Jump to content

Tror en eller annen vil svindle meg....


Curley

Recommended Posts

Har for salg en Pug 406,som ligger for salg på finn og autodb.

Igår kveld fikk jeg mail på engelsk,svarte på vanlig vis,og fikk en i retur jeg er litt usikker på...Han vil bruke paypal,og henter bilen etter den er betalt.

 

 

Her er det han skrev i mailene:

 

Hello...I will like to know if your car still available for sell ??? And what is your asking price

 

Jeg svarte:

 

Hello....

Yes,the car is still for sale. Price 53.000.- and re-registration is 6628.- Total 59.628.-

 

Fikk denne tilbake:

 

Yes am okay with the price but i will love to make arrangement for the

pick up the car after payment made...and payment will be made through

online secure paypal..because payment through paypal secure and safe

both seller and buyer..if you don't have account with paypal yo an

just set up account with paypal at www.paypal.com and get back to me

with your paypal email address so that payment can be made right

away.....kindly get back to me with your paypal email address so that

payment can be made right away

 

 

Syntes dette var merkelig....

Noen som har formening om dette?

 

Mvh Marius

www.moldestuket.com

Link to comment
Share on other sites

Tipper det der er noe svindelgreier ja.

 

Hadde ikke solgt den bilen før jeg hadde snakket med han på tlf. avtalt hvordan bilen skal hentes/leveres osv.

Og så fått han til å sette inn håndpenger. Og betale resten ved levering av bil.

 

Tviler på det er lønnsomt å kjøpe en norsk bil for å eksportere ut av landet.

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Ja,språket er jo greit...Men,skal skrive en mail tilbake,å se hva som kommer i retur da.

 

Dere mener han bor i utlandet pga at han vil bruke paypal ja?

 

Første gang noen har prøvd dette når jeg skal selge,så nå har jeg opplevd dette også.

www.moldestuket.com

Link to comment
Share on other sites

får du penger inn på paypalkonto så er det jo greit. bare å vente til paypal setter de over på din konto. men det klassiske "paypal fungerer ikke nå" tullet kan nok komme opp! så vær forsiktig! var ikke videre imponert over engelsken hans heller. var barneskolenivå på det brevet der. ingen typiske britiske trekk heller. så tror faktisk ikke han er derifra jeg da... ser det på måten brevet er bygget opp på :P (ungdomsskolepensum)

Link to comment
Share on other sites

Han kjenner vel bedre paypal enn mange av oss andre,så vet vell sikkert hvordan han skal få lurt av folk penger...

Skulle egentlig ikke holdt meg unna,men kommet så nære at jeg kunne knust 2xkneskåler. Hehe..

 

Sendte mail tilbake istad,å spurte etter navn og tlf nummer...Har ikke fått svar enda,så da hoppet han sikkert til neste emne...

 

Kaller seg Eileen Fleming og har mail adresse fleming.eileen4@gmail.com om noen kommer borti samme fjompen :twisted:

www.moldestuket.com

Link to comment
Share on other sites

Han kjenner vel bedre paypal enn mange av oss andre,så vet vell sikkert hvordan han skal få lurt av folk penger...

Skulle egentlig ikke holdt meg unna,men kommet så nære at jeg kunne knust 2xkneskåler. Hehe..

 

Sendte mail tilbake istad,å spurte etter navn og tlf nummer...Har ikke fått svar enda,så da hoppet han sikkert til neste emne...

 

Kaller seg Eileen Fleming og har mail adresse fleming.eileen4@gmail.com om noen kommer borti samme fjompen :twisted:

 

Greit å varsle finn.no hvis det er der han har funnet annonsen din.

De kan spore IP adresse osv. tror jeg.

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Er ikke det litt av meninga med paypal at det ikke skal være mulig og gjøre selv via noen taste-trykk?

Slik at alle skal føle seg trygge med "verdens beste og sikkreste betalings-måte" ?

 

Jeg hadde en sak med en viss cosworth deleselger fra ebay.co.uk som ikke svarte på mail eller tlf-samtaler for noen

stempler jeg kjøpte av han....Til slutt måtte jeg lage en sak med hjelp fra ebay kundesenter og dem gikk via paypal rett inn på konto,n hans og vippet kr tilbake til meg...etter mange mail og samtaler...

Trodde ikke dette var mulig og gjøre selv jeg da men...

