekten på 4000rpm med 1,5bars trykk virker sannsynlig? Samt 410hk på 1,25?

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke kompressor delen på t38 er helt lik rs500 turbo,en. leverer mindre luft i følge listene på Mike Rainbird sin nettside,der han selger både blant annet T38 og 500 turboen.

 

Vist du skal holde deg rundt 450-480hk er også E50 en bra turbo. Tviler heller ikke på bremsepapirene, vist over, da jeg har testet det oppsetter tidligere.

 

Send en mail til Rainbird for nøyaktig svar anngående oppsett og spec på T38. Han bruker også Pectel T6, mener jeg.

 

Det er bra :lol:

 

Så du synes effekten på 4000rpm med 1,5bars trykk virker sannsynlig? Samt 410hk på 1,25?

 

Motoren til Tommen måtte opp på 2 bar, med samme turbo, 2wd manifold, ar .82, portet topp, osv, for å klare 400 hk :D

Link to comment
Share on other sites

Det er bra :lol:

 

 

 

Motoren til Tommen måtte opp på 2 bar, med samme turbo, 2wd manifold, ar .82, portet topp, osv, for å klare 400 hk :D

 

Se der ja.. Kunne vært arti å sett kurven til sammenligning.

 

Men da er man jo på t-34 360lager tall igjen, så burde vel bremset mer?

Link to comment
Share on other sites

Se der ja.. Kunne vært arti å sett kurven til sammenligning.

 

Men da er man jo på t-34 360lager tall igjen, så burde vel bremset mer?

Burde det kanskje, dette var hos Gulbrandsen, prøvde forskjellige ting, ar ,63 4wd manifold osv. Dette stoppet stort sett rundt 350. Tror kanskje det er kammene som var feil ? bd 14. Fikk vel aldri mer en 340 med t34 ,63. Husker ikke helt, men mener det var ca 1bar baktrykk da den bremset 400.

Link to comment
Share on other sites

Burde det kanskje, dette var hos Gulbrandsen, prøvde forskjellige ting, ar ,63 4wd manifold osv. Dette stoppet stort sett rundt 350. Tror kanskje det er kammene som var feil ? bd 14. Fikk vel aldri mer en 340 med t34 ,63. Husker ikke helt, men mener det var ca 1bar baktrykk da den bremset 400.

 

Det er jo ingenting :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Sikkert ikke, men så har jo den motoren gått klokkerent siden 2000 :D

 

Ja det vil jeg tro! 1bar baktrykk på 2bar ladetrykk, her kunne man ladet 3 bar hehe..

 

Men stusser over tallene med t34.63.. Aner ikke hva som ble gjort i benken, og hvordan tenningen ser ut så vanskelig å si hva som er "feil". Dette har nok Gulbrandsen mer peil på ;)

Link to comment
Share on other sites

Mulig jeg husker feil, kanskje det var at turbo trykket og baktrykket utlignet hverandre. Tror kanskje det når jeg tenker etter.

Vi får se til sommeren ;)

Den motoren er skummel i 2wd´n hvertfall! ^_^

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...