Jump to content

WRC manifold


Herbst 1

Recommended Posts

Hallo, var hos Gulbransen idag, justerte inn ladetrykket, sånn at det lå på 2 bar under full belastning. Går klokkerent, lave temperaturer under kjøring på rulla. Tenning nede på 7 grader når den lader over 2,2 bar. Langs veien peaker den 2.5 bar :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 185
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hallo, var hos Gulbransen idag, justerte inn ladetrykket, sånn at det lå på 2 bar under full belastning. Går klokkerent, lave temperaturer under kjøring på rulla. Tenning nede på 7 grader når den lader over 2,2 bar. Langs veien peaker den 2.5 bar :D

 

Vet du tenning fra 4500 til 7000 på maks trykk?

 

7grader er mer enn det jeg har sett før (hvis dette er på ca maks moment) på den kompen og det trykket så tydeligvis et bra oppsett :)

 

Høres ut som du er fornøyd nå da, så lenge det varer..

 

Var det 8 std 4wd dyser du hadde?

 

Hvorfor skulle det ikke vare?

Link to comment
Share on other sites

Streng benk der eller? Hva hadde du på 4000rpm nå da? Kanskje man skulle dratt bilen dit for mapping..

 

Per snakket vel om at det var ruller som gir like mye wheelpower som hans gir enginepower på samme bil .

 

Tenker på man blir sjelden fornøyd i lengden med oppsett og effekt. En evig mani..

 

helt topp m/8 blå..

 

Håpløst å bli fornøyd i bil, godt man har sykkel for å skremme seg selv :D Hvor mye hk skal 8 blå i teorien holde til ?

Link to comment
Share on other sites

Kjekt å høre at den fungerer bra :)

 

Men litt over 400hk på 2,2bar når Mountune oppgir 441hk på 2bar?

Kan jo høres litt i overkant strengt ut da, så sant ALT er på stell da.

Er jo nok av snille ruller, så at det finnes for strenge også er det jo en stor kjangs for.

De tallene det refereres til tidligere i tråden syns jeg nesten virket litt overmåte strenge, men er jo umulig å vite så sant man ikke kjenner til alle detaljene om motor, bremsing etc.

Mye som spiller inn.

 

Er det bare meg som reagerer litt på prisene til mr. Guldbransen?

Sier ikke noe på kompetansen til den karen, men syns prisene var litt voldsomme.

 

"Effektmåling rullende landevei 2 WD m/utskr. av kurver, kr. 1250,-"

"Effektmåling rullende landevei 2 WD m/utskr. av kurver, måling av avgasser og arb. inntil 1 time, kr. 1650,-."

 

Og det er priser eks.mva....

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Kjekt å høre at den fungerer bra :)

 

Men litt over 400hk på 2,2bar når Mountune oppgir 441hk på 2bar?

Kan jo høres litt i overkant strengt ut da, så sant ALT er på stell da.

Er jo nok av snille ruller, så at det finnes for strenge også er det jo en stor kjangs for.

De tallene det refereres til tidligere i tråden syns jeg nesten virket litt overmåte strenge, men er jo umulig å vite så sant man ikke kjenner til alle detaljene om motor, bremsing etc.

Mye som spiller inn.

 

Er det bare meg som reagerer litt på prisene til mr. Guldbransen?

Sier ikke noe på kompetansen til den karen, men syns prisene var litt voldsomme.

 

"Effektmåling rullende landevei 2 WD m/utskr. av kurver, kr. 1250,-"

"Effektmåling rullende landevei 2 WD m/utskr. av kurver, måling av avgasser og arb. inntil 1 time, kr. 1650,-."

 

Og det er priser eks.mva....

 

Det var på 2bar den ble bremset, det var når den peaket jeg så tenning på høyere trykk.

Kan jo fortelle litt om strengheten til rulla, for en del år siden ble det bremset en Audi 2,7 biturbo som var mtm trimmet for 100000,-, den bremset litt mindre enn orginalt :) Hvis jeg ikke husker feil ble divisjon 1 bilen til Kittelsen (evo) bremset til 420 hk med en STOR turbo. De som har bremsebenk stiller jo parametere på disse selv, så de har jo "verktøyet" sitt som de vil selv. Ville Per at jeg skulle ha 500 hk, så ville jeg fått det. Kjedelig for bileier å legge ut bremsepapirer som viser lave effekter, men sånn er det hos Per. Kan jo si det sånn at med 2 målinger nå som skiller 10% hadde det jo vært fint med en tredje måling med 10% opp fra Mountune sin, så ville vi fått nesten 500 hk :lol: Tror nok at i tuner verden at vi har en "feilmargin" på 20%, noe annet ville kanskje vært rart.

