Jump to content

servo problemer


Kjellcorp

Recommended Posts

som topic sier. mister servoen min av og til helt plutselig. har byttet servo pumpe og reima. men problemet er der fremdeles. har sjekket alle slanger, alt sitter der de skal og er ingen lekkasjer noen sted som jeg kan se. tannstanga er nesten ny.(1-2 år gammel)

 

hvordan lufter man egentlig servoen ? er det bare å svinge fra venstre til høyre gjentatte ganger ?

Link to comment
Share on other sites

Har da prøvd å lufte den en god stund. Har også sett litt mer på det, og alt ser jo bra ut. vet ikke om det hjelper noe, men når man svinger skal jo bilen så si rette seg opp igjen av seg selv. kan iallfal bekrefte at min ikke gjør det lenger.

 

legger også ved et bilde for å demonstrere hvor ille det der :P (et bilde av rattet når jeg eksempel svinger til venstre.) det er like ille begge veier, og det fortsetter etter nr 4.

ps, første streken er tatt ut i fra at hjulene er rett fram og rattet er rett. Får bare håpe dere skjønner det da :P

Utennavn.jpg

Edited by Kjellcorp
Link to comment
Share on other sites

kan jo nesten høres ut som om det er no mekanisk feil, og ikke hydraulisk.. forstillinga di er rett og fin eller?

Det har jeg rett å slett ikke peiling på. men vil tro at den er rimelig bra ettersom jeg knapt kjører og at det skjedde plutselig.

 

Prøv å koble "universalleddet" fra rattstammen rett på utsiden av torpedoveggen. Opplevde nettopp at dette leddet var veldig tregt, og nesten låste styringa i visse posisjoner. (Kom forøvrig rett fra EU-kontroll... med det er en annen historie.)

 

kan være. skal prøve å sjekke det ut imorgen.

Link to comment
Share on other sites

Dersom leddet har tørket ut eller noe, så skal det merkes tydelig dersom du demonterer rattakslingen og bøyer leddet/krysset litt frem og tilbake begge veiene. Det at den henger litt igjen kan tyde på at krysset er tregt ien retning. Jeg var borti det på min Granada. Skummel sak, det var som om jeg måtte forbi en kant når jeg snudde på rattet. Var redd hele greiene skulle svikte.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...