Jump to content

Ny Ford Sierra eier ;)


Fredrik92

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg har idag kjøpt meg en ny Ford Sierra 2.0I CLX.

 

Dette er da min første Ford, og må selvfølgelig melde meg inn som medlem i Ford klubben :D

 

Jeg har lite erfaring med Ford, men går i lære på Møller bil i Bergen (VW)

 

Så laget bare tråden for å si hei og kanskje noen har noen gode tips til ka som bør sjekkes på en Sierra med engang eg får den?

 

Lurer også på om noen har erfaring med avmontering av registerkjedet, skal gjøre litt med motoren så... ;)

 

Bilder av bilen kommer når eg har fått den hjem ihus, som sagt kjøpte jeg bilen idag og skal hente den om ca. 12 dager :)

 

Men har Annonse bildene ;)

 

Sierramotor1.jpg

 

Sierrafront3.jpg

 

Sierrafront2.jpg

 

Sierrafront1.jpg

 

Sierrabak1.jpg

 

Interir4.jpg

 

Interir3.jpg

 

Interir2.jpg

 

Interir1.jpg

 

7170068_520x0.jpg

 

7170065_520x0.jpg

 

7170064_520x0.jpg

 

Mvh: Fredrik92

Edited by Fredrik92
Link to comment
Share on other sites

Velkommen i klubben, og gratulerer med ny bil.

 

Nå før vinteren setter inn hadde jeg skiftet olje, oljefilter, plugger, og luftfilter. Så den biten er på stell.

Og hvis det ikke blåser varmt i varmeapparatet, så bytt varmeregisteret så fort som mulig. Skal visst være en gjenganger når toppakninger går(noe de gjør på disse bilene). Sitter innunder dashbordet, og er litt vrient å komme til. Lett å skru, men tar tid.

 

Håper du får en fin erfaring med sierra som førstebil :)

Link to comment
Share on other sites

Heisann ! og velkommen til forumet !

 

Hmm.. hva som bør sjekkes ? Står litt tips ang kjøp av sierra her inne på forumet : http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/17350-kj%C3%B8pe-deg-sierra/

 

Hmm.. er vel ikke noe verre å demontere registerkjede på denne enn på noen andre motorer :) hva tenker du å gjøre med den ?

 

Når du får hjem bilen lag deg en prosjekt tråd og legg ut :)

 

Mvh Stian

 

 

edit: så kverna var litt raskere enn meg her ja men en vanlig service med olje,kjøleveske ++ er å anbefalle ! og SJEKK varmeregisteret som han sier her, er vel den vanligste feilen til topp paknings havari på disse motorene..

Edited by Stianwang
Link to comment
Share on other sites

Dette var jo en veldig flott bil :) Bygge om til Cosworth kanskje? (a)

 

 

Hihi we wil see ;)

 

Ka som skal gjøres med bilen?

 

Får se det litt an men tenkte meg å portre toppen, lette svinghjul, sitte på kn filter og effektanlegg.

 

Får se det litt an med tid ;)

 

Strøken ja, tror dette skal bli bra ;)

Edited by Fredrik92
Link to comment
Share on other sites

Hmm. Er det noe med å jobbe med VAG, og kjøre Ford? :D

Grundig rengjøring av kjølesystemet anbefales. Og når du har fått ut alle rester av eventuell blå kjølevæske, så fyller du opp med rød vag kjølevæske. Den gjør underverk for holdbarheta på topp/toppakning, og kan gi bedre varmapparat.

Effektanlegg og kurering av asmatisk luftvei hjelper også godt på dohc motoren :)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Hmm. Er det noe med å jobbe med VAG, og kjøre Ford? :D

Grundig rengjøring av kjølesystemet anbefales. Og når du har fått ut alle rester av eventuell blå kjølevæske, så fyller du opp med rød vag kjølevæske. Den gjør underverk for holdbarheta på topp/toppakning, og kan gi bedre varmapparat.

Effektanlegg og kurering av asmatisk luftvei hjelper også godt på dohc motoren :)

 

Yepp, du ser på bildene at det e blå væske på den :'( skal gjøre det så fort som mulig :)

Link to comment
Share on other sites

ja vi skal nok få denne opp å gå. kjekt å se at min fetter får seg ford :D

Du er litt som jehovas vitner? Prøver å få omvendt folk :D Heldigvis med større suksess enn førstnevnte :)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Du er litt som jehovas vitner? Prøver å få omvendt folk :D Heldigvis med større suksess enn førstnevnte :)

 

forhåpentligvis mer som en vanlig misjonær. for jehovas mener jo at hvis du ikke følger dem så kommer du til h*****e...