Edited by Herbst 1
Link to comment
Share on other sites

Motoren til Tommen måtte opp på 2 bar, med samme turbo, 2wd manifold, ar .82, portet topp, osv, for å klare 400 hk :D

Det er det som er det realistiske vanlige resultatet for en Cosworth. "Alle" med lavkomp. klarer dette og tilhørende maks dreiemoment er ca. 550 Nm.

Det er når man skal videre at det blir mer vrient å få ut ett holdbart resultat som i praksis er en genuin forbedring.

 

Kan jo fortelle litt om strengheten til rulla, for en del år siden ble det bremset en Audi 2,7 biturbo som var mtm trimmet for 100000,-, den bremset litt mindre enn orginalt :)

Tenk deg følelsen til eieren som har brent av slik summer for å få ett effekt tap. Selgeren og tuneren er avslørt om de innkompetente griske lommemennene de i mange tilfeller er. ALLE hadde vært stølende fornøyd dersom bremsepapiret var feil og viste "ett par 100" hk ekstra og tuneren hadde fremstått som er vassekte geni.
Hvis jeg ikke husker feil ble divisjon 1 bilen til Kittelsen (evo) bremset til 420 hk med en STOR turbo.

420 Motorsport hesteKREFTER da ja.

Kjedelig for bileier å legge ut bremsepapirer som viser lave effekter, men sånn er det hos Per.
Regner med at han kalibrerer benken sin så ofte som det behøvs og bremser så tøft som man egentlig skal. :)

 

Er det bare meg som reagerer litt på prisene til mr. Guldbransen?

Sier ikke noe på kompetansen til den karen, men syns prisene var litt voldsomme.

 

"Effektmåling rullende landevei 2 WD m/utskr. av kurver, kr. 1250,-"

"Effektmåling rullende landevei 2 WD m/utskr. av kurver, måling av avgasser og arb. inntil 1 time, kr. 1650,-."

 

Og det er priser eks.mva....

Greit nok, men dette er motorsport.

Hvis du snur litt på flisa så blir spørsmålet: "Hvor mye er bremsepapirer som IKKE viser sannheten verd? Hva har men EGENTLIG fått igjen for innsats og pengeutlegg? Her er f.eks G-målere gull verd da de er relativt billige og lett å bruke å sjekke fremgang.

Hvis bileier skulle betale hk avgift for effektøkningen, DA hadde dette stedet blitt valgt og hverken eier eller "avgiftsministeren" kunne klaget på resultatet, akkurat slik det bør være.

 

Håpløst å bli fornøyd i bil, godt man har sykkel for å skremme seg selv :D

Hvor mye hk skal 8 blå i teorien holde til ?

Ååhh! Såpass ja. Høres ut som du trenger større turbo og lavere komp., evt. E85 her. :D Da ordner det seg nok. :lol:

Er det de lyseblå BOSCH #400 dysene eller de originale mellomblå Weber dysene du har?

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Det var på 2bar den ble bremset, det var når den peaket jeg så tenning på høyere trykk.

Kan jo fortelle litt om strengheten til rulla, for en del år siden ble det bremset en Audi 2,7 biturbo som var mtm trimmet for 100000,-, den bremset litt mindre enn orginalt :)

Sier meg igrunn ingenting....

 

 

Hvis jeg ikke husker feil ble divisjon 1 bilen til Kittelsen (evo) bremset til 420 hk med en STOR turbo.

Sier meg også igrunn veldig lite.

 

 

De som har bremsebenk stiller jo parametere på disse selv, så de har jo "verktøyet" sitt som de vil selv.

Ville Per at jeg skulle ha 500 hk, så ville jeg fått det.

Ja, til en viss grad. De fleste bremsemulighetene har en viss kalibrering som blir levert fra leverandør, og ja de har en viss mulighet til å "justere" resultatet.