 

 

 

 

Husk at det går ann og trekke tilbake overføringer man har gjort via PayPal :P

Edited by 87RS
Link to comment
Share on other sites

Etter å ha spurt etter navn og nummer,kom denne tilbake....

Tror han at jeg er heeeeelt dom eller?

Greit han skriver at det skal skje etter betaling,men hva fan da...Gal han her.

 

 

Here is my house address and name..but i want this car deliver to my son in west africa as gift...and i will make arrangement for the pick up the car after payment made..kindly reply me with your paypal email address so that payment can be made right away.

 

Eileen Fleming

36 clendon way,

London,

Se18 7ds.

United Kingdom.

 

+447024042228

www.moldestuket.com

Link to comment
Share on other sites

Hehe, kompis av meg fikk lignende henvendelse når han skulle selge sin bil. Er nok svindel ja. ;)

 

Kan jo legge ved dette skrekkeksempelet, hehehehe:

http://www.tv2underholdning.no/hjelperdeg/terje-betalte-2500-euro-for-aa-selge-sin-egen-sofa-3347767.html

'86 Sierra 2.0i S
'13 Subaru Forester 2.0i
'09 Subaru Legacy Outback 2.0D
x - '08 Fiesta ST150
x - '92 Sierra DOHC

Link to comment
Share on other sites

Hehe...Håper bilen blir solgt på normalt vis,og ikke sendt lang ned til svartland.

 

Det eksempelet der skal ikke gå ann nei,det må da for all del ringe en bjelle bare ved første bedde overføring. Hadde det vær meg som hadde gjort noe slikt,hadde jeg aldri gått til media med det,for det sier masse mere om han som ble svindlet enn svindlerne....Koko.

 

Forslag til hva jeg skal skrive tilbake til den nissen?

www.moldestuket.com

Link to comment
Share on other sites

Tipper det er svindel jeg også. Sette opp en avstemming? :)

Det har jo vert noen saker der kjøper overfører penger, altfor mye penger og ber om å få tilbake det overskytende. Etter dette beløpet er sendt i retur viser det seg at utbetalingen fra kjøper var ugyldig, og du sitter igjen med å ha betalt for ikke å ha blitt kvitt en bil.

 

Finn deg noen i Norge som vil ha bilen, og send en virusmail tilbake som takk for sist :lol:

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Hehe, kompis av meg fikk lignende henvendelse når han skulle selge sin bil. Er nok svindel ja. ;)

 

Kan jo legge ved dette skrekkeksempelet, hehehehe:

http://www.tv2underholdning.no/hjelperdeg/terje-betalte-2500-euro-for-aa-selge-sin-egen-sofa-3347767.html

 

Er man SÅ dum fortjener man det nesten..

 

De nigeria svidlerene må jo le seg skakke av alle de usannsynlig naive folkene i det rike nord... Tenk hvor mye penger de håver inn da...

 

Curley: Du må for all del ikke forsøke å gjøre en handel her, du blir garantert lurt!

 

Hvorfor skulle denne karen kjøpe en bil i norge til 50.000kr som han vil eksporteres til Afrika når tilsvarende bil er mer eller mindre gratis i UK??

 

Du kan jo si du er interessert i å gjøre en handel bare for å se hvordan han tenker å lure deg.. Bare ikke send noen penger eller gi han noe informasjon om deg..

Link to comment
Share on other sites

Tror nokk ikke dette er en handel å satse på nei.

 

Skrev mail tilbake til han at jeg kunne bli med på en deal om jeg fikk 70t,og fikk dette til svar...Tror folk at andre folk er heeeelt som dem selv eller?

 

Hello. Great you can just reply me with your paypal email addess so

that I can be able to transfer 7OOOOkr into your account right away

and contact the agent in other o come for the pick up the car first

thing monday morning but if you don't have account with paypal you can

just fix account with paypal at www.paypal.com and get back to me with

your paypal email address so that payment can be made right away

www.moldestuket.com

Link to comment
Share on other sites

Så lenge han ikke setter inn et høyere beløp og ber om penger tilbake, eller noe sånt. Så burde vel din risiko være minimal? Er jo bare å gi han betalings info og se hva som sjer:)

 

 

 

Edit: Jeg er bare så nysjerrig på hvordan han kommer til å prøve å svindle deg:)

Edited by Furre

88 Sierra cosworth 2-wd

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...