men hvis du ikke har ford så skjer ikke det(trur jeg) du kommer bare til å kjede deg halvt ihjel isteden:)

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Du er litt som jehovas vitner? Prøver å få omvendt folk :D Heldigvis med større suksess enn førstnevnte :)

 

haha, dagens :P

fikk han vekk fra bmw da :P

 

forhåpentligvis mer som en vanlig misjonær. for jehovas mener jo at hvis du ikke følger dem så kommer du til h*****e...

men hvis du ikke har ford så skjer ikke det(trur jeg) du kommer bare til å kjede deg halvt ihjel isteden:)

 

kommer til himmelen i ford :P

Link to comment
Share on other sites

Religionen er sterk ser jeg :lol: Men gratulerer med en fin bil, såg meget pent holdt ut på bildene. Spessielt mtp. at det er en dohc, de fleste ender opp som rævkjørte ungomsbiler med sveisa diff å kappa fjærer. Gjør ting etter boka så har du ikke bare en fin men pålitelig bil også :)

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer så mye md sierra!

Såg hvirkelig bra ut denne :) men som alle andre sier, pass på varmeregisterert, da disse er gjengangere på disse bilene, og ofte årsak til toppakningshavari.

Skjedde det på min forrige dohc jeg hadde. Og husk også, at vist du skal grisekjøre med bilen, da må du får all del ikke gjøre det før motoren har skikkelig temp :P har dårlig erfaring med og herje med dohc og kald motor hehe.

 

Men til gjenngjeld, så er dohcen ganske sprek til og ha 120 hk :D har mye bedre bunndrag en IS motorene hvertfall ;) Og som noen her sier, et nytt filter, og større eksos hjelper mye på :) Det kan jeg skrive under på :P

 

Men du får ha lykke til med bilen, og jeg lover deg; Du kommer til og få FORD SYKEN ganske kjapt! :D finst ikke artigere biler enn sierra! Hvertfall min mening :)

Ford Sierra 2.0i DOHC 1993 (vinterbil/bruksbil)-

Opel Omega 2.0i LS 1990 (prosjekt)

Link to comment
Share on other sites

religionen holdes høyt her ja:)

 

men over til det viktige:) bilen ser kjempe bra ut. men den trenger en vinge bakpå og en skikkelig senk.(ikke mye men et bra sett)

 

Ja, veldig fornøyd med bilen skal hente den neste helg :D

 

Den e naken bakpå å det skal fikses ;) noen som har Cosworth vinge, helst i hvit?

 

Takker for alle svar å aktivitet på tråden :)

 

Ville ikke giddet å brukt tid på å porte toppen ;) gi den ett skikkelig luftfilter og eksos så hjelper det godt på disse her :)

 

og som andre sier her: Cosworth ? ;)

 

Ja skal skifte til KN filter + effektanlegg, tenker 2,5" rør og 3/4 bakpotte ;) skal montere grenrør og ta vekk katalysatoren :whistling:

 

Aldri vært borti porting osv, men vil gjøre mye med bilen ikkje for effektens skyld, men for å skru å bli erfaren... Får se ka det blir til :)

 

Er ikkje aleine om å jobbe for VAG og køyre Sierra :)

 

Oja, føler du deg truffet? isåfall hvor jobber du? :)

Edited by Fredrik92
Link to comment
Share on other sites

Så jo ganske bra ut denne her da, men for all del ikke sett på no blodharry 4" potte, få heller på en 2.5" som faktisk passer perfekt til fangeren.

Cossie vinge med sort bakkant hadde nok blitt bra på denne bilen.

 

Og som andre her har sagt, sjekk varmeregister, og få vekk "lyddemperen" rett før luftfilterboksen.

91' Ford Sierra Sedan 4x4 2.0i DOHC | R.I.P.......93' Ford Sierra Stv 4x4 2,9 cosworth | TIL SALGS...... 92' Ford Sierra Stv 2wd DOHC | TIL SALGS

00' Landrover Defender TD5 | Bruksbil.......97' Peugeot 106 II | Slalombil

Link to comment
Share on other sites

Så jo ganske bra ut denne her da, men for all del ikke sett på no blodharry 4" potte, få heller på en 2.5" som faktisk passer perfekt til fangeren.

Cossie vinge med sort bakkant hadde nok blitt bra på denne bilen.

 

Og som andre her har sagt, sjekk varmeregister, og få vekk "lyddemperen" rett før luftfilterboksen.

 

Hei, takk for positiv tilbake medling på bilen min :D

 

Gleder meg som en unge på julaften å få gliset hjem :D

 

Eksosanlegget blir homemade med sveis uten katalysator og bare 1 demper, vet du må ha katalysator på 93 modell, men bolt on bolt off ;)

Edited by Fredrik92
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...