Men dette blir på også ofte synlig på bremsepapiret.

F.eks. Dynapack har en viss faktor som kan forandres viss man vil "fjerne" drivverkstap etc., men dette syns på bremsepapiret som en klar verdi.

Selvfølgelig er det bremseruller/benker som viser alt for mye effekt også, nekter ikke på det.

Og steder der resultatene ikke stemmer.

 

 

Kjedelig for bileier å legge ut bremsepapirer som viser lave effekter, men sånn er det hos Per. Kan jo si det sånn at med 2 målinger nå som skiller 10% hadde det jo vært fint med en tredje måling med 10% opp fra Mountune sin, så ville vi fått nesten 500 hk :lol: Tror nok at i tuner verden at vi har en "feilmargin" på 20%, noe annet ville kanskje vært rart.

Poenget mitt er bare at det er viktig være kritisk, ingenting i veien med det.

Men det er også viktig å se realistisk på ting, ikke bare dra slutningen om at det mest kritiske, det laveste bremseresultatet etc. er dermed sagt det som er riktig.

Selvfølgelig er det umulig å oppnå HELT like resultater rundt omkring, men det er jo ganske greit å få seg et visst inntrykk om hva som er hold i, og ikke.

 

 

 

Tenk deg følelsen til eieren som har brent av slik summer for å få ett effekt tap. Selgeren og tuneren er avslørt om de innkompetente griske lommemennene de i mange tilfeller er. ALLE hadde vært stølende fornøyd dersom bremsepapiret var feil og viste "ett par 100" hk ekstra og tuneren hadde fremstått som er vassekte geni.

Og basert på dette utsagnet så er du dermed 100% overbevist om at dette resultatet er riktig?

Mtp. at det ikke sies NOE om bilen ble bremset samme sted før "trimmingen"?

Er mye som spiller inn når store modifikasjoner blir gjort, og det skal veldig lite til før resultatet blir langt verre enn det "skal" være. Slike detaljer sier ofte slike historier minimalt om.

 

 

420 Motorsport hesteKREFTER da ja.

Regner med at han kalibrerer benken sin så ofte som det behøvs og bremser så tøft som man egentlig skal. :)

Ja, det bør man jo regne med når han jobber på det nivået han gjør.

 

 

Greit nok, men dette er motorsport.

Hvis du snur litt på flisa så blir spørsmålet: "Hvor mye er bremsepapirer som IKKE viser sannheten verd? Hva har men EGENTLIG fått igjen for innsats og pengeutlegg? Her er f.eks G-målere gull verd da de er relativt billige og lett å bruke å sjekke fremgang.

Hvis bileier skulle betale hk avgift for effektøkningen, DA hadde dette stedet blitt valgt og hverken eier eller "avgiftsministeren" kunne klaget på resultatet, akkurat slik det bør være.

Ja, det er motorsport. Men kostnaden fyker såpass i været kun pga. hvilken type kundekrets som er innom lokalene?

Sier ikke at mannen kan sakene sine, for det regner jeg med han gjør. Men når slike priser blir dratt inn i diskusjoner om effektmåling for oss vanlige "mannen i gata" som skal få bremset bilen for å vite hvor man ligger i landet, så stiller jeg meg litt kritisk til hvorfor enkelte skal ha såpass mye mer enn andre.

 

De fleste som ønsker en effektmåling gjør jo dette i et ledd av utviklingen på sin egen bil, og gjør ofte slike effektmålinger flere ganger i denne utviklingen, alt etter som. Slik at man har noe å sammenligne med etterhvert, og se om man får frem resultatet av forbedringene.

Ja, g-målere er veldig greie til dette, men det trenger jo ikke å kosta skjorta for å få utført en reelt effektmåling heller.

Det jeg har mest erfaring med er Dynapack hos UMS (EBB), og at du er "uvenn" med han etter en rekke diskusjoner på div. internett-forum gjør at jeg ikke akkurat forventer lovord fra din kant om hans aktiviteter. Uansett hva som egentlig er tilfellet.

Men det koster jammen meg ikke mange hundrelappene for en fullverdig effektmåling på Dynapack.

Og igrunn mener jeg dette er en bedre løsning enn G-måler. Men selvfølgelig vil det jo være andre kostnader.

Og det jeg har sett av effektmålinger på Dynapack er veldig troverdige, både på biler med orginaleffekt, og på biler som er bremset andre steder, og logginger som er gjort på biler som er bremset der.

Jeg ser liten grunn til å tro at de resultatene man får ut av den Dynapacken er feil. Er MANGE som blir skuffet etter en tur der, etter å ha bremset andre steder.

Og mulighetene man har med en Dynapack kontra en spinup rulle, både mtp. feilsøking, mapping etc. er ganske formidable ;)

 

Det jeg bare vil sette litt på spissen er, hvorfor er den effektmålingen med lavest resultat mest riktig?

For å si det på en annen måte da, har Mountune en optimistisk effektmåling, mens Guldsbransen har fasiten?

Eller har det forsvunnet så mye effekt på den tiden, når det nå betyr at Guldbransen har mappet denne og med hans erfaring innen mapping for motorsport ikke skal kunne ha kastet vekk så mye effekt?

 

Ikke meningen å tråkke noen på tærne, bare litt uenig i div. konklusjoner som trekkes ganske kjapt rundt omkring.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Hørt fleire historier om at "benken" til Gulbrandsen er veldig streng..

At hestekreftene derifra holder mål kan eg skrive under på :)

 

Hadde vært moro å bremsa/justert bilen hos han først pga han har bygd motoren min og har god greie på GEMS sprutet,

for så å teste den på dynapack seinere..

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Per mappet ikke. bare bremset. Det er vel en håpløs diskusjon egentlig å samenligne ruller av forskjellige fabrikat og med forskjellige operatører. Alle gjør vel ting på sin måte. Da per fikk mølla si, i år 2000, var det min bil som var første mann ut. en Saab 95 2000 modell med 2,3t og 170 hk. den bremset 125 kw = 170hk. Kikket på nettsidene til BSR samme år, der det stod at de hadde bremset flere 2,3t og at alle hadde bremset min 185 hk. så det kan være godt mulig at rulla til per viser 10% mindre enn mange andre ruller, men den er selvsagt ikke noe mer riktig for det. Den er vel riktig for Per siden det er hans verktøy. Det er vel ikke akkurat påkrevd med kalibrering av ruller og dynoer fra noen offentlig instans ? Men ville kanskje tro at firmaer som f.eks Mountune som jobber tett mot bilfabrikker og BSR som jobber tett mot offentlige instanser i Svergie er avhengig av ganske nøyaktige målinger, uten at jeg vet det :)

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som orginale blå escort dyser, mye skal de holde til i teorien på 3bar grunntrykk ?

Nå VET IKKE jeg hva disse dysene faktisk er oppgitt til, men jeg kalkulerer med 333 ccm ved det originale 3,5 BAR.

I følge mine beregninger rekker disse da til å gi en luftmengde på 46,5 lb/min, en AFR på 11.9:1.

Dette blir da til 311 KW (423 hk) dersom komp. er tilstrekkelig lav til at man kjøre "korrekt" tenning.

 

Ja, var ikke mye trykk der nei.

 

Mer info om denne?

 

 

2008, var ikke det den tiden det var mange særdeles optimistiske resultater hos Polly?

 

 

Edit: ****** tidlig i gang til å være E50 stg 5 da! :o

Men så lavt ladetrykk??

Hmm. I forhold til din siste post så kan følgende nevnes:

410 hk med 1,23 BAR ladetrykk meden turbo som har ett svært 500 hk steg 5 turbinhjul er faktisk betydelig mer konservativt enn 528 hk med 1,7 BAR med en turbo som har T3 størrelse turbinhjul, dersom det fremdeles sier deg noe. Nedjustert blir det til 410 hk med 1,09 BAR ladetrykk, - og motorbyggeren tror på det!!

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Hmm. I forhold til din siste post så kan følgende nevnes:

410 hk med 1,23 BAR ladetrykk meden turbo som har ett svært 500 hk steg 5 turbinhjul er faktisk betydelig mer konservativt enn 528 hk med 1,7 BAR med en turbo som har T3 størrelse turbinhjul, dersom det fremdeles sier deg noe. Nedjustert blir det til 410 hk med 1,09 BAR ladetrykk, - og motorbyggeren tror på det!!

 

Særdeles kortfattet og utenfor tema du var da.

 

At den effekten du nevner på sistnevnte motor er riktig har jeg vertfall aldri sagt!

Og at det fra dag 1 var mye piss rundt den motoren, og EKSTREMT mye rykter, og forskjellige historier.

En ting jeg er 100% sikker på er vertfall at det har blitt sagt mye usant RUNDT alt som skjedde med den motoren.

Men den motoren der har jeg ingenting med, og minimal interesse for siden dette er et avsluttet kapittel.

 

Men ser ikke helt hva som har sammenheng med siste posten min?

Men sier du at du er enig i den førstnevnte effekten da? For det tror jeg nemlig ikke at du er.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Hørt fleire historier om at "benken" til Gulbrandsen er veldig streng..

At hestekreftene derifra holder mål kan eg skrive under på :)

 

Hadde vært moro å bremsa/justert bilen hos han først pga han har bygd motoren min og har god greie på GEMS sprutet,

for så å teste den på dynapack seinere..

 

Ja, slike historier finner man nok endel av.

Men sier ikke at det ikke stemmer, for det kan så godt være, men syns tankegangen med: lavest bremset tall = fasit.

 

Ja, jeg tviler ikke på at de går godt de bilene som kommer ut derfra, sier ikke noe på det ;)

 

Ja, det kunne vært artig :)

 

 

Per mappet ikke. bare bremset. Det er vel en håpløs diskusjon egentlig å samenligne ruller av forskjellige fabrikat og med forskjellige operatører. Alle gjør vel ting på sin måte. Da per fikk mølla si, i år 2000, var det min bil som var første mann ut. en Saab 95 2000 modell med 2,3t og 170 hk. den bremset 125 kw = 170hk. Kikket på nettsidene til BSR samme år, der det stod at de hadde bremset flere 2,3t og at alle hadde bremset min 185 hk. så det kan være godt mulig at rulla til per viser 10% mindre enn mange andre ruller, men den er selvsagt ikke noe mer riktig for det. Den er vel riktig for Per siden det er hans verktøy. Det er vel ikke akkurat påkrevd med kalibrering av ruller og dynoer fra noen offentlig instans ? Men ville kanskje tro at firmaer som f.eks Mountune som jobber tett mot bilfabrikker og BSR som jobber tett mot offentlige instanser i Svergie er avhengig av ganske nøyaktige målinger, uten at jeg vet det :)

 

Okay, blitt gjort noen forandringer på mappet, siden den var hos Mountune?

 

Nei, det er det jeg mener. Problemet er at mange mener at den strengeste rulla automatisk er den riktige. Selvfølgelig er det lett å dra slutningene til at det stemmer, men jeg mener det er feil å gjøre det når man vet for lite fakta rundt det.

 

NETTOPP, for han som bremser er den jo helt perfekt. Han får målt det han skal, og får brukt den til å effektmåle biler resultat evt. før og etter.

 

Ja, der kommer akkurat det inn igjen. Tanken med at strengest er mest riktig. Hvorfor skulle ikke f.eks. Mountune som er ledende i verden mtp. motorer for Rally, racing, F1 og hele pakka ha utstyr som er "dårligere" enn Gudbrandsen, fordi Gudbransen viser lavere tall?.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

 

Det var ett godt resultat.

Ja, Tommy Field brukte GT3071R på en original 4x4 manifold og fikk ut noen hinsides tall. Det var 2,6 BAR ved 2200 o/min eller noe lignende helt sykt.

 

 

 

Field Motorsport klarte å få 2bar ladetrykk på 2300rpm og 480hk utav gt3071r med 4x4 manifoil i følge ryktene

 

spec på Field Motorsport sin motor var:

 

8,0:1 i comp

2wd topp FMS-spec

kammer FMS-spec

4wd eksos manifoil

RS500 plenum og throttle body

4 stk 403 dyser

p8 -ecu

6bar bensintrykk (8.5 bar på fullt ladetrykk)

RS500 IC

og selvsagt live map.

 

 

Hadde vært interesant og visst om dette faktisk er gjennomførbart og hva slags kammer som ble brukt her..... Noen som har lest noe mer om dette?

Edited by admiralen
Link to comment
Share on other sites

 

Hmm. I forhold til din siste post så kan følgende nevnes:

410 hk med 1,23 BAR ladetrykk meden turbo som har ett svært 500 hk steg 5 turbinhjul er faktisk betydelig mer konservativt enn 528 hk med 1,7 BAR med en turbo som har T3 størrelse turbinhjul, dersom det fremdeles sier deg noe. Nedjustert blir det til 410 hk med 1,09 BAR ladetrykk, - og motorbyggeren tror på det!!

 

Skal være ærlig å si at jeg hadde forventet litt mere informative svar fra deg i denne saken og ikke mystiske "må huske flere år tilbake" svar ;)

 

Slik jeg ser det.. steg5 E50 vs 3076 som jeg tror er ditt eksempel her. Urealistiske begge to..

Bare for å ha sagt det. Reyland bremset nettopp 520hk med 3076.63. 2.2 bar trykk. Gibbs bremset 498hk med samme turbo, men på 2bar.

 

Field Motorsport klarte å få 2bar ladetrykk på 2300rpm og 480hk utav gt3071r med 4x4 manifoil i følge ryktene

 

spec på Field Motorsport sin motor var:

 

8,0:1 i comp

2wd topp FMS-spec

kammer FMS-spec

4wd eksos manifoil

RS500 plenum og throttle body

4 stk 403 dyser

p8 -ecu

6bar bensintrykk (8.5 bar på fullt ladetrykk)

RS500 IC

og selvsagt live map.

 

 

Hadde vært interesant og visst om dette faktisk er gjennomførbart og hva slags kammer som ble brukt her..... Noen som har lest noe mer om dette?

 

Sattan for et bensintrykk, kunne vært arti å visst hvorfor det ikke ble valgt andre dyser i stedet..

 

Kammene har nok en del å si, men mappingen er nok essensiell. Regner med mange husker den gule Field escorten..

Edited by Tore_TJ
Link to comment
Share on other sites

Field Motorsport klarte å få 2bar ladetrykk på 2300rpm og 480hk utav gt3071r med 4x4 manifoil i følge ryktene

 

spec på Field Motorsport sin motor var:

 

8,0:1 i comp

2wd topp FMS-spec

kammer FMS-spec

4wd eksos manifoil

RS500 plenum og throttle body

4 stk 403 dyser

p8 -ecu

6bar bensintrykk (8.5 bar på fullt ladetrykk)

RS500 IC

og selvsagt live map.

 

 

Hadde vært interesant og visst om dette faktisk er gjennomførbart og hva slags kammer som ble brukt her..... Noen som har lest noe mer om dette?

 

Holy shit, noen som har prioritert litt feil!

Men den bilen har fungert vanvittig bra da.

 

 

Skal være ærlig å si at jeg hadde forventet litt mere informative svar fra deg i denne saken og ikke mystiske "må huske flere år tilbake" svar ;)

 

Slik jeg ser det.. steg5 E50 vs 3076 som jeg tror er ditt eksempel her. Urealistiske begge to..

Bare for å ha sagt det. Reyland bremset nettopp 520hk med 3076.63. 2.2 bar trykk. Gibbs bremset 498hk med samme turbo, men på 2bar.

 

 

Må si meg enig i det ja.

 

Men det jeg ikke helt skjønner er hvorfor de bruker tid på GT3076r for å være helt ærlig.

At det er mulig å oppnå 500hk med den tviler jeg egentlig ikke på så sant det er bygget skikkelig, noe det er fra de karene der.

Men at det blir noe tidlig igang, det har jeg litt mindre tro på.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Holy shit, noen som har prioritert litt feil!

 

 

 

 

 

Må si meg enig i det ja.

 

Men det jeg ikke helt skjønner er hvorfor de bruker tid på GT3076r for å være helt ærlig.

At det er mulig å oppnå 500hk med den tviler jeg egentlig ikke på så sant det er bygget skikkelig, noe det er fra de karene der.

Men at det blir noe tidlig igang, det har jeg litt mindre tro på.

 

Skal se om finner papiret fra Gibbs. MEn den var tidlig igang. Tidligere enn den mad bygde 3071 motoren vi så sist mener jeg.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...